Klasse D versterker met buizen?!
Moderator: Beheerdersteam
Re: Klasse D versterker met buizen?!
I.d.d. Piet. De crux is om het overzichtelijk en redelijk simpel te houden. Snel schakelen kun je wel met magnetische versterkers. Heb zelf wel eens zitten puzzelen om daar een PWM mee te bouwen. Het heeft tot nu alleen hoofdpijn opgeleverd... 
Re: Klasse D versterker met buizen?!
Piet, misschien heb je hier iets aan voor het realiseren van een comperator schakeling met buizen.
De ME1400/1/2 (of de CV432) elektrometerbuis is speciaal voor dit doel ontworpen. Ze werden in paren gebruikt in Voltmeters.
De ME1400/1/2 (of de CV432) elektrometerbuis is speciaal voor dit doel ontworpen. Ze werden in paren gebruikt in Voltmeters.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Klasse D versterker met buizen?!
P.s. Piet, misschien heb je hier iets aan, dit zijn ontwerpen voor een klasse-D die ik bijna 20 jaar terug gemaakt heb en deels ook opgebouwd als prototype.
Nieuw klasse-D ontwerp
viewtopic.php?t=1337
My NON-discrete SODFA class-D amp
https://www.diyaudio.com/community/thre ... amp.58476/
Nieuw klasse-D ontwerp
viewtopic.php?t=1337
My NON-discrete SODFA class-D amp
https://www.diyaudio.com/community/thre ... amp.58476/
Re: Klasse D versterker met buizen?!
Die buizen zijn niet geschikt voor een comparator die blokgolven van 250kHz moet opwekken/verwerken.Piet, misschien heb je hier iets aan voor het realiseren van een comperator schakeling met buizen
Verder verwijst Sander mij naar IC schakelingen. Daar heb ik genoeg ervaring mee. Ik heb heel wat IR en Unitrode IC's gebruikt. Met IR IC's heb ik zelfs 2x een prijs gewonnen. Met Unitrode heb ik een 600W klasse D versterker gemaakt. Dat was al zo'n 30 jaar geleden bij Siemens. De Unitrode IC's heb ik nog op voorraad. Maar misschien toch leuk om de IC's nog een keer te gebruiken. Maar dan met buizen in de uitgang.
Piet
