Anne
Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Moderator: Beheerdersteam
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Maar even wat bijgewerkt / toegevoegd
Anne
Anne
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Dankjewel AnneAh!buis schreef:Maar even wat bijgewerkt / toegevoegd![]()
Anne
Even aan je laten zien wat ik af heb hier voor
Even deze foto dat heb ik net een halfuurtje af of nog minder
Op de foto is een printje voor de autobias links onder tegen de zijkant
Midden onderin de print Fasedraaier ECC99 en 6J5
Dan een een kartonnen doos erin links boven dat moet een print voorstellen met hoogspanning en Negatief
Print is getekend door Florick en wordt in Thailand bij JLPCB besteld vandaag en als hij gemaakt is komt het hier naar toe
De Elko,s Rifa 730uF 400 volt Nieuw
5 stuks afmetingen print 80x 160 mm
Ook af de print inschakel vertraging /soft start
Ook af een print welke van AC 6,3 Volt DC 6 ,3 volt maakt is een bedenksel van Florick en heeft hij naar me gestuurd om te testen
Ik heb er aan gemeten Anne en is gewoon mooi schoon geen piekjes of ruis zichtbaar Dus die probeer ik hier in uit
Ben er wel gerust op dat het goed zal werken Zoniet dan dan wikkel ik er 2 volt bij op de trafo
Laat ik dat maar beter eerst doen
je weet nooit en als je alles moet slopen om het te vervangen door een simpel gelijkrichter printje op 7-8 volt
Nu vind ik het jammer dat ik geen schema heb , van die 6,3 naar 6,3 Print dan kon ik het laten zien aan je
Maar kan stellen dat hij die even voor zich zelf houd ,
Dan zit er een standaard 12 volt printje in wat ook klaar heb de regelaar komt tegen een midden schot een hoek profiel 20-80 mm en 2 mm dik
Anne ik kan wel die 12 volt met een weerstand Maar 12 volt mocht toch ook op die Autobias??
Nu beter goed kijken wat je gewijzigd heb ik ben nogal slordig
EDIT
Ohh ja de inschakel vertraging / softstart is dat niet nodig Anne voor de fasedraaier en 6J5 ?
Het is wel dat met die softstart de elco,s al wat lading hebben en niet in eer de volle mep krijgen uit die ringkern trafo
Kan wel die tijd wat korter maken een paar seconden als het niet echt nodig is voor de 6J5 en ECC99
De serie weerstand Led op de 12 volt uit gang 5K1 heb je daar gezet Is dat niet heel er groot Anne
10 mA is 1000 ohm led
Een Led trekt toch iets van 10-15 mA
ga dat beter uit zoeken
Die 1,2 volt ga ik er bij wikkelen Anne zeker voor onzekere
De elco,s bij de regelaars daar heb ik zo maar wat in gegooid omdat ik de printen met toets en bellen al klaar had
Zal proberen die hier er bij te zetten Moet ze opzoeken ben vergeten waar ik ze opgeborgen heb
10 mF is dat 10.000 uF Anne
Edit
Voeding 12 volt er bij gezet
Edit
Inschakel vertraging er bij gezet
[/color]
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Die 12V is negatief, voor de automaat heb je positief nodig.OpaBert schreef:Anne ik kan wel die 12 volt met een weerstand Maar 12 volt mocht toch ook op die Autobias??![]()
De vertraging is voor de hele hoogspanning en dan vanzelf ook niet alleen voor de eindtrap.Ohh ja de inschakel vertraging / softstart is dat niet nodig Anne voor de fasedraaier en 6J5 ?![]()
![]()
Da's lang geleden, met 2mA komt er al heel wat licht uit.De serie weerstand Led op de 12 volt uit gang 5K1 heb je daar gezet Is dat niet heel er groot Anne 10 mA is 1000 ohm led Een Led trekt toch iets van 10-15 mA![]()
Ja hoor. 1000pF=1nF, 1000nF=1µF, 1000µF=1mF en 1000mF=1F.10 mF is dat 10.000 uF Anne![]()
Anne
[/color][/quote]
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Die 12 Volt negatief aan de stroombron was geheel uit mn gedachte Anne
Die Automaat moet ook iets tussen + 6 en ? 24 Volt hebben + 12 volt is ook goed Toch ?
Ik kan niet + 12 volt uit dezelfde wikkeling pakken Als de 12 negatief
Ook niet uit die 6.3 Volt
Die 6.3 Volt komt uit het onbekende printje v4lvelover !!
Ik ga niet er aan rommelen met dat SMD spul erop dat wordt tranen
Zet er wel een printje bij waar 12 volt uit komt en een eigen koelBlokje op de print , Dat heb ik nog liggen Anne
Moet toch van die Voorraad printjes af
kan wel voeden met die 6.3 volt + een paar wikkelingen
Moet ik het schema ook aanpassen
Eerst maar die trafo Dat is niet ingewikkeld
Ik heb er 7.5 volt bij gewikkeld nu die trafo weer een kleur maken met Mylar tape
Dat is dat dunne spul wat je op al die SMPS trafo,s gewikkeld zit
IK VIND HET ROTZOOI
maar heb niet anders dus doe ik het ermee
Die Automaat moet ook iets tussen + 6 en ? 24 Volt hebben + 12 volt is ook goed Toch ?
Ik kan niet + 12 volt uit dezelfde wikkeling pakken Als de 12 negatief
Ook niet uit die 6.3 Volt
Die 6.3 Volt komt uit het onbekende printje v4lvelover !!
Ik ga niet er aan rommelen met dat SMD spul erop dat wordt tranen
Zet er wel een printje bij waar 12 volt uit komt en een eigen koelBlokje op de print , Dat heb ik nog liggen Anne
Moet toch van die Voorraad printjes af
kan wel voeden met die 6.3 volt + een paar wikkelingen
Moet ik het schema ook aanpassen
Eerst maar die trafo Dat is niet ingewikkeld
Ik heb er 7.5 volt bij gewikkeld nu die trafo weer een kleur maken met Mylar tape
Dat is dat dunne spul wat je op al die SMPS trafo,s gewikkeld zit
IK VIND HET ROTZOOI
maar heb niet anders dus doe ik het ermee
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Je krijgt dus +6,3V (tov massa) uit het v4lvelover printje.
Dat is goed genoeg voor de automaat als je een lowdrop regelaar erop zet. Bijv een LP2950CZ-5.0 en niet een 78L05.
En dan geen gelijkrichterdiodes gebruiken zodat de hele 6,3V bij de LP2950 komt.
Anne
Dat is goed genoeg voor de automaat als je een lowdrop regelaar erop zet. Bijv een LP2950CZ-5.0 en niet een 78L05.
En dan geen gelijkrichterdiodes gebruiken zodat de hele 6,3V bij de LP2950 komt.
Anne
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
[quote="Ah!buis"]Je krijgt dus +6,3V (tov massa) uit het v4lvelover printje.
Dat is goed genoeg voor de automaat als je een lowdrop regelaar erop zet. Bijv een LP2950CZ-5.0 en niet een 78L05.
En dan geen gelijkrichterdiodes gebruiken zodat de hele 6,3V bij de LP2950 komt.
Anne[/quote]
Ja hij heeft iets verzonnen en het werkt prima 6.3 volt in 6.3 volt DC Uit
En ik zie geen schakel piekjes of ruis erop
Ook niet met de spectrum analyzer, maar ik heb gezien dat mijn spectrum analyzer wat min punten heeft
Er wordt een deel bemonsterd en het aantal periodes per be monsterde mhz ik is op een groot gebied te klein om hele kleine dunne spikes te zien
Dus dit wordt een test er voor Anne
Had het hier ook niet kenbaar moeten maken Nu horen sommige al ruis En het staat niet eens aan
Paar luister testen als hij klaar is als ik niks zie maar wel hoorbaar is weet ik meteen wat mijn spectrum analyzer waard is in deze hobby met audiofiele oren
Koffie
Dat is goed genoeg voor de automaat als je een lowdrop regelaar erop zet. Bijv een LP2950CZ-5.0 en niet een 78L05.
En dan geen gelijkrichterdiodes gebruiken zodat de hele 6,3V bij de LP2950 komt.
Anne[/quote]
Ja hij heeft iets verzonnen en het werkt prima 6.3 volt in 6.3 volt DC Uit
En ik zie geen schakel piekjes of ruis erop
Ook niet met de spectrum analyzer, maar ik heb gezien dat mijn spectrum analyzer wat min punten heeft
Er wordt een deel bemonsterd en het aantal periodes per be monsterde mhz ik is op een groot gebied te klein om hele kleine dunne spikes te zien
Dus dit wordt een test er voor Anne
Had het hier ook niet kenbaar moeten maken Nu horen sommige al ruis En het staat niet eens aan
Paar luister testen als hij klaar is als ik niks zie maar wel hoorbaar is weet ik meteen wat mijn spectrum analyzer waard is in deze hobby met audiofiele oren
Koffie
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Is in ieder geval te overwegen Anne , kijken wat ik heb liggenAh!buis schreef:Je krijgt dus +6,3V (tov massa) uit het v4lvelover printje.
Dat is goed genoeg voor de automaat als je een lowdrop regelaar erop zet. Bijv een LP2950CZ-5.0 en niet een 78L05.
En dan geen gelijkrichterdiodes gebruiken zodat de hele 6,3V bij de LP2950 komt.
Anne
De bijwerkingen van dat bestellen is dat er elke dag wel een pakketje komt waar je thuis voor moet bliven
Dan noh maar niet te spreken over de kg karton en opvul spul varieerden tusen oude kranten Bubbelfolie en plastic tasjes
Wat er bij zit
Ik heb die 7,5 volt er al bij gewikkeld zal vanavond het schema bijwerken Anne
Dan komt de Bias automaat op de 7,5 volt Gelijkgericht zal dan 13 volt zijn voor de bias automaat
Dan nog graag ter overweging is die Inschakel vertraging nodig Anne
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Ze hebben die LP2950 (-A of -C , maakt niet uit) bij OEO, komt ie gewoon in de bus.OpaBert schreef:Is in ieder geval te overwegen Anne , kijken wat ik heb liggenAh!buis schreef:Je krijgt dus +6,3V (tov massa) uit het v4lvelover printje.
Dat is goed genoeg voor de automaat als je een lowdrop regelaar erop zet. Bijv een LP2950CZ-5.0 en niet een 78L05.
En dan geen gelijkrichterdiodes gebruiken zodat de hele 6,3V bij de LP2950 komt.
Anne
De bijwerkingen van dat bestellen is dat er elke dag wel een pakketje komt waar je thuis voor moet bliven
???Ik heb die 7,5 volt er al bij gewikkeld zal vanavond het schema bijwerken Anne
Dan komt de Bias automaat op de 7,5 volt Gelijkgericht zal dan 13 volt zijn voor de bias automaat
Als alle condensators tegen de spanning, die uit de onbelaste voeding komt, kunnen hoeft 't niet.Dan nog graag ter overweging is die Inschakel vertraging nodig Anne![]()
![]()
Anne
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Ik heb hem er nog maar even tussen gelaten
Heb er een extra voedingkje bij gezet op een 7.5 volt voeding
Daar kan in ieder geval de Biasautomaat mee gevoed worden
Toen was ik het weer zat bij die pc
Heb er een extra voedingkje bij gezet op een 7.5 volt voeding
Daar kan in ieder geval de Biasautomaat mee gevoed worden
Toen was ik het weer zat bij die pc
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Kun je voor die -12V niet beter een 7912 gebruiken ipv 7812?
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Ik ben toch liever zat van wat andersOpaBert schreef:Ik heb hem er nog maar even tussen gelaten
Heb er een extra voedingkje bij gezet op een 7.5 volt voeding
Daar kan in ieder geval de Biasautomaat mee gevoed worden
Toen was ik het weer zat bij die pc
Extra voeding hoeft niet, enkel een wikkeling op de trafo, de gelijkrichter + stabIC zitten al op de automaat print.
Even opgezocht wat die V4lvelover 6,3V voeding was.Daar zit de min niet aan de goeie kant om hier voor de automaat te gebruiken.
Is touwens een ouwe bekende, oorspronkelijk mijn ontwerp, wat aangepast door V4.
Staat op DIYaudio als Mona reg. Ik ga daar door 't leven als "Ketje" (heb ik hier al 's verteld) en lang geleden daar ingeschreven als "Mona Toetjes"
V4lvelover heeft op DIY ook onze ruststroom automaat met eigen print neergezet,
https://www.diyaudio.com/forums/tubes-v ... ead-4.html
op #32.
Anne
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Haha Ketje en Mona Hoe kom je erbij
Ik ga kijken wat hij gejat heeft van je
Ok de BiasAutomaat ja daar wist ik van had hij weleens tegen me gezegd
Maar een ander kan het ook zo kopiëren Wel een goed ding Anne Duimpje omhoog
Ohja ik heb die 2950-5 besteld Anne
Ik ga kijken wat hij gejat heeft van je
Ok de BiasAutomaat ja daar wist ik van had hij weleens tegen me gezegd
Maar een ander kan het ook zo kopiëren Wel een goed ding Anne Duimpje omhoog
Ohja ik heb die 2950-5 besteld Anne
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Dat hoeft eigenlijk niet met voldoende V~. Maar kan ook geen kwaadOpaBert schreef:Ohja ik heb die 2950-5 besteld Anne
Anne
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Nee en er komen vast en zeker nog meer projecten met dat spul erin AnneAh!buis schreef:Dat hoeft eigenlijk niet met voldoende V~. Maar kan ook geen kwaadOpaBert schreef:Ohja ik heb die 2950-5 besteld Anne![]()
Anne
Florick heeft daar een hele bende aan print ontwerpen staan
Nooit geweest daar , het neemt mij teveel hobby tijd in al die groepen
Laatst gewijzigd door OpaBert op wo 08 sep 2021, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
V4lve Lover
- Berichten: 104
- Lid geworden op: ma 23 sep 2019, 12:02
- Locatie: Ravenstein
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Ach voor mij is het ook maar gewoon hobby plus, ik ben doorgaans veel tijd kwijt met het ondersteunen van wat ik gemaakt heb. En ook mensen met een smalle beurs help ik door printjes te tekenen.
Hierbij de Gerbers voor de MIC5156 gebaseerde LDO voeding, voor degene die het willen namaken. is echt een mooi printje geworden versie twee ben ik mee bezig. Die krijgt nog meer SMD componenten. Ik heb er nog een aantal geassembleerd liggen.
Dat telegram gebeuren is invite only, en neemt uren per dag in beslag, wel gezellig daar niet van. Via een PB kan je nadat je jezelf voorgesteld hebt een uitnodigingslink krijgen.
Gr,
V4lve Lover.
Hierbij de Gerbers voor de MIC5156 gebaseerde LDO voeding, voor degene die het willen namaken. is echt een mooi printje geworden versie twee ben ik mee bezig. Die krijgt nog meer SMD componenten. Ik heb er nog een aantal geassembleerd liggen.
Dat telegram gebeuren is invite only, en neemt uren per dag in beslag, wel gezellig daar niet van. Via een PB kan je nadat je jezelf voorgesteld hebt een uitnodigingslink krijgen.
Gr,
V4lve Lover.
- Bijlagen
-
- MIC5156 prototype gerbers.zip
- (101.65 KiB) 27 keer gedownload
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Waarom niet een leuke SEPIC converter?
Dat is zeg maar een buck-boost-converter waar je 3-35V input ingooit en er 6.3Vdc uit komt.
Projectje ligt hier al een tijdje op de plank (naast zoveel andere ideeën)
Ideaal voor heaters.
Dat is zeg maar een buck-boost-converter waar je 3-35V input ingooit en er 6.3Vdc uit komt.
Projectje ligt hier al een tijdje op de plank (naast zoveel andere ideeën)
Ideaal voor heaters.
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Vanmorgen Hout naar mn zwager gebracht en ga weer ff verder aan de Canwell
Daar is een bak elende in gebouwd , de ingangselectie en toon regeling werkt niet meer
Ergens hebben ze de afgeschermde snoeren losgemaakt en rechtstreeks de versterker op de potmeter
Nu uit vogelen hoe dat ooit gezeten heeft , dat is me nog niet helder
En soldeerverbinding aan het chassis is nooit gelukt Te kleine soldeerbout gebruikt om die van der hul coax te grounden
Daar is een bak elende in gebouwd , de ingangselectie en toon regeling werkt niet meer
Ergens hebben ze de afgeschermde snoeren losgemaakt en rechtstreeks de versterker op de potmeter
Nu uit vogelen hoe dat ooit gezeten heeft , dat is me nog niet helder
En soldeerverbinding aan het chassis is nooit gelukt Te kleine soldeerbout gebruikt om die van der hul coax te grounden
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Ach dit is op mn weg gekomen en werkt goedOWC schreef:Waarom niet een leuke SEPIC converter?
Dat is zeg maar een buck-boost-converter waar je 3-35V input ingooit en er 6.3Vdc uit komt.
Projectje ligt hier al een tijdje op de plank (naast zoveel andere ideeën)
Ideaal voor heaters.
En Buck ik heb zo iets ook liggen 150 Watt chinese makelij
Dat vertrouw ik toch niet zo veel dat ik het in de versterker bouw van een ander.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Een SEPIC werkt dus voor kleinere ingangsspanningen en grotere ingangsspanningen.
Het voordeel is dan dat je dus niet zo moeilijk hoeft te doen met low-drop regulatoren enzo.
Sterker nog, je hebt ook niet zoveel buffer elco's meer nodig.
Met enkel een buck heb je een grotere spanning nodig.
Anway, het was meer een algemene vraag/voorstel.
Niet specifiek voor dit project.
Het voordeel is dan dat je dus niet zo moeilijk hoeft te doen met low-drop regulatoren enzo.
Sterker nog, je hebt ook niet zoveel buffer elco's meer nodig.
Met enkel een buck heb je een grotere spanning nodig.
Anway, het was meer een algemene vraag/voorstel.
Niet specifiek voor dit project.
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Ik denk dat we je bericht en advies niet gelezen hebben excuusmolekuul schreef:Kun je voor die -12V niet beter een 7912 gebruiken ipv 7812?
Ik denk dat het niet uitmaakt
Maar het zijn bestaande printjes waar ik er denk 10 van heb met een ldo erin dus maar een 1 a 2 volt meer aan de ingang al reeds werkt
De 7812 in meen dat daar 5 volt meer aan de ingang dan uitgang nodig is
Maar misschien dat er iets anders is wat je gezien heb wat me niet is opgevallen
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Ik ben hier totaal onbekend mee Anne ?OWC schreef:Een SEPIC werkt dus voor kleinere ingangsspanningen en grotere ingangsspanningen.
Het voordeel is dan dat je dus niet zo moeilijk hoeft te doen met low-drop regulatoren enzo.
Sterker nog, je hebt ook niet zoveel buffer elco's meer nodig.
Met enkel een buck heb je een grotere spanning nodig.
Anway, het was meer een algemene vraag/voorstel.
Niet specifiek voor dit project.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Waarom moet dat aan Anne gevraagd worden?
Ik ben bekend met en concept, vroeg mij enkel af of mensen het handig zouden vinden?
Ik ben bekend met en concept, vroeg mij enkel af of mensen het handig zouden vinden?
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Ja met je andere Gebruikersnaam had eerst geen idee dat je Ook World Concepts wasOWC schreef:Waarom moet dat aan Anne gevraagd worden?![]()
Ik ben bekend met en concept, vroeg mij enkel af of mensen het handig zouden vinden?
En ik vraag als ik hier met ontwerp van Anne voor ik iets wijzig vraag ik zijn mening
Hij heeft misschien redenen om het niet toe te passen
Maar ik weet echt niet wat een sepic is
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Het is een Single-ended primary-inductor converter. Wist ik ook niet maar vond ik op het internet.
Ik vraag me af of je dit wel in je verterker wil toepassen.
Douwe
Ik vraag me af of je dit wel in je verterker wil toepassen.
Douwe
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Waarom niet?douwebakker schreef:Het is een Single-ended primary-inductor converter. Wist ik ook niet maar vond ik op het internet.
Ik vraag me af of je dit wel in je verterker wil toepassen.
Douwe
Omdat het schakelt?
Kennelijk zit die angst nog steeds diep bij mensen.
Tegenwoordig schakelen ze boven de 500kHz, zelfs 1MHz en 2MHz is geen enkel probleem.
Dat laat zich heel erg makkelijk wegfilteren. Sterker nog, meestal veel makkelijker dan 50/100Hz.
Wat ik kan meegeven is dat een paar behoorlijk hoog aangeschreven merken dit soort dingen zonder problemen toepassen in hun producten.
Ik heb al menig printje gemaakt met vergelijkbare schakelingen.
