Luisterdag Breda III, belangrijke gegevens op de 1e pagina

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Okeee

De volgende data zijn mogelijk:

26 MEI
2 JUNI
9 JUNI

De zondagen zou evt kunnen, maar liever niet, vanwege het feit dat het kerkje naast het gebouw dan s'ochtends een dienst heeft (heel erg druk op het parkeerterrein).

Mijn eigen voorkeur gaat zéér sterk uit naar 26 mei, en wil deze eigenlijk als hoofddatum aanhouden. Mochten er nou heel veel niet kunnen op die dag dan kunnen we evt gaan kijken naar de andere twee data. Volgens mij kan tot nu toe nog iedereen dus gaan we de 26e lekker tekeer!

Wowly
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

26 mei moet voor mij ook wel goed uitkomen :)

(Jeroen, kan ik weer meerijden ? :roll: O:) )
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

Jan
Ben je niet bang dat als je van te voren geen inschrijving doet, het wel eens veel te druk kan worden? Volgens mij zit die kans er dan wel in. De laatste keer moest je om die reden toch ook mensen teleurstellen?

Ik vond de laatste keer het werken in groepjes met een roulatieschema prima bevallen. Waarom zou je dat nu anders willen? Ken je de kreet: never change a winning team?
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Hans Nootdorp schreef:
Jan
Ben je niet bang dat als je van te voren geen inschrijving doet, het wel eens veel te druk kan worden? Volgens mij zit die kans er dan wel in. De laatste keer moest je om die reden toch ook mensen teleurstellen?
Agreed. Echter is het misschien wel leuk om na iedere ronde de groepjes te husselen.
Ken je de kreet: never change a winning team?
Hoe weet je dat je team de volgende keer ook gaat winnen?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hahaha,

Tja, dat roulerende was wel leuk en fijn om lekker te kunnen luisteren, maar haalt een heleboel van de spontaniteit weg. Waarschijnlijk komen er deze keer zoveel mensen met apparatuur dat het ondoenlijk word om ze allemaal in te delen. Daarbij was het redelijk veel ge-organiseer. Ik wil gewoon eens uitproberen hoe het gaat als we het gewoon eens laten lopen zoals het loopt.

Wat ik zou kunnen doen is één luisterruimte geschikt te maken voor echte luistersessie's. Dan maak ik groepjes met een maximale grootte die voor een half uur naar een set gaan luistreen. Na dat half uur mag een volgende groep naar binnen. De andere ruimte's zijn vrij om te komen en te gaan voor iedereen. Zo hebben we een beetje van twee werelden de voordelen.

Is dat wat?

Ow ja, over de drukte. Dat is en blijft gewoon de grote gok. Ik heb er echter geen zin meer in voortdurend mensen te moeten teleurstellen dat ze niet mogen komen. Zo blijft er voortdurend een happy few die, omdat ze er als de kippen bij zijn, wél mogen komen en dat de mensen die wat minder actief zijn op het forum (zeg maar de instappers) achter het net vissen. Daarbij zijn er zoveel nieuwe leden bij gekomen die zich nog aan het oriënteren zijn op wat ze wel en niet leuk vinden dat ook zij kunnen meedoen zonder een al te hoge drempel (zoals bijvoorbeeld vooraf betalen aan een persoon die je niet kent) Vreemd voor jou misschien, omdat je me al kent, maar voor mensen die nét komen kijken misschien een brug te ver. Dus een lage drempel. En mocht het inderdaad te druk worden dan ga ik kijken of ik er nog een ruimte bij kan krijgen ( en nóg een, en nóg een....) Deze zijn echter wat harder qua klank dan de huidige (= wat minder akoestiek).

Wowly
Laatst gewijzigd door Wowly op do 29 mar 2007, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

In dit leven is er eigenlijk niets zeker. Gelukkig maar; anders waren we ook snel uitgebouwd.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Geen gek idee Wowly. Al krijg je dan misschien dat mensen bepaalde sets niet kunnen beluisteren omdat het te druk is op dat moment. En je wil natuurlijk ook niet slechts een set in die ruimte hebben staan.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Kwa datums zijn ze voor mij allemaal wel mogelijk. Tot nu toe staat in die periode nog niks op de planning.

Dat systeem met 1 ruimte voor echte luistersessies lijkt me wel wat.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Als het echt te druk wordt maken we van de gehele bovenverdieping dedicated luisterruimte's, zodat er twee kamers zijn waarin evt kan worden gerouleerd. Ik zit te denken aan een inschrijvings-systeem op de deur te plakken zodat je een plekkie kunt reserveren :D )

Wowly
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

Dan kan er dus 3 keer zo weinig echt naar LS geluisterd worden als de laatste keer.
Is er dan zo veel behoefte aan "klooien"?

Goed iets kunnen beluisteren vraagt toch wel wat voorbereiding. Misschien in een aparte ruimte steeds thema-sessies houden? Bijv.:
sessie 1 - vergelijking meerdere LS-kabels
sessie 2 - vergelijking meerdere versterkers op 1 LS systeem
sessie 3 - vergelijking verschillende CDspelers / Dacs op 1 verst + LS.
sessie 4 - .......

De groepjes door elkaar husselen na iedere ronde is misschien wel gezellig. Zolang mijn vriendin maar bij mij op schoot mag blijven zitten. Of denken anderen daar anders over?
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Hans Nootdorp schreef:
Zolang mijn vriendin maar bij mij op schoot mag blijven zitten. Of denken anderen daar anders over?
Ja [-X :twisted: :lol:
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

Wowly schreef:
En mocht het inderdaad te druk worden dan ga ik kijken of ik er nog een ruimte bij kan krijgen ( en nóg een, en nóg een....) Deze zijn echter wat harder qua klank dan de huidige (= wat minder akoestiek).
Ik heb nog wel een meeneem-tapijtje om op te hangen.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Het idee om een vaste ruimtes te maken vind ik wel goed.
hoewel een 2 ruimte misschien beter is (voor de grote jongens en voor de kleintjes zegmaar).

Dan in groepen om de zoveel tijd er heen. en als je het goed planned kan je hoogst waarschijnlijk ook nog de apparatuur wijzigen (zodat alles hoorbaar is).

Zo kunnen er dus 2 groepen lekker luisteren en de rest klooien.
Best of both worlds (en dat zijn we gewend in de speakerbouw :P )

Inschrijven voor een ruimte is niet te doen, want het probleem kan ontstaan dat er mensen helemaal niet aan bod komen, omdat er anderen dan met de buit vandoor gaan.
Persoonlijk zie ik niet echt het nadeel om van te voren in te schijven. Gewoon de dead-line flink groot maken, dan is er voldoende plaats.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Ja, twee ruimtes is prima. Dan een half uur per sessie, en 3 of 4 sessies per onderdeel. Zo heeft iedereen ruim kans om alles te bekijken en beluisteren.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

en is er nog een ruimte om te klooien :)
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

zeker, in de andere ruimtes :)

Misschien is het wel leuk om ook een meetruimte te hebben ofzo?
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Als dit zo verder gaat kunnen we volgende keer ergens een kasteel afhuren, met 50 kamers ofzo. Daar kunnen we dan wel alles in kwijt denk ik. ;)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

en dan een heel weekend huren, aangezien we anders tijd te kort komen :P
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Geen slecht pan :) Ik weet nog wel een mooie: http://www.bilderberg.nl/uk/hotels/holtmuehle/
Gebruikersavatar
fgroen
Berichten: 336
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 9:43

Bericht door fgroen »

2 juni werkt voor mij.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ht is niet zozeer dat er zoveel geklooid moet worden, alswel dat ik niet zo bizar veel hoef te organiseren. Het zal jullie verbazen maar het is al met al op de oude manier een aardig drukke bedoeling.

Overigens, als het niet werkt deze keer dan doen we het een evt 4e keer weer gewoon op de oude manier. Dus met voorinschrijvingen en indeling in exacte luistergroepen en dito tijden.

Relax mannen, gaat allemaal goed komen, en jullie kunnen de gehele dag door luisteren wat jullie willlen. Lekker in wisselende groepjes en zolang je wilt als daar ruimte voor is. Het is nog niet eens duidelijk hoe de indeling gaat worden van de apparatuur e.d.

Wowly
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Hoe ga je het met betalingen doen eigenlijk? Gewoon aan de deur?
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

Ja natuurlijk. gewoon zo'n blonde dame daarvoor inhuren die aan de deur kaartjes verkoopt. Is voor iedereen het beste, lijkt mij. :) :wink:
Gebruikersavatar
jago
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 28 dec 2005, 1:20
Locatie: Antwerpen(Berchem)
Contacteer:

Bericht door jago »

drommels leuk luisteren in breda :D . zijn er mischien nog mensen die uit de vlaanders komen die plaats in de auto hebben? (anders zal ik is heel lef naar papie moeten kijken of ik auto mag lenen :D) Ik wil men sub wel mee nemen als iemand geintreseert is.

mvg Jago
jurriaan
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 02 feb 2007, 12:07

Bericht door jurriaan »

De kaartjesverkoop dame is al geregelt, toch Hans...
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”