Ha ha, in een dergelijke configuratie zal de breedbander in een 80 liter gesloten kamer worden toegepast.bartarie schreef:LAAGONDERSTEUNING!?![]()
In de huidige transmissielijn is laagondersteuning inderdaad niet zo heel hard nodig .
Moderator: Beheerdersteam
Ha ha, in een dergelijke configuratie zal de breedbander in een 80 liter gesloten kamer worden toegepast.bartarie schreef:LAAGONDERSTEUNING!?![]()
Dat het zacht lijkt kan er juist op duiden dat er veel dynamiek in zit en er geen (overmatige)compressie is toegepast. Je moet het gewoon harder zetten.Barry2001 schreef:Even kort OT, 'Amused to Death' origineel op vinyl is bijna niet meer te krijgen, als je 'm al ziet is de prijs astronomisch hoog. Een maand geleden is íe opnieuw uitgekomen, 200 gram vinyl. Niet goedkoop, 44 euris bij Bollie. Heb klachten gelezen over te zacht opgenomen, het 'remasteren' schijnt in dit geval te zijn meegevallen. Paar overdenkinkjes alvorens de knip te trekken
Behalve het laatste nummer (Amused to Death) dan. Bij dat nummer begint het gemiddeld volume al toe te nemen en de finale van is snoeihard.FR_Aad schreef:Sorry ook off topc. De Amused to Death cd die ik heb klinkt ook "zachter" dan andere cd's.
In dit geval zit het verschil hem voornamelijk in het feit dat Barrie op dat moment nog niet in het bezit was van het RCL filter en dus zijn weergave softwarematig moest beïnvloeden en dat is nu eenmaal niet zo fijn voor de kwaliteit van de weergave, omdat ik wel in het bezit ben van het RCL filter hoef ik mijn weergave niet aan te passen en daardoor klinkt het allemaal nog zuiverder.audioholic schreef:En Olaf het zal zeker anders bij jou thuis klinken he?
Je gaf al aan dat het bij jou wat beter klonk, waar ligt hem het grootste verschil in?
Ik kom graag weer eens luisteren bij jou zodat ik ook daar weer verschil kan waarnemen.
Iemand nog een plaatje / ideetje?RobertD schreef:Erg leuk topic dit. Ik heb nog een setje 9710 liggen. Heeft iemand daar een leuke TL tekening voor?
En een filtertje eventueel?
Ik heb dat setje ooit van Audioot gekregen en kan het niet over mijn hart verkrijgen ze weg te doen. Er moet eens wat mee gedaan worden. Enige nadeel is dat de ene voor montage voor de baffle en de ander voor montage achter de baffle is.
Ik zou een "knuffelmuur" van geluid bouwen.....Olaf Markus schreef:Zo heb je er maar één en zo heb je er vier!
Vier stuks AD12202/M8, dus de vergelijkingstest met de AD12100/M8 kan met de tijd uitgevoerd worden.
Even kijken waar ik nu sta:
Breedbanders: ✓ (12 stuks)
Tweeters: ✓ (> 50 stuks)
Waveguides: ✓
Componenten om RCL circuits en filters te bouwen: ✓
Tijd om dit alles uit te voeren : X
Dat laatste is nog even een probleem maar ik hoop na 1 september af en toe een dagje vrij te hebben, nu is het nog 7 lange dagen per week werken.
Dus ik moet nog even geduld hebben alvorens weer aan de hobby te kunnen.
En als je de tweeters eens combineert met zo'n toeter? Dan kan hij vast met minder moeite spelen.Olaf Markus schreef:Met kilometers afstand de oude Philipsen.
Eindelijk luidsprekers die een Saxofoon met groot realisme kan weergeven, je voelt um gewon op je huid, geweldig