Zen Dipole Open Speaker
Moderator: Beheerdersteam
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Zen Dipole Open Speaker
Ik weet niet of 12 elco's in serie de weergave kwaliteit ten goede komt.
Re: Zen Dipole Open Speaker
Klinkt wel goed moet ik eerlijk zeggen. Maar heb ook nog Mustard cś daar maar eens mee bezig, vond ze in het verleden wel wat korreligOlaf Markus schreef:Ik weet niet of 12 elco's in serie de weergave kwaliteit ten goede komt.
Ik zat in de auto te denken aan Teflon Cś iemand enig idee daarover?
Re: Zen Dipole Open Speaker
Ach, voor het zoeken naar de juiste waarde is het nog te overzien.Olaf Markus schreef:Ik weet niet of 12 elco's in serie de weergave kwaliteit ten goede komt.
MVg Reinder
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Zen Dipole Open Speaker
Dat is uiteraard ook waar. Ik ben benieuwd op welke waarde je uitkomt. Misschien heb ik dan nog wel een setje mkp's in die waarde over.
Re: Zen Dipole Open Speaker
Tip er nog een tussen dan kom ik op 0,77uF. Vriendelijk aangeboden van de MKP maar denk toch dat ik EKU mooier vind dan MKP Ben helemaal weg van die Roerdestein EK en EKU, vandaar en het klinkt erg goed met die dingen ertussen. Kom ik op 15.000Hz uit, precies goed! En dan kijk ik later wel voor Teflon Cś
Re: Zen Dipole Open Speaker
15000Hz is helemaal goed! Fijntjes in het hoog. Ga er voorlopig niets meer aan doen 
Re: Zen Dipole Open Speaker
Nou ik heb de breedbanders behandeld met een dunne siliconen coating, vond de BB iets te fris (ook zonder tweeter) de frisheid is er nu een beetje uit gelukkig, de tweeters daarom eerder ingezet met 11 EKU dus 0.9uF vanaf 13.000Hz dus . heel mooi nu, water loopt in mijn mond als ik alleen al aan het geluid denk. De schelheid is er nu dus helemaal uit, en een mooi hoog van de tweeters. Nu op zoek naar 0.9uF teflon, maar is moeilijk te krijgen op die waarde, maar misschien hou ik mijn Roedersteintjes er wel in 
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Zen Dipole Open Speaker
Nou, dat heb je toch een uur volgehouden.carbon schreef:15000Hz is helemaal goed! Fijntjes in het hoog. Ga er voorlopig niets meer aan doen
Is er trouwens wat van die dunne siliconen coating op je camaeralens terechtgekomen? De foto heeft een beetje weinig contrast.
Re: Zen Dipole Open Speaker
Nee was te donker in de kamer, met flits gaf die rare reflecties.pappaleo schreef:Nou, dat heb je toch een uur volgehouden.carbon schreef:15000Hz is helemaal goed! Fijntjes in het hoog. Ga er voorlopig niets meer aan doen
Is er trouwens wat van die dunne siliconen coating op je camaeralens terechtgekomen? De foto heeft een beetje weinig contrast.
Nieuw filmpje..
Norah Jones-Crazy (live) Mooi nummer, het geluid is wat zacht, dus schuif het geluid maar open.
Laatst gewijzigd door carbon op za 14 mar 2015, 12:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Zen Dipole Open Speaker
Goed om te zien dat dingen die nagenoeg perfect klinken toch keer op keer met vrij eenvoudige middelen weer naar nieuwe hoogtes zijn te brengen, dat geeft de burger (bouwer) moed
Inspireert wel weer, heb nog een goodmans breedbandertje, een conrad 'speaka' woofer en een tweeter (als ik die niet weer even snel opblaas tussentijds) is ook nog wel vooradig.
en zo is er zat te pielen
Inspireert wel weer, heb nog een goodmans breedbandertje, een conrad 'speaka' woofer en een tweeter (als ik die niet weer even snel opblaas tussentijds) is ook nog wel vooradig.
en zo is er zat te pielen
Re: Zen Dipole Open Speaker
Lekker bezig met deze hobby, verveel me in ieder geval niet. Ik heb er 1 EKU tussen uitgehaald omdat de BB behandeld zijn is er natuurlijk iets minder ver hoog, Denk dat ik nu tevreden ben met het geluid zoals dat nu is (tweeters vanaf 12000Hz). Is ook wel te horen dat het erg goed klinkt op de filmpjes, en das mono, Ruimtelijkheid is zeeeer groot. 
Re: Zen Dipole Open Speaker
Even een betere foto van de BB en de woofers die ik heb zoals ik dat wil hebben, lekkere dikke pasta erop, niet erg qua gewicht, ze gaan toch maar tot 140Hz.
Re: Zen Dipole Open Speaker
Vooral bij die laatste foto hoor ik in gedachte steeds die metalige robotstem van Stephen Hawking over "Black holes" orakelen.. 
Re: Zen Dipole Open Speaker
hahaha het lijkt wel op een zwart gat inderdaad.meiborg schreef:Vooral bij die laatste foto hoor ik in gedachte steeds die metalige robotstem van Stephen Hawking over "Black holes" orakelen..
Re: Zen Dipole Open Speaker
Bongo en drum muziek, straat opname en als mp3 gedownload (slechte opname), maar de bonge´s rollen er zo makkelijk uit
Re: Zen Dipole Open Speaker
Super ZEN of geen super ZEN
Vandaag maar eens even aan de gang met de ongeorganiseerde bende aan de achterkant..
Vandaag maar eens even aan de gang met de ongeorganiseerde bende aan de achterkant..
