PM2454B Millivoltmeter

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: PM2454B Millivoltmeter

Bericht door PimDriessen »

Hoi Anne,
Van 300 mV omschakelen naar 100 mV gaat goed, en van 100 mV naar 30 mV gaat ook goed.

Alleen van 300 mV naar 1 volt geeft volledige uitslag meter, en dan van 1 Volt naar 3 volt geeft weer een uitslag 3/4 schaal.
Groet,
Pim
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: PM2454B Millivoltmeter

Bericht door Ah!buis »

Aha, het zijn de drie gevoeligste standen met ingangsverzwakker.
Als het aan de zes standen verwakker (laddernetwerk) zou liggen (via dikke C van 470µF) moet het ook op de meetbereiken zonder ingangsverzwakker gebeuren.Dus daar is 't niet.
Blijft de ingangsschakelaar en aanhang, ergens ontstaat een sprong van 1mV bij even los van de schakelaar, maar waar ???
Anne
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: PM2454B Millivoltmeter

Bericht door PimDriessen »

Ah!buis schreef:
Aha, het zijn de drie gevoeligste standen met ingangsverzwakker.
Als het aan de zes standen verwakker (laddernetwerk) zou liggen (via dikke C van 470µF) moet het ook op de meetbereiken zonder ingangsverzwakker gebeuren.Dus daar is 't niet.
Blijft de ingangsschakelaar en aanhang, ergens ontstaat een sprong van 1mV bij even los van de schakelaar, maar waar ???
Anne
Hoi Anne,
Dat is waarschijnlijk de 470 uF waar je het eerder over hebt gehad, die is niet vervangen, die zit op het zelfde printje als de TS101, daar is niet bij te komen, dus als die de oorzaak zou zijn is er een probleem.
Hij zit waar het pijltje staat.

Groet,
Pim
ScreenShot007B.jpg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: PM2454B Millivoltmeter

Bericht door Ah!buis »

PimDriessen schreef:
Dat is waarschijnlijk de 470 uF waar je het eerder over hebt gehad, die is niet vervangen, die zit op het zelfde printje als de TS101, daar is niet bij te komen, dus als die de oorzaak zou zijn is er een probleem.
Als het aan de zes standen verwakker (laddernetwerk) zou liggen (via dikke C van 470µF) moet het ook op de meetbereiken zonder ingangsverzwakker gebeuren.Dus daar is 't niet.
Anne
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: PM2454B Millivoltmeter

Bericht door PimDriessen »

Hoi Anne,
Niet goed gelezen. :hide:
Dat is pak van m`n hart dat daar niet aan gesleuteld hoeft te worden. :yeah:
Groet,
Pim
Plaats reactie