compacte HT sub met CSS SDX10 en Hypex DS1.2
Moderator: Beheerdersteam
Re: compacte HT sub met CSS SDX10 en Hypex DS1.2
Op 10cm afstand van de conus krijg ik dit:
en op 10cm van de poort dit:
en op 10cm van de poort dit:
Volgens WinIsd zou hij lager moeten gaan als wat je nu meet
voor de rest lijkt het mij en nette curve zonder zichtbare boost.
Ik heb geen absoluut gehoor, maar hij klinkt ook veel lager.holco schreef:Volgens WinIsd zou hij lager moeten gaan als wat je nu meetvoor de rest lijkt het mij en nette curve zonder zichtbare boost.
De room-gain doet er qua laag nog een aardig schepje bovenop
Nu nog een mooi plekje vinden voor de sub dmv metingen op de luisterplek met de Room-Analyzer en dan de sub netjes afstellen (fase/niveau en evt. boost) dmv Full-Range metingen op de luisterplek met de rest van je speakers.
Nu nog een mooi plekje vinden voor de sub dmv metingen op de luisterplek met de Room-Analyzer en dan de sub netjes afstellen (fase/niveau en evt. boost) dmv Full-Range metingen op de luisterplek met de rest van je speakers.
Het is wel weer leuk, een nieuw subje. Ik zat daarstraks het album Touch van Yello te luisteren, en ik hoorde bassen die ik met de gesloten behuizing niet hoorde
Eigenlijk zou ik iets van een equalizer moeten hebben voor de sub, om de boel een beetje glad te strijken op de luisterplek. Vijf bands ofzo, van 20 tot 100Hz.
Hoe doen jullie dat?
Eigenlijk zou ik iets van een equalizer moeten hebben voor de sub, om de boel een beetje glad te strijken op de luisterplek. Vijf bands ofzo, van 20 tot 100Hz.
Hoe doen jullie dat?
-
wouter
- Ook commercieel actief
Dat zou dan kunnen met een 31 bands EQ maar mijn ervaring is dat het nooit exact genoeg werkt. Je zult een smalbandige instelling moeten kunnen maken, en dan kom je toch weer eerder op DSP uit...
Glad strijken van de sub is een erg lastig verhaal, althans dat is mijn ervaring.
Heb het hier met de AS2.100 op de sub out geprobeerd maar zonder echt goed resultaat, de pieken krijg ik nog wel weg met DSP maar die zijn juist het minst storend, heb hier 2 flinke dips meen op 60 en 120 Hz en daar valt niks tegen te beginnen met DSP, en verplaatsen van mijn sub is helaas hier geen optie.
Wat je zou kunnen doen is dmv meten een plek voor je sub zoeken waar hij de beste respons geeft op je luister plek, of de ruimte uitmeten en voorzien van bas traps maar dat is denk ik niet de bedoeling, je zou ook nog kunnen denken aan nog meer sub's te gebruiken.
Heb het hier met de AS2.100 op de sub out geprobeerd maar zonder echt goed resultaat, de pieken krijg ik nog wel weg met DSP maar die zijn juist het minst storend, heb hier 2 flinke dips meen op 60 en 120 Hz en daar valt niks tegen te beginnen met DSP, en verplaatsen van mijn sub is helaas hier geen optie.
Wat je zou kunnen doen is dmv meten een plek voor je sub zoeken waar hij de beste respons geeft op je luister plek, of de ruimte uitmeten en voorzien van bas traps maar dat is denk ik niet de bedoeling, je zou ook nog kunnen denken aan nog meer sub's te gebruiken.
- amanda
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Contacteer:
Is hier gedaan met een behringer en dat werkt super! zo glad als een liniaal!
In het sub gebied had ik alleen last van pieken, alle mogelijke parametrische instellingen waren trouwens gebruikt van de behringer
In het sub gebied had ik alleen last van pieken, alle mogelijke parametrische instellingen waren trouwens gebruikt van de behringer
@Amanda,
Welke Behringer heb jij?
@Wouter (ea),
Welke 'betaalbare' vormen van dsp zouden geschikt zijn voor enkel een sub?
Welke Behringer heb jij?
@Wouter (ea),
Welke 'betaalbare' vormen van dsp zouden geschikt zijn voor enkel een sub?
-
wouter
- Ook commercieel actief
Heb hier geen ervaring mee maar ik doelde ook op een behringer, een feedback destroyer bijvoorbeeld.
Kun je pieken laten meten en wegfilteren. Anderen zullen wel typenummers kunnen noemen.
Zoiets misschien: http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrume ... _1100.html
Kun je pieken laten meten en wegfilteren. Anderen zullen wel typenummers kunnen noemen.
Zoiets misschien: http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrume ... _1100.html
Ik heb de losse module gehoord, samen met anderen tot de conclusie gekomen dat het ook wel dingen weglaat in de opzet toen.
Het effect was er, maar er was ook informatie weg.
Niet geheel overtuigend.
Het effect was er, maar er was ook informatie weg.
Niet geheel overtuigend.
Hier de zelfde ervaring met een Onkyo TX-SR 875 receiver klinkt allemaal mooi in balans met correctie maar als ik de CD speler rechtstreeks op de AS2.100 aansluit gaan er vijf gordijnen open 
-
wouter
- Ook commercieel actief
Ik zou zo'n systeem niet op het laag aanbevelen, een dsp/feedback destroyer zal met een hogere resolutie werken en verder geen inbreuk plegen op het middengebied.
ik heb een behringer fbq2496 en dat werkt hier prima, tzt wil ik de hypex high end dsp aanschaffen voor eq en nog wat meer maar voor nu is het best zo...
in mijn betonnen hok is het laag zonder eq niet om aan te horen
in mijn betonnen hok is het laag zonder eq niet om aan te horen
Zoiets zou ik eigenlijk eens moeten horen/uitproberen. Ik speel voornamelijk met de gedachte omdat mijn huidige HT-reciever toch alweer aardig verouderd is (yamaha rx-v530rds), en ik toch veel mis qua instelmogelijkheden. De vraag blijft natuurlijk in hoeverre ik dan problemen in het laag kan oplossen.
Het gaat hier om een 5.1 systeem en het zou natuurlijk wel mooi zijn als ik meteen alles een beetje kan aanpakken.
Het gaat hier om een 5.1 systeem en het zou natuurlijk wel mooi zijn als ik meteen alles een beetje kan aanpakken.
als ze bij Hypex nu eens opschieten met de dsp kun je de behringer op je gemakje uitproberen 
Heb je de as2-100 besteld? Of bedoel je dat ze op moeten schieten met een nieuw produkt?Paul schreef:als ze bij Hypex nu eens opschieten met de dsp kun je de behringer op je gemakje uitproberen
De Behringer op m'n gemakje uitproberen?
Arno schreef:Heb je de as2-100 besteld? Of bedoel je dat ze op moeten schieten met een nieuw produkt?Paul schreef:als ze bij Hypex nu eens opschieten met de dsp kun je de behringer op je gemakje uitproberen
De Behringer op m'n gemakje uitproberen?
dat nieuwe product... de as100 is heel leuk ding maar heb al 4 prima kanalen ucd versterking staan en qua dsp is ie me niet uitgebreid genoeg