Hoe wil je de UTP gaan gebruiken?
Als je meerdere paartjes parallel zet lijkt me stroom zowiezo geen probleem.
Zelf vindt ik UTP niet een echt lekker af te werken kabel, tenzij je gaat "doggeren".
UTP kabel kost zowat niets en iedereen heeft wel een stuk over (lang leve WIFI) dus waarom probeer je het niet gewoon?
Let wel op met aansnijden, massieve aders, zeker zo dun, breken vrij snel af....
Ga je eigenlijk solderen? neem aan van wel anders zal de verbinding niet super worden met allemaal getwiste massieve draadjes....
Mocht je toch voor "dikke"kabel kiezen dan kun je altijd bij de terminal wat draadjes wegknippen zodat de doorsnede bij de terminal wel past, toch?... Zo heb ik het gedaan van mijn plate amp naar woofer, 4mm2 ging niet op de klemmen van de woofer dus gewoon wat draadjes weggeknipt.
Mijn 2 centen......
Amanda
Banana
Moderator: Beheerdersteam
Hoi Amanda,
Ik wil van de UTP de witte draden bij elkaar twisten en de gekleurden hetzelfde, daarna tot 1 draad samensolderen en vervolgens op de lippen van de units solderen. Aan de terminalkant natuurlijk hetzelfde. Ik weet dat het dunne draadjes zijn, maar gelukkig maakt mijn werkgever erg goede striptangen die de ader niet beschadigen (bedankt chef).
Ik heb in weze al dikke (4mm²) draad aan de speakers zitten, maar als UTP om de een of andere manier beter zou klinken wijzig ik het gewoon.
Zo, nu eerst eens even naar mijn pas verworven buizenbakken gaan luisteren op mijn oude zelfbouwspeakers ......
Groeten,
Mischa
Ik wil van de UTP de witte draden bij elkaar twisten en de gekleurden hetzelfde, daarna tot 1 draad samensolderen en vervolgens op de lippen van de units solderen. Aan de terminalkant natuurlijk hetzelfde. Ik weet dat het dunne draadjes zijn, maar gelukkig maakt mijn werkgever erg goede striptangen die de ader niet beschadigen (bedankt chef).
Ik heb in weze al dikke (4mm²) draad aan de speakers zitten, maar als UTP om de een of andere manier beter zou klinken wijzig ik het gewoon.
Zo, nu eerst eens even naar mijn pas verworven buizenbakken gaan luisteren op mijn oude zelfbouwspeakers ......
Groeten,
Mischa