Bamboe Flip
Moderator: Beheerdersteam
Re: Bamboe Flip
IK zou de neiging hebben om er een aantal andere telefoons of zo te proberen wat die doen.
Ligt het aan de ontvanger of de zender, thats the question
Ligt het aan de ontvanger of de zender, thats the question
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Bamboe Flip
Kennelijk ligt het aan de ontvanger daar hij het ook met de laptop heeft geprobeerd.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Bamboe Flip
Het zig-zag vormige koperbaantje is de Bluetooth antenne. Er zit een gat naast waar één van de bevestigingsschroeven doorheen gaat.
Je zou even kunnen kijken of misschien met te strak vastzetten de print een scheurtje heeft opgelopen.
C1 is niet geplaatst, en dat levert een ongebruikt soldeer eilandje op die zich op het zig-zag antenne baantje bevind, je kunt daar even een los hangend draadje van een centimeter of 15 lang aan solderen en het dan nog eens proberen, hiermee creëer je een antenne.
Het kan overigens zijn dat jou printje er anders uitziet, er zijn veel varianten van, maar het principe is wel duidelijk, maar het kan dus zijn dat jij toevallig geen ongebruikt soldeer eilandje hebt, of dat daar wat anders bij staat als "C1" , of dat je even een ander eilandje moet gebruiken voor je tijdelijke antenne.
In ieder geval is het goed inspecteren van de print even een begin puntje. Het zou jammer zijn dat na al je werk het uiteindelijk niet zou functioneren.
Je zou even kunnen kijken of misschien met te strak vastzetten de print een scheurtje heeft opgelopen.
C1 is niet geplaatst, en dat levert een ongebruikt soldeer eilandje op die zich op het zig-zag antenne baantje bevind, je kunt daar even een los hangend draadje van een centimeter of 15 lang aan solderen en het dan nog eens proberen, hiermee creëer je een antenne.
Het kan overigens zijn dat jou printje er anders uitziet, er zijn veel varianten van, maar het principe is wel duidelijk, maar het kan dus zijn dat jij toevallig geen ongebruikt soldeer eilandje hebt, of dat daar wat anders bij staat als "C1" , of dat je even een ander eilandje moet gebruiken voor je tijdelijke antenne.
In ieder geval is het goed inspecteren van de print even een begin puntje. Het zou jammer zijn dat na al je werk het uiteindelijk niet zou functioneren.
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op za 27 aug 2022, 2:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bamboe Flip
Goed punt. Denk wel dat als je de tlf direct naast de module zou houden het ook zonder antenne moet lukken om te connecten.
Re: Bamboe Flip
Zie je überhaupt nog wel je device in je het BT lijstje van de poon? Of soms wel en soms niet? Dan is het zeker een signaalsterkte kwestie.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Bamboe Flip
bedankt Olaf ben benieuwd of ik de behuizing überhaupt open kan krijgen.
het ding is niet meer zichtbaar als ik een bt device wil toevoegen
worst-kaas is vervangen van t hele BT geval, kosten laag, en veel werk is dat gelukkig ook niet
het ding is niet meer zichtbaar als ik een bt device wil toevoegen
worst-kaas is vervangen van t hele BT geval, kosten laag, en veel werk is dat gelukkig ook niet
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Bamboe Flip
ja, en dat zwarte deel (waar dus de print in zit) ziet er erg dichtgelijmd uit
Re: Bamboe Flip
Ho, stop, wacht even .... zit er niet een dikke zwarte sticker onderop geplakt en als je die weghaalt er dan schroefjes zichtbaar zijn? 't is alweer een tijdje terug dat ik hiermee aan het knutselen ben geweest 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Bamboe Flip
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Bamboe Flip
zouden er van dit formaat BT etc dingen zijn die een wat meer acceptabele versterker hebben? deze vervormt al vrij snel (de driver is t niet, want toen ik met externe versterker testte bleef t geluid ook bij hogere volumes goed). dus oplaadbare batterij, speelduur >4uur, bluetooth (AptX of beter als t ff kan), aux in, microSD kaartje ofzo zou ook leuk zijn voor t off-line kunnen spelen
Re: Bamboe Flip
Makke is meestal het krappe eindversterkertje. Kan ook niet veel op 2 penlights. Hoorde laatst wel 2 van die tonnetjes die redelijk waren maar dat was dan ook 40 euries.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Bamboe Flip
dan kom je al gauw in de wereld van de kratradio'sHenkjan schreef: ↑zo 28 aug 2022, 23:55zouden er van dit formaat BT etc dingen zijn die een wat meer acceptabele versterker hebben? deze vervormt al vrij snel (de driver is t niet, want toen ik met externe versterker testte bleef t geluid ook bij hogere volumes goed). dus oplaadbare batterij, speelduur >4uur, bluetooth (AptX of beter als t ff kan), aux in, microSD kaartje ofzo zou ook leuk zijn voor t off-line kunnen spelen
https://www.tinytronics.nl/shop/nl/audio/versterkers
het meeste kan via Ali goedkoper, maar hier kan je even rondneuzen of er een oplossing tussen zit voor je en veel is gewoon op voorraad.
Hoe voed je dat ding eigenlijk?
Re: Bamboe Flip
zo'n sure versterkerbordje met bijbhorende accu-bordje? Maar dan zit je al niet meer in de budgetcategorie. Maar dan heb je vaak weer wel een dsp-tje er bij.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Bamboe Flip
budget is niet de beperking (dan voldoet de huidige prima), formaat en inbouwgemak wel.
voeden is nu met USB. voor t gemak heeft dat wel de voorkeur, hoewel 12V (voor mij persoonlijk dan) ook zou kunnen (heb zonnepaneeltje mee die 12V accu voedt)
Re: Bamboe Flip
Als je hem voedt via USB trek je dat uiteindelijk uit je poon. Of heb je een los USB powerpack? Powerpack is wel het mooiste eigenlijk qua gemak en koop je als je wilt, met geïntegreerd zonnepaneel. Heb je geen omkijken naar. Met een powerpack en een 5V BTL ampje kun je niet een groot feestje bouwen maar is best wel goed voor genoeg herrie op de camping.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Bamboe Flip
USB power delivery (PD) doet een hoop meer dan 5V.
De nieuwe standaard gaat maar liefst tot 240W @ 48V
https://www.usb.org/usb-charger-pd
De nieuwe standaard gaat maar liefst tot 240W @ 48V
https://www.usb.org/usb-charger-pd
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Bamboe Flip
correctie: t ding heeft een accu (400mAh) die je oplaad met 5V (USB, standaard foon lader) dat concept is wel t uitgangspunt, zo blijft t flexibel.
voor op de camping het ik een zonnenpaneel accu kratje geklust
voor op de camping het ik een zonnenpaneel accu kratje geklust
heb je een voorbeeld?
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Bamboe Flip
https://www.tinytronics.nl/shop/nl/audi ... etooth-4.2Henkjan schreef: ↑ma 29 aug 2022, 12:46correctie: t ding heeft een accu (400mAh) die je oplaad met 5V (USB, standaard foon lader) dat concept is wel t uitgangspunt, zo blijft t flexibel.
voor op de camping het ik een zonnenpaneel accu kratje geklust
heb je een voorbeeld?
https://www.tinytronics.nl/shop/nl/audi ... me-control
Zoiets
Bij 5V is wel je max uitgangsvermogen (5/1.41)^2/4 = 3,5W
Re: Bamboe Flip
Ietsje minder nog, net 3W denk ik maar dat is best veel herrie met een beetje rendement speakers (wat die Plipse zijn). 400mAh is trouwens vrij weinig. Een alkaline penlight is 5-6 keer zoveel.
Voorbeeldjes: https://www.google.nl/search?source=uni ... 55&dpr=0.9
Voorbeeldjes: https://www.google.nl/search?source=uni ... 55&dpr=0.9
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Bamboe Flip
daar speeltie toch al vlot een 4 uur op
.
tot 2W in 4ohm is vervorming prima (~0.1%), mss maar eens testen
is dat versterkertje al gebrugd, of kan dat voor mono gebruik nog gebrugd worden?
nu nog ff zoeken naar BT module en accuutje
Re: Bamboe Flip
Niet moeilijk doen: Een powerbank van de Action kost een paar euro. Daar zit de hele laadelektronica al compleet voor je in en er komt netjes 5V uit. Let wel op, de opgegeven capaciteit is van de LiPo accu, dus bij 3,5V. Dus niet van de 5V aan de uitgang! Met de 5V aan de uitgang hou je net wat meer dan de helft over.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Bamboe Flip
Die andere heeft al BT.
Het merendeel van Class-D ampjes is al gebrugd.
Dit is een PAM8406, die schijnt ook Class-AB te hebben volgende de datasheet.
Beetje gek verhaal
Ik zou persoonlijk gewoon een bluetooth speaker van de Action kopen en daar de speaker uit slopen.
Re: Bamboe Flip
Klopt, hangt van je toepassing af. In een FM radio'tje zou ik geen filterless class-D stoppen en misschien in een BT ding ook niet. https://www.diodes.com/part/view/PAM8406/
Die Action BT speakertjes lopen doorgaans direct op de 3,3V van de accu, dus dat is wel weer minder output.
Die Action BT speakertjes lopen doorgaans direct op de 3,3V van de accu, dus dat is wel weer minder output.
