Bamboe Flip

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Bamboe Flip

Bericht door hannesie »

IK zou de neiging hebben om er een aantal andere telefoons of zo te proberen wat die doen.
Ligt het aan de ontvanger of de zender, thats the question
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Bamboe Flip

Bericht door Olaf Analogue »

hannesie schreef: vr 26 aug 2022, 23:59
IK zou de neiging hebben om er een aantal andere telefoons of zo te proberen wat die doen.
Ligt het aan de ontvanger of de zender, thats the question
Kennelijk ligt het aan de ontvanger daar hij het ook met de laptop heeft geprobeerd.
Bijlagen
Screenshot_20220827-015357_Opera.jpg
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Bamboe Flip

Bericht door Olaf Analogue »

Het zig-zag vormige koperbaantje is de Bluetooth antenne. Er zit een gat naast waar één van de bevestigingsschroeven doorheen gaat.
Je zou even kunnen kijken of misschien met te strak vastzetten de print een scheurtje heeft opgelopen.
C1 is niet geplaatst, en dat levert een ongebruikt soldeer eilandje op die zich op het zig-zag antenne baantje bevind, je kunt daar even een los hangend draadje van een centimeter of 15 lang aan solderen en het dan nog eens proberen, hiermee creëer je een antenne.

Het kan overigens zijn dat jou printje er anders uitziet, er zijn veel varianten van, maar het principe is wel duidelijk, maar het kan dus zijn dat jij toevallig geen ongebruikt soldeer eilandje hebt, of dat daar wat anders bij staat als "C1" , of dat je even een ander eilandje moet gebruiken voor je tijdelijke antenne.

In ieder geval is het goed inspecteren van de print even een begin puntje. Het zou jammer zijn dat na al je werk het uiteindelijk niet zou functioneren.
Bijlagen
Screenshot_20220827-021925_Opera.jpg
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op za 27 aug 2022, 2:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Bamboe Flip

Bericht door Barry2001 »

Goed punt. Denk wel dat als je de tlf direct naast de module zou houden het ook zonder antenne moet lukken om te connecten.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bamboe Flip

Bericht door Pjotr »

Zie je überhaupt nog wel je device in je het BT lijstje van de poon? Of soms wel en soms niet? Dan is het zeker een signaalsterkte kwestie.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Bamboe Flip

Bericht door Henkjan »

bedankt Olaf ben benieuwd of ik de behuizing überhaupt open kan krijgen.

het ding is niet meer zichtbaar als ik een bt device wil toevoegen

worst-kaas is vervangen van t hele BT geval, kosten laag, en veel werk is dat gelukkig ook niet
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Bamboe Flip

Bericht door OWC »

Henkjan schreef: za 27 aug 2022, 22:32
worst-kaas is vervangen van t hele BT geval, kosten laag, en veel werk is dat gelukkig ook niet
Dat was ook mijn gedachte, bij Action kosten ze een paar euro hooguit.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Bamboe Flip

Bericht door SARK »

Henkjan schreef: za 27 aug 2022, 22:32
bedankt Olaf ben benieuwd of ik de behuizing überhaupt open kan krijgen.
Ik heb ook eens zo'n buisvormige bt uit elkaar gehaald en de witte buis zit over het zwarte deel gelijmd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Bamboe Flip

Bericht door Henkjan »

SARK schreef: zo 28 aug 2022, 11:29
Henkjan schreef: za 27 aug 2022, 22:32
bedankt Olaf ben benieuwd of ik de behuizing überhaupt open kan krijgen.
Ik heb ook eens zo'n buisvormige bt uit elkaar gehaald en de witte buis zit over het zwarte deel gelijmd.
ja, en dat zwarte deel (waar dus de print in zit) ziet er erg dichtgelijmd uit
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Bamboe Flip

Bericht door SARK »

Ho, stop, wacht even .... zit er niet een dikke zwarte sticker onderop geplakt en als je die weghaalt er dan schroefjes zichtbaar zijn? 't is alweer een tijdje terug dat ik hiermee aan het knutselen ben geweest :hide:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Bamboe Flip

Bericht door Henkjan »

SARK schreef: zo 28 aug 2022, 14:02
Ho, stop, wacht even .... zit er niet een dikke zwarte sticker onderop geplakt en als je die weghaalt er dan schroefjes zichtbaar zijn? 't is alweer een tijdje terug dat ik hiermee aan het knutselen ben geweest :hide:
:goeie: ja verrek, dat kan er af idd. ik wacht wel ff met knutselen tot ik de reserve binnen heb (en/of tot na t festival)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Bamboe Flip

Bericht door Henkjan »

zouden er van dit formaat BT etc dingen zijn die een wat meer acceptabele versterker hebben? deze vervormt al vrij snel (de driver is t niet, want toen ik met externe versterker testte bleef t geluid ook bij hogere volumes goed). dus oplaadbare batterij, speelduur >4uur, bluetooth (AptX of beter als t ff kan), aux in, microSD kaartje ofzo zou ook leuk zijn voor t off-line kunnen spelen
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bamboe Flip

Bericht door Pjotr »

Makke is meestal het krappe eindversterkertje. Kan ook niet veel op 2 penlights. Hoorde laatst wel 2 van die tonnetjes die redelijk waren maar dat was dan ook 40 euries.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Bamboe Flip

Bericht door MechanicalAnimal »

Henkjan schreef: zo 28 aug 2022, 23:55
zouden er van dit formaat BT etc dingen zijn die een wat meer acceptabele versterker hebben? deze vervormt al vrij snel (de driver is t niet, want toen ik met externe versterker testte bleef t geluid ook bij hogere volumes goed). dus oplaadbare batterij, speelduur >4uur, bluetooth (AptX of beter als t ff kan), aux in, microSD kaartje ofzo zou ook leuk zijn voor t off-line kunnen spelen
dan kom je al gauw in de wereld van de kratradio's

https://www.tinytronics.nl/shop/nl/audio/versterkers

het meeste kan via Ali goedkoper, maar hier kan je even rondneuzen of er een oplossing tussen zit voor je en veel is gewoon op voorraad.

Hoe voed je dat ding eigenlijk?
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Re: Bamboe Flip

Bericht door daniel »

zo'n sure versterkerbordje met bijbhorende accu-bordje? Maar dan zit je al niet meer in de budgetcategorie. Maar dan heb je vaak weer wel een dsp-tje er bij.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Bamboe Flip

Bericht door Henkjan »

daniel schreef: ma 29 aug 2022, 10:39
.... Maar dan zit je al niet meer in de budgetcategorie....
budget is niet de beperking (dan voldoet de huidige prima), formaat en inbouwgemak wel.
MechanicalAnimal schreef: ma 29 aug 2022, 10:26
https://www.tinytronics.nl/shop/nl/audio/versterkers
....
Hoe voed je dat ding eigenlijk?
voeden is nu met USB. voor t gemak heeft dat wel de voorkeur, hoewel 12V (voor mij persoonlijk dan) ook zou kunnen (heb zonnepaneeltje mee die 12V accu voedt)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bamboe Flip

Bericht door Pjotr »

Als je hem voedt via USB trek je dat uiteindelijk uit je poon. Of heb je een los USB powerpack? Powerpack is wel het mooiste eigenlijk qua gemak en koop je als je wilt, met geïntegreerd zonnepaneel. Heb je geen omkijken naar. Met een powerpack en een 5V BTL ampje kun je niet een groot feestje bouwen maar is best wel goed voor genoeg herrie op de camping.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Bamboe Flip

Bericht door OWC »

USB power delivery (PD) doet een hoop meer dan 5V.

De nieuwe standaard gaat maar liefst tot 240W @ 48V
https://www.usb.org/usb-charger-pd
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Bamboe Flip

Bericht door Henkjan »

correctie: t ding heeft een accu (400mAh) die je oplaad met 5V (USB, standaard foon lader) dat concept is wel t uitgangspunt, zo blijft t flexibel.

voor op de camping het ik een zonnenpaneel accu kratje geklust

Pjotr schreef: ma 29 aug 2022, 12:23
... een 5V BTL ampje kun je niet een groot feestje bouwen maar is best wel goed voor genoeg herrie op de camping.
heb je een voorbeeld?
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Bamboe Flip

Bericht door OWC »

Henkjan schreef: ma 29 aug 2022, 12:46
correctie: t ding heeft een accu (400mAh) die je oplaad met 5V (USB, standaard foon lader) dat concept is wel t uitgangspunt, zo blijft t flexibel.

voor op de camping het ik een zonnenpaneel accu kratje geklust

Pjotr schreef: ma 29 aug 2022, 12:23
... een 5V BTL ampje kun je niet een groot feestje bouwen maar is best wel goed voor genoeg herrie op de camping.
heb je een voorbeeld?
https://www.tinytronics.nl/shop/nl/audi ... etooth-4.2

https://www.tinytronics.nl/shop/nl/audi ... me-control

Zoiets
Bij 5V is wel je max uitgangsvermogen (5/1.41)^2/4 = 3,5W
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bamboe Flip

Bericht door Pjotr »

Ietsje minder nog, net 3W denk ik maar dat is best veel herrie met een beetje rendement speakers (wat die Plipse zijn). 400mAh is trouwens vrij weinig. Een alkaline penlight is 5-6 keer zoveel.

Voorbeeldjes: https://www.google.nl/search?source=uni ... 55&dpr=0.9
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Bamboe Flip

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef: ma 29 aug 2022, 13:08
..... 400mAh is trouwens vrij weinig. Een alkaline penlight is 5-6 keer zoveel.
daar speeltie toch al vlot een 4 uur op

.
tot 2W in 4ohm is vervorming prima (~0.1%), mss maar eens testen
is dat versterkertje al gebrugd, of kan dat voor mono gebruik nog gebrugd worden?

nu nog ff zoeken naar BT module en accuutje
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bamboe Flip

Bericht door Pjotr »

Niet moeilijk doen: Een powerbank van de Action kost een paar euro. Daar zit de hele laadelektronica al compleet voor je in en er komt netjes 5V uit. Let wel op, de opgegeven capaciteit is van de LiPo accu, dus bij 3,5V. Dus niet van de 5V aan de uitgang! Met de 5V aan de uitgang hou je net wat meer dan de helft over.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Bamboe Flip

Bericht door OWC »

Henkjan schreef: ma 29 aug 2022, 13:57
Pjotr schreef: ma 29 aug 2022, 13:08
..... 400mAh is trouwens vrij weinig. Een alkaline penlight is 5-6 keer zoveel.
daar speeltie toch al vlot een 4 uur op

.
tot 2W in 4ohm is vervorming prima (~0.1%), mss maar eens testen
is dat versterkertje al gebrugd, of kan dat voor mono gebruik nog gebrugd worden?

nu nog ff zoeken naar BT module en accuutje
Die andere heeft al BT.

Het merendeel van Class-D ampjes is al gebrugd.
Dit is een PAM8406, die schijnt ook Class-AB te hebben volgende de datasheet.
Beetje gek verhaal :think: :lol:

Ik zou persoonlijk gewoon een bluetooth speaker van de Action kopen en daar de speaker uit slopen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bamboe Flip

Bericht door Pjotr »

Klopt, hangt van je toepassing af. In een FM radio'tje zou ik geen filterless class-D stoppen en misschien in een BT ding ook niet. https://www.diodes.com/part/view/PAM8406/

Die Action BT speakertjes lopen doorgaans direct op de 3,3V van de accu, dus dat is wel weer minder output.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”