Actief 2 Weg Drivers

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Dit is een shop buiten de EU, betekend hoge verzendkosten EN invoerrechten EN BTW....

Kan nog wel eens duur worden...
JuuL

Bericht door JuuL »

mzzz oke, dan lijkt me dit de beste voor de peerless:
http://www.dieboxhifi.de/LautsprecherPeerless1.html ? 69 euro/stuk. + 9.90 verzendkosten voor 2 speakers.
Waar bestellen jullie je speakers dan?

Valt het trouwens tegen om zelf zon luidsprekerbox te bouwen? Aangezien dit de eerste keer wordt...
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Mijn Peerless woofers kwamen inderdaad bij DieBox vandaan, tevens een paar Beyma tweeters, software en div spullen bij Intertechnik, cinchpluggen (en banaan) ook uit duitsland (div zaken), componenten voor het filter meestal in Nederland, Kous voor zelfbouwluidsprekerkabel in Amerika, nieuwe 300B buizen in Canada, cd-speler in China...etc etc.. 8)
JuuL

Bericht door JuuL »

LOL! Je haalt je spullen dus zo'n beetje overal vandaan :)
Dan denk ik dat ik de woofers bij diebox ga bestellen. En voor de tweeters moet ik nog ff kijken.
Laatst gewijzigd door JuuL op ma 14 mar 2005, 23:13, 3 keer totaal gewijzigd.
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Die unit heeft me zo nieuwsgierig gemaakt, dat ik voor mezelf ook op zoek ben gegaan. Ik wil hem misschien inzetten van 120Hz tot 800/1000Hz in een 4-weg transmission line. Ik ben iets leuks op het spoor, dus als je nog even geduld hebt: waarschijnlijk weet ik morgen meer.

Mario

Ps: in welke regio woon je?
Laatst gewijzigd door Marp op ma 14 mar 2005, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
JuuL

Bericht door JuuL »

Marp schreef:
Die unit heeft me zo nieuwsgierig gemaakt, dat ik voor mezelf ook op zoek ben gegaan. Ik wil hem misschien inzetten van 120Hz tot 800/1000Hz in een 4-weg transmission line. Ik ben iets leuks op het spoor, dus als je nog even geduld hebt: waarschijnlijk weet ik morgen meer.

Mario

Ps: in welke regio woon je?
Hee dat is gaaf! Ik heb nog wel geduld hoor, Regio Overijssel, bij Enschede. Of is dat die deal van marktplaats?
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

JuuL schreef:
Hee dat is gaaf! Ik heb nog wel geduld hoor, Regio Overijssel, bij Enschede. Of is dat die deal van marktplaats?
Die zijn weg, maar die waren geloof ik iets van 120,- per set. Deze zullen goedkoper zijn. Als het goed is, weet ik dit morgen.

Jammer dat je te ver weg woont, maar van de andere kant kost pakketpost ook maar iets van 6,50

Voor een setje WA 10 vroeg hij overigens 35,- Ik begreep dat dit mooie tweeters zijn, maar volgens mij niet vergelijkbaar met de Seas, en vast niet zo laag in te zetten.

Mario
JuuL

Bericht door JuuL »

Kennen jullie deze shop? http://www.schuro.de/peerless.htm

Hier is de Peerless 75.80 Euro en de Seas 53.40 Euro (weet alleen niet of het excl/incl btw is)
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

De SEAS noferro 550 kost bij bmm momenteel heel weinig. Ik werd getipt door Paul Jenner. Toptweeter voor een topprijs!

Jeroen
JuuL

Bericht door JuuL »

jeroen_d schreef:
De SEAS noferro 550 kost bij bmm momenteel heel weinig. Ik werd getipt door Paul Jenner. Toptweeter voor een topprijs!

Jeroen
Zow! Dat scheelt nog wel wat vergeleken met de noferro 650. Waarom is die 650 zoveel duurder dan? Ik zie dat die Noferro wat strakker loopt, is dat het?
Laatst gewijzigd door JuuL op di 15 mar 2005, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ik heb de indruk dat de 650 verdwijnt uit het assortiment en vervangen wordt door de 550. Ondanks dat de prijs heel laag is, is de 550 de duurste SEAS tweeter (behoudens de Excel lijn) die bmm-electronics aanbiedt. De 650 is ook niet meer zichtbaar op de www.seas.no site. Geen enkele tweeter met resonantie 650 Hz zelfs. Lijkt dus obsolete. Ik zou voor de 550 gaan. Ik denk zelfs dat ik hem zelf ga kopen! Voor dat bedrag kun je je geen buil vallen. :lol: Eens kijken of SEAS zijn eigen excel toptweeters kapot concurreert.

Groet, Jeroen
JuuL

Bericht door JuuL »

jeroen_d schreef:
Ik heb de indruk dat de 650 verdwijnt uit het assortiment en vervangen wordt door de 550. Ondanks dat de prijs heel laag is, is de 550 de duurste SEAS tweeter (behoudens de Excel lijn) die bmm-electronics aanbiedt. De 650 is ook niet meer zichtbaar op de www.seas.no site. Geen enkele tweeter met resonantie 650 Hz zelfs. Lijkt dus obsolete. Ik zou voor de 550 gaan. Ik denk zelfs dat ik hem zelf ga kopen! Voor dat bedrag kun je je geen buil vallen. :lol: Eens kijken of SEAS zijn eigen excel toptweeters kapot concurreert.

Groet, Jeroen
Dat is erg mooi! :D Dit is de tweeter die het laagst gaat en het beste klinkt daarvan? Ik zie bij Pro electronics een hele rij met seas tweeters, weet eigenlijk niet goed waar ik op moet letten, behalve fres...

Ben trouwens op zoek naar een juiste grafiek van de peerless 182pp kan hem tot nu toe nog niet vinden...

ps Iedereen gaat speakers kopen die we hier tegenkomen, LOL! :D
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Ben trouwens op zoek naar een juiste grafiek van de peerless 182pp kan hem tot nu toe nog niet vinden...
Deze?

Afbeelding

Alle gegevens staan op de site van d-s-t ( www.d-s-t.com )
ps Iedereen gaat speakers kopen die we hier tegenkomen, LOL!
Haha, ehm, bijna iedereen.... :wink:
JuuL

Bericht door JuuL »

Is dat een goede keuze dan de Noferro 550 met de Peerless 182pp?
Bij welke freq zou ik dan moeten filteren? Ik lees hier dat je de Noferro550 (27TDC) vanaf 2kHz is te gebruiken. Zou ik dan het beste bij 2kHz kunnen filteren?
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

JuuL schreef:
Is dat een goede keuze dan de Noferro 550 met de Peerless 182pp?
Bij welke freq zou ik dan moeten filteren? Ik lees hier dat je de Noferro550 (27TDC) vanaf 2kHz is te gebruiken. Zou ik dan het beste bij 2kHz kunnen filteren?
Prima keuze. Goede unit voor laag/mid, mooie tweeter, en goede prijs.
Filteren zou rond 2Khz kunnen, denk dat ik zelfs nog iets lager zou gaan zitten, 1500~1600 Hz bijvoorbeeld.
JuuL

Bericht door JuuL »

Dan ga ik de Noferro550 bij BMM Bestellen :D
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

JuuL schreef:
Zal ik dan ook gelijk maar bestellen? :wink:

3 sets ongebruikt:
- 1 set HDS 182 voor 95,-
- 2 sets HDS 182 PP, 105,- per stel

Als je het wat vindt, laat ik ze overkomen. Incl. verzending ben je dan gesteld voor iets meer dan 110,- Heb dan eigenlijk wel een setje teveel, dus misschien nog een liefhebber?

Mario

Edit: MSH gewijzigd in HDS (het is immers geen Monacor)

Laatst gewijzigd door Marp op do 17 mar 2005, 1:09, 1 keer totaal gewijzigd.
JuuL

Bericht door JuuL »

Marp schreef:
JuuL schreef:
Zal ik dan ook gelijk maar bestellen? :wink:

3 sets ongebruikt:
- 1 set MDH 182 voor 95,-
- 2 sets MDH 182 PP, 105,- per stel

Als je het wat vindt, laat ik ze overkomen. Incl. verzending ben je dan gesteld voor iets meer dan 110,- Heb dan eigenlijk wel een setje teveel, dus misschien nog een liefhebber?

Mario

Jij gaat ze bestellen jah? Gaaf!

Maar ik weet het nog niet eigenlijk...
edit: Ja idd Rudy...

Oja Marp, kijk eens in je topic, ze hebben het erover dat die speaker miss niet geschikt is...
Laatst gewijzigd door JuuL op wo 16 mar 2005, 18:04, 4 keer totaal gewijzigd.
Rudy

Bericht door Rudy »

't is HDS , niet MDH bij mijn weten

Groetjes
Rudy
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

JuuL schreef:
Jij gaat ze bestellen jah? Gaaf!

Maar ik weet het nog niet eigenlijk...
Ik twijfel nog steeds, maar als je liever via de officiële kanalen koopt, begrijp ik dat best en hou ik mijn geld op zak. Van een extra setje kan ik evt. nog rear-speakers maken, of er het rendement mee opkrikken. Drie sets vind ik echter te gek. :roll: Afzeggen maar?

Mischien probeer ik wel een keer een tweedehands setje te op de kop te tikken (als daar tenminste niet zo belachelijk veel voor wordt gevraagd als voor een tweedehands SPH-165KEP Afbeelding ).
Rudy schreef:
't is HDS , niet MDH bij mijn weten
Ja natuurlijk. Bedankt voor de correctie

Mario
JuuL

Bericht door JuuL »

Waar haal je ze eigenlijk vandaan dan? (Betrouwbaarheid..)
En jij woont niet bij mij in de buurt begrijp ik?
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

JuuL schreef:
Waar haal je ze eigenlijk vandaan dan? (Betrouwbaarheid..)
En jij woont niet bij mij in de buurt begrijp ik?
Bergen op Zoom. Te ver weg om geen verzendkosten te hebben. :D

De units zijn overigens van een enthousiasteling met een uit de hand gelopen hobbie en met veel juiste connecties. Mocht ik ooit ergens problemen mee hebben, dan gaat het zaakje gewoon retour.

Mario
JuuL

Bericht door JuuL »

Goh, laatst nog keer geweest met stage, een of ander groot bedrijf, weet het niet meer :) En mijn tweetertjes komen van BMM vandaan, dus ook in de buurt :) Jammer dat ik daar niks aan heb.

Maar als je garandeert dat ze nieuw zijn en er dus niks mee is wil ik wel meedoen. Je hebt toch de PhasePlug versie wel over?
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Als het om gebruikte exemplaren ging, had ik er een reden bij om mijn geld voorlopig op zak te houden en op mijn gemak verder te kijken. En ja de PP-versie.

Wat vind je? Toch maar kijken of ze er nog zijn?

Mario
JuuL

Bericht door JuuL »

Is goed ik doe mee, heb je msn?

Ps Handel dan nog ff wat met die gozer, als je dat nog niet hebt gedaan ;)
Plaats reactie