Spanning op beide elco's is 10 volt ongeveer, geen idee of dat de bedoeling is. Wordt wel echt snel warm, koeling is wel degelijk nodig idd!
Kan het zijn dat door die missende mkp's geen geluid hoorbaar is?
Misschien zie ik iets over het hoofd?
Moderator: Beheerdersteam
Heb je al eens geprobeerd de opamps te wisselen, of de FETs te wisselen?Thomox schreef:Zojuist alle spanningen even gemeten onder belasting.
Het 'goede' kanaal gaf de volgende spanningen com-poort op linker onderdeel gehad:
Gate Source = -4.23 V
Gate Drain = 10.47 V
Drain Source = -14.72 V
Het krakende kanaal gaf:
Gate Source = -4.17 V
Gate Drain = 10.47 V
Drain Source = -15.49 V
Het goede kanaal ziet er ook enigzins logisch uit, een spanningsverschil van 0.02 V.
Het krakende signaal lijkt minder logisch. Spanningsverschil van 0.85 V.
Wat me ook opviel, als ik met mijn pennetje van de multimeter aan de Gate kwam, dan bromde dat best heftig, dat was niet aan de andere kant het geval
De FETs zal ik dan moeten uitsolderen, dat is altijd een ***klusje (zonder de eilandjes af te brekenThomox schreef:.....in eerste instantie de dip8 opamp even gewisseld, geen verschil.......
SuperThomox schreef:Zojuist de FET eruit gesoldeerd, voorzichtig met desoldeerlitze aan het stoeien geweestNu opnieuw aangesloten en YEEEY, lekker geluid!
![]()
Klinkt erg dynamisch, heel anders dan je vorige headphone amp (die is heel klinisch/kil). Deze klinkt vol/warm/aangenaam![]()
Nu lekker luisteren via wat FLACs in volumio op de hifiberry DAC, genieten
Plaatje?Thomox schreef:Zojuist de FET eruit gesoldeerd, voorzichtig met desoldeerlitze aan het stoeien geweestNu opnieuw aangesloten en YEEEY, lekker geluid!
![]()
Klinkt erg dynamisch, heel anders dan je vorige headphone amp (die is heel klinisch/kil). Deze klinkt vol/warm/aangenaam![]()
Nu lekker luisteren via wat FLACs in volumio op de hifiberry DAC, genieten
Zit een ventilator achter, kan hem ook na lange tijd makkelijk aanraken.VintageHarry schreef:Netjes! Genoeg ventilatie voor die heatsink van 65gr?
Ik heb nog 4 printen beschikbaar voor 5 Euro per stuk incl. verzenden.Vinculum schreef:Leuk! Wat zijn de geschatte kosten? Komt er nog een groupbuy of in ieder geval printen te koop?
Is inderdaad leuk voor op kantoor.
Thomox schreef:+/- 65 °C, gemeten met een IKEA vleesprobe
Ikea is erbijsevenup schreef:
Misschien nog wel, maar dan moet deze wel door de achterwand of iets dergelijks.Barry2001 schreef:Thomox schreef:+/- 65 °C, gemeten met een IKEA vleesprobeIkea is erbijsevenup schreef:Leuke versterker geworden zo Michiel, maar die ventilator ....
groter koelblok geen optie?