Sub versterker 3 kanalen met dsp.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Sub versterker 3 kanalen hoe en wat
Volgens mij hebben we deze discussie al eens eerder gehad ?
Re: Sub versterker 3 kanalen hoe en wat
En mijn point of view, stukje FR4 gaatjes print met een rijtje faston´s.
Re: Sub versterker 3 kanalen hoe en wat
Mooi lomp 
Deze is ook binnen.
Ik wil het front clean houden, statusled en wat tekst. De hypex softstart heeft een standby/ aan led mogelijkheid. Met de trigger er voor zal die het vast niet doen. Is daar een oplossing voor? een "aan" led is makkelijk
Deze is ook binnen.
Ik wil het front clean houden, statusled en wat tekst. De hypex softstart heeft een standby/ aan led mogelijkheid. Met de trigger er voor zal die het vast niet doen. Is daar een oplossing voor? een "aan" led is makkelijk
Re: Sub versterker 3 kanalen hoe en wat
Ziet ernaar uit dat ie 2 primaire wikkelingen heeft ?
Zit er ook een sticker met merk en type op ?
Zit er ook een sticker met merk en type op ?
Re: Sub versterker 3 kanalen hoe en wat
Cool heeft een wikkeling toegevoegd, het was een 220v 40 0 40 trafo, op 230 komt dat hoger uit en ik kan niet meer dan 40 0 40 hebben.ray5150 schreef:Ziet ernaar uit dat ie 2 primaire wikkelingen heeft ?
Zit er ook een sticker met merk en type op ?
Re: Sub versterker 3 kanalen hoe en wat
Ik wil graag verder en even nalopen of ik alles heb of weet wat ik moet bestellen, heb het geheel even ingedeeld zoals ik denk dat het handig is, als daar andere ideeen over zijn hoor ik het graag 
U ziet:
230v in met netfilter
Voeding amps
Softstart
3x amp
Minidsp 2x4
3x xlr connector
1x tulp ingang, deze is netter
Wat ik nog nodig heb:
Voeding dsp -> Is dit ok?
Deze doet wat ik wil zo te lezen, dat maakt het wel heel makkelijk.
Schakelaar met verlichting. Zoals deze maar dan niet van alie... het idee is de knop als schakelaar voor het geheel te houden en de led gebruiken als statusled wanneer de signaaldetectie de versterker inschakeld.
Zekeringhouder -> Deze bijvoorbeeld?
U ziet:
230v in met netfilter
Voeding amps
Softstart
3x amp
Minidsp 2x4
3x xlr connector
1x tulp ingang, deze is netter
Wat ik nog nodig heb:
Voeding dsp -> Is dit ok?
Deze doet wat ik wil zo te lezen, dat maakt het wel heel makkelijk.
Schakelaar met verlichting. Zoals deze maar dan niet van alie... het idee is de knop als schakelaar voor het geheel te houden en de led gebruiken als statusled wanneer de signaaldetectie de versterker inschakeld.
Zekeringhouder -> Deze bijvoorbeeld?
Re: Sub versterker 3 kanalen hoe en wat
Lay-out aangepast, m'n idee is alle spanning over links te laten lopen en t signaal over de rechter kant.
Schakelaar wil ik gebruiken tussen 230v in en signaal detectie. Op signaal detectie komt de 12v voeding voor de dsp en de softstart.
In de schakelaar zit een led, deze wil ik vanaf de 230v ingang op de dsp voeding pakken. Dat kleine rode bordje is een 10s delay voor de 12v.
Het idee is dat de dsp bij signaal direct aan gaat en de versterkers door de softstart later dan de dsp en dat de dsp 10s vertraagd uitschakeld. Hopelijk is dat lang genoeg om na de versterkers uit te schakelen en de genoemde plop tegen te gaan.
Schakelaar is wel van Alie, ik heb geen andere kunnen vinden die er zo uit ziet...
Als iemand op of aanmerkingen heeft hoor ik t graag, ik moet nog wat bestellen bij Conrad (of waar dan ook) dus dan kan t mee. Ik ben van plan haakse cinch stekkers te gebruiken voor de aansluiting in en uit op de dsp.
Zo niet ga ik t als mockup bouwen en testen of t werk voordat ik front/ achterpaneel teken enz
-edit- het schakelen van de dsp is wel gerommel in de marge, volgens datasheet doet die 0,15w per uur. Komt op 1,3kw per jaar. Dit had Henkjan al aangegeven maar heb t nooit uitgezocht. Nu ik dit weet denk ik de voeding vd DSP altijd aan te houden met wel de schakelaar er tussen als hoofd switch.
Schakelaar wil ik gebruiken tussen 230v in en signaal detectie. Op signaal detectie komt de 12v voeding voor de dsp en de softstart.
In de schakelaar zit een led, deze wil ik vanaf de 230v ingang op de dsp voeding pakken. Dat kleine rode bordje is een 10s delay voor de 12v.
Het idee is dat de dsp bij signaal direct aan gaat en de versterkers door de softstart later dan de dsp en dat de dsp 10s vertraagd uitschakeld. Hopelijk is dat lang genoeg om na de versterkers uit te schakelen en de genoemde plop tegen te gaan.
Schakelaar is wel van Alie, ik heb geen andere kunnen vinden die er zo uit ziet...
Als iemand op of aanmerkingen heeft hoor ik t graag, ik moet nog wat bestellen bij Conrad (of waar dan ook) dus dan kan t mee. Ik ben van plan haakse cinch stekkers te gebruiken voor de aansluiting in en uit op de dsp.
Zo niet ga ik t als mockup bouwen en testen of t werk voordat ik front/ achterpaneel teken enz
-edit- het schakelen van de dsp is wel gerommel in de marge, volgens datasheet doet die 0,15w per uur. Komt op 1,3kw per jaar. Dit had Henkjan al aangegeven maar heb t nooit uitgezocht. Nu ik dit weet denk ik de voeding vd DSP altijd aan te houden met wel de schakelaar er tussen als hoofd switch.
Re: Sub versterker 3 kanalen hoe en wat
Subs zijn af, wil hiermee graag verder maar ben bang dat ik iets over t hoofd zie.
Heeft iemand nog input vwb lay-out? Moet ik ook hier een anti brom netwerk maken?
Heeft iemand nog input vwb lay-out? Moet ik ook hier een anti brom netwerk maken?
Re: Sub versterker 3 kanalen hoe en wat
Gisteren begonnen met gaatjes boren en bordjes monteren...
Re: Sub versterker 3 kanalen hoe en wat
Is dit volledig gebalanceerd? Of gewoon a-symmetrisch zoals ik aan de dsp denk te zien?Douwe84 schreef:Subs zijn af, wil hiermee graag verder maar ben bang dat ik iets over t hoofd zie.
Heeft iemand nog input vwb lay-out? Moet ik ook hier een anti brom netwerk maken?
Re: Sub versterker 3 kanalen hoe en wat
Que?Shadow schreef:Is dit volledig gebalanceerd? Of gewoon a-symmetrisch zoals ik aan de dsp denk te zien?Douwe84 schreef:Subs zijn af, wil hiermee graag verder maar ben bang dat ik iets over t hoofd zie.
Heeft iemand nog input vwb lay-out? Moet ik ook hier een anti brom netwerk maken?
Re: Sub versterker 3 kanalen hoe en wat
Ah, foutje van mij dan. ik gebruik neutrik connectors voor uitgangen.Shadow schreef:Ik las iets over xlr's maar ik zie ze niet?
Re: Sub versterker 3 kanalen hoe en wat
Xlr kan ook neutrik zijn
Maar je bedoelt waarschijnlijk Speakon?
Dus 1x cinch in en dan 3x sub uit?
Ja anti brom netwerkje op ingang is aan te bevelen.
Maar je bedoelt waarschijnlijk Speakon?
Dus 1x cinch in en dan 3x sub uit?
Ja anti brom netwerkje op ingang is aan te bevelen.
Re: Sub versterker 3 kanalen hoe en wat
zelfde netwerkje als in de LM3886?Shadow schreef:Xlr kan ook neutrik zijn![]()
Maar je bedoelt waarschijnlijk Speakon?
Dus 1x cinch in en dan 3x sub uit? dit ja
Ja anti brom netwerkje op ingang is aan te bevelen.
Re: Sub versterker 3 kanalen hoe en wat
Weerstandje van 100 Ohm en capje van 100nF paralel van signaal massa naar kastaarde.Thomox schreef:Hoe ziet dat eruit?
Re: Sub versterker 3 kanalen hoe en wat
Weet je al hoe je de subs gaat integreren? Gebruik je straks de LFE uitgang van je receiver? De miniDSP config moet dan 1 virtuele subwoofer voorstellen toch?
Ik ben thuis met hetzelfde bezig maar weet niet zo goed hoe aan te pakken. Ik heb drie subs.
miniDSP + umik1
1. Metingen met REW op verschillende plaatsen met steeds maar 1 sub aan.
2. Metingen openen in MSO met allerlei filtertjes, hiervan is een mooie tutorial op miniDSP.nl
3. Resultaat als vele bi-quads inladen via de miniDSP.
Nu komt de onzekerheid.
- Maakt MSO standaard gebruik van een LT als het ziet dat je onderin tekort komt? Ik kon namelijk kiezen uit een LF en HF Shelf LT. Kon niet snel vinden hoe die werken.
- kun je de 'doelcurve' in MSO vergelijken met de auto EQ van REW?
Ik ben thuis met hetzelfde bezig maar weet niet zo goed hoe aan te pakken. Ik heb drie subs.
miniDSP + umik1
1. Metingen met REW op verschillende plaatsen met steeds maar 1 sub aan.
2. Metingen openen in MSO met allerlei filtertjes, hiervan is een mooie tutorial op miniDSP.nl
3. Resultaat als vele bi-quads inladen via de miniDSP.
Nu komt de onzekerheid.
- Maakt MSO standaard gebruik van een LT als het ziet dat je onderin tekort komt? Ik kon namelijk kiezen uit een LF en HF Shelf LT. Kon niet snel vinden hoe die werken.
- kun je de 'doelcurve' in MSO vergelijken met de auto EQ van REW?
Re: Sub versterker 3 kanalen hoe en wat
Makkelijk antwoord haha: nee ik heb nog geen idee en heb eigenlijk de zelfde vragen. Ik gebruik gewoon de sub uit van de receiver straks idd.Thomox schreef:Weet je al hoe je de subs gaat integreren? Gebruik je straks de LFE uitgang van je receiver? De miniDSP config moet dan 1 virtuele subwoofer voorstellen toch?
Ik ben thuis met hetzelfde bezig maar weet niet zo goed hoe aan te pakken. Ik heb drie subs.
miniDSP + umik1
1. Metingen met REW op verschillende plaatsen met steeds maar 1 sub aan.
2. Metingen openen in MSO met allerlei filtertjes, hiervan is een mooie tutorial op miniDSP.nl
3. Resultaat als vele bi-quads inladen via de miniDSP.
Nu komt de onzekerheid.
- Maakt MSO standaard gebruik van een LT als het ziet dat je onderin tekort komt? Ik kon namelijk kiezen uit een LF en HF Shelf LT. Kon niet snel vinden hoe die werken.
- kun je de 'doelcurve' in MSO vergelijken met de auto EQ van REW?
Plan is wel rew+mso
