Zo, de eerste luisterervaring in de huiskamer is achter de rug, en die is niet verkeerd moet ik zeggen....
In aanmerking genomen dat:
ze nog niet op spikes staan maar op een paar multiplex blokjes.
(ik had zo niks anders voorhanden).
Dat er nog geen BAF in is geplaatst, En dat ze nog niet zijn "uitgericht" maar op het oog zijn neer gezet.
Ook moet ik even vermelden wat mijn huidige luidsprekers zijn :
een set Wharfedale Mach3 luidsprekers uit 1986. niet echt modern dus.
ik heb ook niet zo veel luisterervaring naar de "betere" luidspreker dus ik kan niet echt vergelijken
Een helder en duidelijk geluid is wat ik hoor, bij normaal luisternivo geen massieve bas maar dat was ook niet te verwachten gezien het formaat drivers.
in de Wharfedales zitten 200 mm laag-mid drivers en hierin 130 mm. dus die klinken wat "bassiger".
op wat hoger nivo wordt het laag wat steviger. Ik denk dat "droog" het beste woord is
beluisterd : ABBA gold

: niet alles klinkt even goed, komt ook doordat er een aantal jaren tussen de verschillende opnames zitten.
In sommige nummers vullen Agneta en Annifrid de hele kamer.
de drums zijn behoorlijk droog maar dat was toendertijd de stijl van opnemen.
Pink Floyd - The wall - Disc 1 Een heel ander geluid dan ABBA, meer diepte, er zitten veel effekten in de muziek verwerkt, Vliegtuigen,Helicopters,spreekstemmen, echo's, en die zijn behoorlijk gedetialleerd weergegeven , Gilmours gitaar staat er ook echt in de solo's.
vooral Brick in The wall pt1, (zangstem met gitaar met veel delay) had ik nog nooit zo goed gehoord.
Ben benieuwd hoe ze klinken met recenter opgenomen CD's.
Ik denk dat ik nog veel plezier van de speakers ga hebben.
Als ze klaar zijn ga ik nog een langer stuk schrijven met meer muziek.