Vraag over incidentele plof in mijn versterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker
Ik vind dat een heel mooie prestatie van Olaf. Je moet maar het geduld hebben om zo’n moeilijke storingen op te lossen. Goed dat de storing blijkbaar kon worden geforceerd. Knap gedaan in ieder geval !
Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker
Top man, fijn dat deze top versterker zo nog een poos mee kan!
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker
Deze versterker is dat meer dan waard! Top dat het zo goed werkt.
Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker
Het is al heel oud hoor. Sony en Philips vergaten nogal eens om brugjes/knikjes te plaatsen in de pootjes van powertorren om thermische expansie op te nemen. Na verloop van tijd zitten dan de power torren los in de print. Ook printbreukjes, dus simpel een onderbroken spoortje, kwam met name bij Sony nogal eens voor. Kwestie van onderkennen en een bus koude spray zijn dan de standaard detectie methoden. Lastiger zijn de "tin whiskers" uit de begintijd van het loodvrij solderen. Dat zijn microscopisch kleine tin draadjes op SMD printen die langzaam aangroeien met de tijd en dan kortsluiting veroorzaken.
Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker
Bij mij vliegen ze dan al snel het raam uit hoor....als je niks fatsoenlijks kan maken....
De Purifi en CA amps hier draaien lange dagen en niks geen gekke dingen.
De Purifi en CA amps hier draaien lange dagen en niks geen gekke dingen.
Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker
Zijn ook geen oplagen van 100k - 1meg per jaar. Heel oude vergelijking: Sony == Zoniet
en voor Philips gold destijds: "Let's better make things". Dat bord zag ik 30 jaar geleden aan de muur hangen bij Philips zelf in de kantine van de productie/controle afdeling van KTV's.
