Zoals Barry al zei, de spanning moet schoon zijn, dus 2 spanningsstabilisatoren (pos 7815 en neg 7915) toepassen in de voeding.
De 100nF C's moeten inderdaad zo dicht mogelijk bij de IC's zitten.
Ik heb de TL074 toegepast en daar heb je maar 2 C's 100nF nodig omdat er maar 1 spanningsaansluiting voor 4 AMP's is.
De kanalen zijn, waarschijnlijk door het verkeerd aansluiten van de spanning, niet van gelijke sterkte. Ik zal dus bij een volgende bestelling maar een nieuwe bijbestellen.
Tot zolang maar op een laag pitje gezet.
Aad
Goede hifi phono versterker
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Theduboracle
Re: Goede hifi phono versterker
Zitten er in.Aaad schreef:Zoals Barry al zei, de spanning moet schoon zijn, dus 2 spanningsstabilisatoren (pos 7815 en neg 7915) toepassen in de voeding.
Aad
Je hebt de boel opgeblazen ?
Weet ik niet, er komt wel geluid uit maar een van de kanalen is te zacht.Theduboracle schreef:Zitten er in.Aaad schreef:Zoals Barry al zei, de spanning moet schoon zijn, dus 2 spanningsstabilisatoren (pos 7815 en neg 7915) toepassen in de voeding.
Aad
Als ik er een andere TL074 ingezet heb weet ik meer.
Aad
- Theduboracle
1 van de 2 opamps opgeblazen, of toch een schema fout.Aaad schreef:Weet ik niet, er komt wel geluid uit maar een van de kanalen is te zacht.Theduboracle schreef:Zitten er in.Aaad schreef:Zoals Barry al zei, de spanning moet schoon zijn, dus 2 spanningsstabilisatoren (pos 7815 en neg 7915) toepassen in de voeding.
Aad
Als ik er een andere TL074 ingezet heb weet ik meer.
Aad
Ik zat ook direct met mijn vingers op de opamps om te voelen of ze heet werden, maar nee.
De verleden keer werdt er wel 1 warm met een andere schakeling, maar hij had het overleeft, dat wel
- Theduboracle
Misschien dat je opamp wel het loodje heeft gelegd door oscilatie, er hoeft maar iets meer fout te liggen vergeleken bij in het linker of rechter kanaal en de 1 legt het loodje en de ander niet.
Op mijn print heb ik geprobeerd om alles zo snel mogelijk weg te lijden van de opamp, de input vergeleken met de output.
Ik heb ook gekozen voor de enkele opamp, niet de 2134 maar de 234 enkele opamp die ook ver van elkaar staan op de print.
Ik heb ook de indruk dat het zo klein mogelijk houden van de print en ook het gebruik maken van een duallayer print niet gunstig uitpakt ivm resonaties en fictieve capacitaire en inductieve werkingen op de input, op vooral de eerste trap.
Om voor de 2134 opamp te kiezen is dus een optie buiten keif staat wat mij betreft.
Afscherming, afscherming, afcherming dus op de input.
Eigenlijk zou je dus alleen afgeschermde draadjes naar de eerste trap moeten lijden of de boel zover als mogelijk uit elkaar moeten plaatsen.
EM golven die de opamp kunnen beinvloeden dus via de print.
Schone stroom is 1 ding, maar de rest moet ook niks ontvangen dus op een geleider.
Is eigenlijk ook het verlengstuk van een chipamp, input en output liggen elkaar letterlijk in de weg.
De chip of opamp afschermen op het huis zelf heeft ook al zien, vooral met de 2134 dual opamp.
Moest ik effeh kwijt

Op mijn print heb ik geprobeerd om alles zo snel mogelijk weg te lijden van de opamp, de input vergeleken met de output.
Ik heb ook gekozen voor de enkele opamp, niet de 2134 maar de 234 enkele opamp die ook ver van elkaar staan op de print.
Ik heb ook de indruk dat het zo klein mogelijk houden van de print en ook het gebruik maken van een duallayer print niet gunstig uitpakt ivm resonaties en fictieve capacitaire en inductieve werkingen op de input, op vooral de eerste trap.
Om voor de 2134 opamp te kiezen is dus een optie buiten keif staat wat mij betreft.
Afscherming, afscherming, afcherming dus op de input.
Eigenlijk zou je dus alleen afgeschermde draadjes naar de eerste trap moeten lijden of de boel zover als mogelijk uit elkaar moeten plaatsen.
EM golven die de opamp kunnen beinvloeden dus via de print.
Schone stroom is 1 ding, maar de rest moet ook niks ontvangen dus op een geleider.
Is eigenlijk ook het verlengstuk van een chipamp, input en output liggen elkaar letterlijk in de weg.
De chip of opamp afschermen op het huis zelf heeft ook al zien, vooral met de 2134 dual opamp.
Moest ik effeh kwijt