Daar dan nog een driver in monteren, sjouwen maar
Dayton RSS390HF-4 Subwoofer(s) - UPDATE: FR & THD Metingen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Dayton RSS390HF-4 Subwoofer(s)
Hmm dat ding gaat nog aardig wat wegen ! 48.993 liter, dat is 42,13 kg als ik er van uit ga dat MDF een dichtheid heeft van 860kg/m³ ( klopt dit ? ).
!
Ik ga het niet narekenen, maar je hebt het mdf gezien. Mdf met een hogere dichtheid ga je niet snel vinden
Zwaar worden ze zeker.
Zwaar worden ze zeker.
Het mdf voor flups subs zijn meer van een diepfrees kwaliteit. Hierbij zit er minder verschil tussen de dichtheid van de buitenlagen en die van de kern.b_force schreef:HDF dan heh
Enkele toevoegingen voor de bouw
, enkele extra maatlijnen bij de bracing & de coördinaten van de schroefgaten van de unit.
Edit: Voor bracing 2 de coördinaten ingevoerd, blauw is van de buitenkant, rood is van de 3 ramen.
Edit: Voor bracing 2 de coördinaten ingevoerd, blauw is van de buitenkant, rood is van de 3 ramen.
- Bijlagen
-
- Bracing2-Nieuw-Model.pdf
- Nieuwe bematingen voor Bracing 2
- (3.89 KiB) 92 keer gedownload
Er zit beweging in.
Vandaag heb ik de bracing gefreesd.
Hier ligt er een op de cnc. Om de zuignappen van de machine niet stuk te frezen, laat ik een kleine millimeter staan. Met een kopieërfreesje frees ik de rest los.
En omdat de cnc voor de produktie van enkele stuks niet op alle fronten zaligmakend is, zijn de scherpe hoeken met een klein hand-bovenfreesje afgerond.
En dus, het begin is er.
Vandaag heb ik de bracing gefreesd.
Hier ligt er een op de cnc. Om de zuignappen van de machine niet stuk te frezen, laat ik een kleine millimeter staan. Met een kopieërfreesje frees ik de rest los.
En omdat de cnc voor de produktie van enkele stuks niet op alle fronten zaligmakend is, zijn de scherpe hoeken met een klein hand-bovenfreesje afgerond.
En dus, het begin is er.
- MechanicalAnimal
fluppie schreef:Hmm dat ding gaat nog aardig wat wegen ! 48.993 liter, dat is 42,13 kg als ik er van uit ga dat MDF een dichtheid heeft van 860kg/m³ ( klopt dit ? ).
Daar dan nog een driver in monteren, sjouwen maar![]()
!
"Gamma"-MDF doet 500-650 kg/m³ en Merdite (goed merk) zit rond de 680 kg/m³
Laatst even wat rondgezocht en Asterduc ff berichtje gestuurd over zijn bestelde MDF (Medrite), dat valt helaas dus nogal tegen
De Karwei kon me niks zeggen over hun persing. *zucht*
Medite is idd een goed merk, maar het is zeker niet een plaat met hoge dichtheid. Hij is vooral mooi vlak.MechanicalAnimal schreef:fluppie schreef:Hmm dat ding gaat nog aardig wat wegen ! 48.993 liter, dat is 42,13 kg als ik er van uit ga dat MDF een dichtheid heeft van 860kg/m³ ( klopt dit ? ).
Daar dan nog een driver in monteren, sjouwen maar![]()
!
"Gamma"-MDF doet 500-650 kg/m³ en Merdite (goed merk) zit rond de 680 kg/m³
Zo, dat ziet er al prima uit ! Hij lijkt goed op het 3D-model
.
Ik zal de kubus achteraf zonder driver een keer op de weegschaal zetten, dan is de massadichtheid snel bepaald
.
Ik zal de kubus achteraf zonder driver een keer op de weegschaal zetten, dan is de massadichtheid snel bepaald
Ha, dat ziet er alweer prima uit ! Waren de opgegeven drivergaten OK ? Of heb je ze nog wat moeten groter maken ?
Ik kijk alvast uit naar de in elkaar gezette versie
!
Ik kijk alvast uit naar de in elkaar gezette versie
Ik heb ze nog iets groter gemaakt, maar slechts een paar tiende millimeters.fluppie schreef:Waren de opgegeven drivergaten OK ? Of heb je ze nog wat moeten groter maken ?
Helaas heb ik wederom van die brakke foto's, gemaakt met m'n telefoon. Ik vergat telkens om mijn camera mee te nemen.
Hier een artistieke impressie van een stapel verstekken
En hier een indruk van het eindresultaat. Een beetje overdreven veel lijmresten van de bruislijm waarmee de bracing zit vastgelijmd, maar dat steek ik nog weg als het echt goed is doorgedroogd
Wat ik wel raar vind aan het ontwerp van die Daytons, is dat de montagegaten zo dicht langs de rand van het gat voor de driver uitkomen.
En hoeveel het mdf ook weegt per kubieke meter, die kasten zijn echt zwaar
BruislijmArno schreef:En hier een indruk van het eindresultaat. Een beetje overdreven veel lijmresten van de bruislijm waarmee de bracing zit vastgelijmd, maar dat steek ik nog weg als het echt goed is doorgedroogd![]()
Ja, was mij ook opgevallen bij de 10''-er van Dayton waar ik op het moment een kastje voor aan het maken ben. Daarom heb ik voor het front 30mm berken multiplex gebruikt.Wat ik wel raar vind aan het ontwerp van die Daytons, is dat de montagegaten zo dicht langs de rand van het gat voor de driver uitkomen.
Ik had het ook zeker niet nodig om z'n bruisende werking, maar om de langere open tijd, en zijn glibberigheid.Pjotr schreef:BruislijmDat heeft een beetje vakman toch niet nodig?
Overigens is deze transparante bruislijm ook nog goed weg te steken als ie is doorgedroogd.
Welke bruislijm is dat? Vind die van Bison en Pattex van de bouwmarkt nou niet je dat.
Ik ben tegenwoordig helemaal weg van de epoxylijm die in de jachtbouw gebruikt wordt. Heeft een potlife van 40 minuten. Het is ook dermate tixotroop dat je er zelfs filets mee kunt maken.
Ik ben tegenwoordig helemaal weg van de epoxylijm die in de jachtbouw gebruikt wordt. Heeft een potlife van 40 minuten. Het is ook dermate tixotroop dat je er zelfs filets mee kunt maken.
Dit is lijm van Frencken, transparant-snel, of zoiets. Wat is er mis met Bison konstruktielijm dan? Ik vind dat prima kwaliteit. Ik denk dat mensen doorgaans teveel vertrouwen op de 'vullende' werking van bruislijm. In een goed passende verbinding bruist hij niet tot nauwelijks, en heb je gewoon een zeer sterke, watervaste verbinding, die ook onder invloed van warmte vormvast blijft.Pjotr schreef:Welke bruislijm is dat? Vind die van Bison en Pattex van de bouwmarkt nou niet je dat.
Zodra er ruimte tussen de te lijmen vlakken zit, dicht de bruislijm nog wel af, maar is de verbinding in veel gevallen niet echt stevig meer. In feite is het dan gewoon purschuim.
Oh jammie ! Wat zien ze er lekker uit
! Ik ga proberen ze zsm op te halen ! Als de buren mij die dingen zien binnenslepen
.
Zolang ze zich maar niet kapot lachen als jij door je rug gaatfluppie schreef:Als de buren mij die dingen zien binnenslepen![]()
![]()
.
Steekwagentje? Waren vorige week in de aanbieding bij de Aldi: €19,95
B.t.w. Mijn subje wordt ook iets van 40 kg en die is veel kleiner....
Dus mijne is niet goed genoegPjotr schreef:Steekwagentje? Waren vorige week in de aanbieding bij de Aldi: €19,95![]()
- bartsegers
Ik bedoelde de quote eigenlijk zofluppie schreef:Dus mijne is niet goed genoegPjotr schreef:B.t.w. Mijn subje wordt ook iets van 40 kg en die is veel kleiner....![]()
??
Blij als een kind zit fluppie in de auto terug naar Belgie... 
Nu enkel die subs weer uit dat auto'tje peuteren
Nu enkel die subs weer uit dat auto'tje peuteren
Gelukkig had ik hulp bij het uitladen
!
Eerst een lekker spaghetti'tje gegeten en dan de subs bedraad & gemonteerd.
De CNC freest zo strak dat de woofer die Arno had perfect paste, en de andere woofer een tikje te groot was.
Dus even met een P120 een paar min schuren en toen paste de andere woofer ook, OEF
.
Momenteel ziet het er zo uit...
Eerst een lekker spaghetti'tje gegeten en dan de subs bedraad & gemonteerd.
De CNC freest zo strak dat de woofer die Arno had perfect paste, en de andere woofer een tikje te groot was.
Dus even met een P120 een paar min schuren en toen paste de andere woofer ook, OEF
Momenteel ziet het er zo uit...