ray5150 schreef:Pootjes eerst ombuigen met een punttangetje, zo doe ik het 30 jaar.
Dat zag ik me ook te bedenken maar wist niet of dat wel ‘good practice’ is, ja dus
45 graden naar binnen of naar buiten, wat is het best, of maakt het niet uit (rekening houdend met omliggende gebogen pinnentjes natuurlijk)
Aah ook een goeie, die kan ik hier zelfs denk ik nog wel vinden
ds23man schreef:Maikele schreef:
Maar dan heb je niet t voordeel dat je de componenten in positie kan houden tijdens solderen.
Gewoon met alle weerstanden naar beneden op papier en soldeerzijde naar boven gaat trouwens niet werken dan?
Karton is wat steviger, maar je printvoetjes steken uit.
Hoe bedoel je dat? Als ik de weerstanden (zijn allemaal dezelfde fysieke grootte) op hun plek houd via een vlakke ondergrond zou t theoretisch goed moeten gaan, maar of dat in de praktijk ook gaat werken.
Karton drukt iets in en zorgt dan toch juist voor wat meer onderlinge afwijking?