Audio van huishoudelijke artikelen
Moderator: Beheerdersteam
- bartsegers
- SSassen
- Contacteer:
Re: Audio van huishoudelijke artikelen
Daar heeft Henkjan wel een geschikte breedbander voor denk ikbartsegers schreef:Kastje voor een flink stel TL speakers![]()
boekenkast.jpg
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Gediplomeerd versterkerfluisteraar
Oei, diegene die daar een mooie speakerkast van maakt krijgt van mij een kopje koffie met verse appeltaart 
- SSassen
- Contacteer:
Je begrijpt natuurlijk dat dit werkt als een rode lap op een stier voor sommige mensen he? Feitelijk zou je uit één zo'n kast een complete 7.1 set kunnen makenEppeRRR schreef:Oei, diegene die daar een mooie speakerkast van maakt krijgt van mij een kopje koffie met verse appeltaart
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Gediplomeerd versterkerfluisteraar
-
Barry
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Ik zag laatst bij iemand van die massief houten tafel-blokken zonder voor- en achterkant. Echt iets van 4 cm dik hout, baffle en achterkant erop en klaar is je subwoofer!
Iemand bekend waar ze die verkopen? Het product is een soort van bijzettafel.
Iemand bekend waar ze die verkopen? Het product is een soort van bijzettafel.
-
Barry
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Gevonden, maar dat kan goedkoper denk ik.
Linker tafel. Bij trendhopper.
Linker tafel. Bij trendhopper.
Volgens mij verkopen ze iets soortgelijks ook bij de Xenos 
- RobertD
- Contacteer:
Zo'n ding van Xenos heb ik als telefoontafeltje. Lijkt heel dik hout, maar die schotten zijn hol.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
nou die waren dus echt niet geschikt, erg dun en lekEppeRRR schreef:Vanaf 25 oktober t/m 7 november bij de karwei
http://www.karwei.nl/aanbiedingen-acties/?/folder/
Op pagina 5, een massief eikenhouten 'plantenzuil' in 52cm en 77cm hoogte.
Geen idee hoe ze in het echt eruit zien, maar moest direct aan dit topic denken
Het meeste is van waaibomenhout gemaakt, ik vind het al knap dat alles tijdens het transport vanuit verweggistan nog heel blijftRobertD schreef:Zo'n ding van Xenos heb ik als telefoontafeltje. Lijkt heel dik hout, maar die schotten zijn hol.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
zolang het maar niet met de TNT Post gaat is het risico beperktSARK schreef:Het meeste is van waaibomenhout gemaakt, ik vind het al knap dat alles tijdens het transport vanuit verweggistan nog heel blijftRobertD schreef:Zo'n ding van Xenos heb ik als telefoontafeltje. Lijkt heel dik hout, maar die schotten zijn hol.
Door TNT Post verstuurde pakketjes komen nooit kapot aan bij mij hoor ... ze komen gewoon niet aan (Sarkieparkie mompelt iets van: Godvergeten hufters!)Henkjan schreef:zolang het maar niet met de TNT Post gaat is het risico beperkt![]()
Even de Xenos ingedoken ...
Helaas geen prijsje gevonden, het voelt redelijk degelijk aan en het is massief hout van 18mm dik.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
als ze die nou ook nog in een iets kleinere maat hebben, kan je mooi een sandwich kast maken met zand er tussen 
Ik liep gisteren door Van Cranenbroek, daar hadden ze van die tuinfonteintjes staan. Niet die spuiten, maar waar water over een geborstelde metalen buis liep. Zag er uit alsof er een fraaie versterker in kon worden gemaakt.
Die metalen (holle offcourse) buis is ongeveer 13 cm in diameter, en zo'n 40 cm hoog. geborsteld, zag er uit alsof (!) het van RVS was...
Die metalen (holle offcourse) buis is ongeveer 13 cm in diameter, en zo'n 40 cm hoog. geborsteld, zag er uit alsof (!) het van RVS was...
Idd, en dat voor een Forum Sheriff 
- Bijlagen
-
- FB-avatar.jpg (16.21 KiB) 1703 keer bekeken
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Bij onze Zweedse vrienden gescoord: een draaiplateau, perfect geschikt voor makkelijk diverse metingen onder een hoek.
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/prod ... 900.744.83
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/prod ... 900.744.83
Die snap ik niet HJ. Bij metingen onder verschillende hoeken draai je de speaker om het akoestisch centrum van de speakers als as. Misschien dat dat plankje goed is voor PC speakertjes maar hoe ga je dat doen met wat grotere speakers?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
daar kan een aardig speakertje op hoor. ik wil t ding nog wel wat aanpassen zodat er niet steeds een halve maan aan de voorkant uit blijft stekenIkea schreef:Diameter: 39 cm
Ruwweg het formaat van de subwoofer die ik wil maken, mooier afgewerkt dan ik zou kunnen:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90158755/
Deur vastlijmen (en handvatgat sluiten), bracing er in en een steviger achterwand met de driver, poort en aansluiting. Misschien kan ik voor de deur volstaan met tochtstrip en iets van een magneetslot oid, het is ten slotte basreflex en daardoor niet zo'n hoge luchtdruk. Kan ik 't later eventueel nog als kastje gebruiken.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90158755/
Deur vastlijmen (en handvatgat sluiten), bracing er in en een steviger achterwand met de driver, poort en aansluiting. Misschien kan ik voor de deur volstaan met tochtstrip en iets van een magneetslot oid, het is ten slotte basreflex en daardoor niet zo'n hoge luchtdruk. Kan ik 't later eventueel nog als kastje gebruiken.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Dat de druk in een bassreflex systeem minder hoog oploopt als in een gesloten systeem is een misverstand. Een terugkerende drukgolf in de poort komt tegemoetkomende golven op andere frequenties tegen, waarbij de druk minstens zo hoog kan oplopen als in een gesloten systeem. Gedurende zeer korte momenten kan deze zelfs een fractie hoger oplopen, omdat de terugkerende golf bewegingsenergie in zich heeft.
Bij de xenos zijn houten bakjes te koop. Kleinste is 32x25x20 geloof ik. Eens kijken of daar wat van te maken valt. Wel wat bracing erin, want echt stevig hout is het niet geloof ik..