Klasse D versterker met buizen?!

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Klasse D versterker met buizen?!

Bericht door Pjotr »

I.d.d. Piet. De crux is om het overzichtelijk en redelijk simpel te houden. Snel schakelen kun je wel met magnetische versterkers. Heb zelf wel eens zitten puzzelen om daar een PWM mee te bouwen. Het heeft tot nu alleen hoofdpijn opgeleverd... :?
Gebruikersavatar
211audio
Berichten: 191
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 23:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Klasse D versterker met buizen?!

Bericht door 211audio »

Piet, misschien heb je hier iets aan voor het realiseren van een comperator schakeling met buizen.

De ME1400/1/2 (of de CV432) elektrometerbuis is speciaal voor dit doel ontworpen. Ze werden in paren gebruikt in Voltmeters.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Klasse D versterker met buizen?!

Bericht door SSassen »

P.s. Piet, misschien heb je hier iets aan, dit zijn ontwerpen voor een klasse-D die ik bijna 20 jaar terug gemaakt heb en deels ook opgebouwd als prototype.

Nieuw klasse-D ontwerp
viewtopic.php?t=1337

My NON-discrete SODFA class-D amp
https://www.diyaudio.com/community/thre ... amp.58476/
Piet1950
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 18 mei 2016, 15:34
Locatie: Alblasserwaard

Re: Klasse D versterker met buizen?!

Bericht door Piet1950 »

Piet, misschien heb je hier iets aan voor het realiseren van een comperator schakeling met buizen
Die buizen zijn niet geschikt voor een comparator die blokgolven van 250kHz moet opwekken/verwerken.

Verder verwijst Sander mij naar IC schakelingen. Daar heb ik genoeg ervaring mee. Ik heb heel wat IR en Unitrode IC's gebruikt. Met IR IC's heb ik zelfs 2x een prijs gewonnen. Met Unitrode heb ik een 600W klasse D versterker gemaakt. Dat was al zo'n 30 jaar geleden bij Siemens. De Unitrode IC's heb ik nog op voorraad. Maar misschien toch leuk om de IC's nog een keer te gebruiken. Maar dan met buizen in de uitgang.

Piet
Plaats reactie