Luisterdag BredaIV !!! preliminary topic, nu gesloten
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Al zit ik ver weg in Maleisie! Ik volg het wel!tegen die tijd hoop ik m'n 'Needles' af te hebben en ben ik zeker weer in NL....wordt weer een appart subje met misschien een nieuwe d' appolito met RT-1516S Aluminum Foil, Ribbon tweatertje van (je raad het al :)tangband en natuurlijk mn nieuwe buizenversterker waar ook dit keer daddy echt al z'n know how in heeft gestopt (al dan niet in nieuwe kast). Natuurlijk niet te vergeten mn koolstof kabeltjes....kortom...ben druk bezig!!! misschien venyl een ideetje??
Groet, Simon
Groet, Simon
heren, dit komt echt een jaartje te vroeg
half april komt ons tweede kind en ik ben nu in de avond uren druk met klussen in ons nieuwe huis.
De HT set krijgt boven een eigen ruimte, maar helaas bestaat de sub nog steeds enkel op papier. Bovendien hoe de speakers aan te sluiten, kabels worden tzt immers weg gewerkt. Hoe gaan andere dat doen, kabels meenemen?
De stereo set voor de woonkamer bestaat ook enkel nog op papier dus dat is ook geen optie. (idee van mijn echtgenote om voor beneden een nieuwe set te bouwen als de HT ruimte ingericht is)
Ben absoluut voorstander van HT sets.
half april komt ons tweede kind en ik ben nu in de avond uren druk met klussen in ons nieuwe huis.
De HT set krijgt boven een eigen ruimte, maar helaas bestaat de sub nog steeds enkel op papier. Bovendien hoe de speakers aan te sluiten, kabels worden tzt immers weg gewerkt. Hoe gaan andere dat doen, kabels meenemen?
De stereo set voor de woonkamer bestaat ook enkel nog op papier dus dat is ook geen optie. (idee van mijn echtgenote om voor beneden een nieuwe set te bouwen als de HT ruimte ingericht is)
Ben absoluut voorstander van HT sets.
Beide vastgezet in de kalender!
Zal tegen die tijd nog even reageren over de mogelijkheden.
Ik verwacht mijn installatie mee te kunnen nemen. Aleph X monoblocks (30KG per stuk)
, P1.7 voorversterker, ONO voorversterker, gekochte speakers (Cadence Arista) met aangepaste wanden en filter.
Groeten, Harry
Zal tegen die tijd nog even reageren over de mogelijkheden.
Ik verwacht mijn installatie mee te kunnen nemen. Aleph X monoblocks (30KG per stuk)
Groeten, Harry
Die Cadence speakers klinken bijlange na niet slecht. Hebt ze ooit op een beurs in Genk kunnen beluisteren (was in goede omstandigheden, niet echt een doorsnee beurs dus) en was wel onder de indruk. Dat hoog is SUPER!!harryeng schreef:Beide vastgezet in de kalender!
Zal tegen die tijd nog even reageren over de mogelijkheden.
Ik verwacht mijn installatie mee te kunnen nemen. Aleph X monoblocks (30KG per stuk), P1.7 voorversterker, ONO voorversterker, gekochte speakers (Cadence Arista) met aangepaste wanden en filter.
Groeten, Harry
Klopt! Hoog klinkt super, zeker met een echte Class A versterker. Het laag daarintegen was warm en wollig. De kast resoneerde nogal, laag was verkeerd op gepoold en een goedkoop filtertje. Na dit allemaal te hebben aangepast heb ik ook nog de basreflex frequentie gewijzigd zodat die net boven de eerste staande golf van de kamer uit kwam. Nu klinkt hij perfect! Er is trouwens ook al een upgrade te krijgen vanuit India voor het hoog... moet ik nog eens bekijken.rho schreef:Die Cadence speakers klinken bijlange na niet slecht. Hebt ze ooit op een beurs in Genk kunnen beluisteren (was in goede omstandigheden, niet echt een doorsnee beurs dus) en was wel onder de indruk. Dat hoog is SUPER!!
Maar nu weer on-topic: ik hoop mijn installatie met een aantal mooie andere installaties te kunnen vergelijken! Krijg ik vast weer ideen over wat nog beter kan.
Groeten, Harry.
Als jij komt met die speakers heb ik weer een heel goeie reden om zeker aan wezig te zijn.harryeng schreef:Klopt! Hoog klinkt super, zeker met een echte Class A versterker. Het laag daarintegen was warm en wollig. De kast resoneerde nogal, laag was verkeerd op gepoold en een goedkoop filtertje. Na dit allemaal te hebben aangepast heb ik ook nog de basreflex frequentie gewijzigd zodat die net boven de eerste staande golf van de kamer uit kwam. Nu klinkt hij perfect! Er is trouwens ook al een upgrade te krijgen vanuit India voor het hoog... moet ik nog eens bekijken.rho schreef:Die Cadence speakers klinken bijlange na niet slecht. Hebt ze ooit op een beurs in Genk kunnen beluisteren (was in goede omstandigheden, niet echt een doorsnee beurs dus) en was wel onder de indruk. Dat hoog is SUPER!!
Maar nu weer on-topic: ik hoop mijn installatie met een aantal mooie andere installaties te kunnen vergelijken! Krijg ik vast weer ideen over wat nog beter kan.![]()
Groeten, Harry.
Onbeleefd vraagje: Wat kosten die speakers, ongemodificeerd?
De speakers hebben nieuw 5.600 EURO gekost. Tegenwoordig ook in Belgie te koop: Technologyfactory.be, hier staan ze voor 6.350 euro.rho schreef:
Als jij komt met die speakers heb ik weer een heel goeie reden om zeker aan wezig te zijn.![]()
Onbeleefd vraagje: Wat kosten die speakers, ongemodificeerd?
De foto is van mijn huidige set die ik wilde meenemen: nog geen monoblokken maar een Aleph V, de zwarte gevaartes aan de achterkant zijn 4 helmholz resonatoren tegen ruimtefrequenties, met daarvoor breedband dempers. (neem ik niet mee, teveel werk). Het rack is ook diy, een kopie van de grote creaktiv creaties. Links beneden is een DIY stekkerdoos, met geintegreerd filter en "kabelwegwerk compartimenten" zoals vereist door mijn vriendin. Mijn DIY DAC is momenteel weg, hij is vervangen door een Marantz SA-1, waar ik langzaam aan begin te modden.
Groeten, Harry.
Als jij voor de coteletten zorgt neem ik de kooltjes mee...........asterduc schreef:Eind mei zou volgens mijn agenda moeten lukken.
Is er nog plaats om 2 Concaves te zetten?
Als alles goed gaat is ook de bijpassende versterking klaar tegen die tijd.
... is er 's middags bbq oid voorzien?![]()
Ed.
En wat voor versterking mag dat zijn .....?
Die moeten niet groots maar gewoon groot zijnHenkjan schreef:hoor ik het woord groots? dat ging toch over de steaks voor de bbq toch![]()
Ik zal er ook bij zijn, al weet ik niet of ik iets tastbaars mee kan brengen om te beluisteren.
Ook ben ik zeer geïnteresseerd in beide workshops!
Als er mensen zijn uit Limbabwe die dan mee willen rijden: ik heb nog 4 plaatsen vrij
Groeten,
Mischa

