MTH-30 (PA)subwoofers

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Lutkeveld
Ook commercieel actief
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 08 mei 2013, 0:14

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door Lutkeveld »

Nou, dat ging niet helemaal als verwacht. De verf slokt het zand als het ware op. Je moet er heel snel bij wezen na het mengen, anders ligt het zand op de bodem. In zo'n verfbakje ging het al stukken beter. Het ziet er qua afwerking prima uit, aanbrengen gaat gemakkelijk.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door sevenup »

Lutkeveld schreef:
Nou, dat ging niet helemaal als verwacht. De verf slokt het zand als het ware op. Je moet er heel snel bij wezen na het mengen, anders ligt het zand op de bodem. In zo'n verfbakje ging het al stukken beter. Het ziet er qua afwerking prima uit, aanbrengen gaat gemakkelijk.
Hmm, ik roerde het door en goot het daarna inderdaad in een verfbakje. Daarna met een klein vachtrollertje.

Trouwens: :foto:
Lutkeveld
Ook commercieel actief
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 08 mei 2013, 0:14

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door Lutkeveld »

Het is geen MTH-30 sub, alhoewel die driver van 49 euro mij wel erg lokt.
Mijn lowbudget sub is een 15 inch JBL GT152 in een Q=1 behuizing (~67 liter).
Driver: €20, hout: €15, overig: €5.
Goedkoop actief LPF'je van Conrad achter een oude Philips versterker gehangen en knallen maar :D
Hij was gemaakt voor tijdens het kamperen met vrienden in de zomer, waar hij prima ontvangen werd.
Wou wel eens kijken hoe de lowbudget warnex uit zou pakken, dan is een lowbudget sub van saai multiplex een perfect slachtoffer.
Zal morgen een foto maken als ik tijd heb.
Lutkeveld
Ook commercieel actief
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 08 mei 2013, 0:14

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door Lutkeveld »

Eeennn hier is een foto. Verven met het zand in het blik is echt not done. Alles blijft onder in liggen en je krijgt er een zooitje van als je dat dan probeert mee te scheppen. Bakje is echt een vereiste.
Bijlagen
P1030085.JPG
Laatst gewijzigd door Lutkeveld op vr 07 nov 2014, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Lutkeveld
Ook commercieel actief
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 08 mei 2013, 0:14

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door Lutkeveld »

En nog een foto van de afwerking
Bijlagen
P1030083.JPG
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door Shadow »

Hoe is het met de D&R, om maar weer even on-topic te gaan?
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door sevenup »

Shadow schreef:
Hoe is het met de D&R, om maar weer even on-topic te gaan?
Speelt goed. Ideaal met phono/line/mic inputs.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door sevenup »

Laatst dit mp3 paneeltje gekocht op dealextreme voor maar 9 euro.

Zit van alles op en kan mooi ingebouwd worden bij het mengpaneel.

- FM
- MP3
- USB
- SD
- BLUETOOTH
- AFSTANDSBEDIENING
- LINE IN

Alles werkt ruis en bromvrij, kan mooi gebruikt worden voor achtergrondmuziek etc.
Bijlagen
DSC_0438.JPG
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15174
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door Barry2001 »

Ha (ex)collega, je vraagt je af hoe het kan voor dat geld :D Heb ook eens zo'n module gebruikt, was iets duurder en kwam niet uit China, maar er zit gewoon alles in..
Bijlagen
DSC00421.jpg
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door meiborg »

Wow, wat zou de zoekterm zijn voor zoiets op Ebay? Ik kan dat errug goed gebruiken voor mijn eigen kistradio! De zomer komt er weer aan, leuk als iedereen zo vanaf zijn telefoontje de muziek kan streamen.

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15174
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door Barry2001 »

Heb er nog 1 liggen Reinder, ongebruikt. Wil 'm wel even opzoeken? Ben ff niet thuis nu, wordt later.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door sevenup »

meiborg schreef:
Wow, wat zou de zoekterm zijn voor zoiets op Ebay? Ik kan dat errug goed gebruiken voor mijn eigen kistradio! De zomer komt er weer aan, leuk als iedereen zo vanaf zijn telefoontje de muziek kan streamen.

Mvg Reinder
http://www.dx.com/p/bluetooth-mp3-decod ... Om4c_mG8aB
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door meiborg »

Kheb hem ook besteld, thx!
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door sevenup »

Barry2001 schreef:
Ha (ex)collega, je vraagt je af hoe het kan voor dat geld :D Heb ook eens zo'n module gebruikt, was iets duurder en kwam niet uit China, maar er zit gewoon alles in..
Oja, die heb ik toen gezien op de luisterdag in Enschede. Is wel iets luxer, die van mij heeft geen RDS en geen text bij MP3
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door nxs77 »

Barry2001 schreef:
Ha (ex)collega, je vraagt je af hoe het kan voor dat geld :D Heb ook eens zo'n module gebruikt, was iets duurder en kwam niet uit China, maar er zit gewoon alles in..
Ik heb ook z'n elv module. Leuk dingetje maar geen geheugen. En veel duurder dan dat chinese spul.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door sevenup »

Toch even in een doosje ingebouwd, kan ik hem ook los gebruiken.

Line in
Line out
Antenne
Bijlagen
DSC_0455.JPG
DSC_0454.JPG
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door nxs77 »

Leuk he z'n module. Kost weinig. Alleen is die van mij beschadigd binnen gekomen...
Nu maar hopen dat dx er een oplossing voor heeft.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door sevenup »

Nieuwe topjes gemaakt.
Bijlagen
IMG_20161022_162235.jpg
IMG_20161022_162524.jpg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15174
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door Barry2001 »

Zeg maar top :lol: of lijken ze zo groot?
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door sevenup »

Barry2001 schreef:
Zeg maar top :lol: of lijken ze zo groot?
Vertekening van de camera :). Ze zijn 25cm breed, 60cm hoog en 25cm diep.

Subs zijn volgens mij 37cm breed, 65cm hoog en 60cm diep.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15174
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door Barry2001 »

Netjes hoor. Ze zijn bedoelt voor mobiel gebruik?
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door sevenup »

Barry2001 schreef:
Netjes hoor. Ze zijn bedoelt voor mobiel gebruik?
Ja, bij kleine feestjes en dergelijke.

Voor thuis iets teveel van het goede. Met bijna 130dB max output voor 2 subs doe ik de buren geen plezier :)
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door Walt »

Welke units gebruik je nu in de topjes en de subwoofers? Topjes zijn MTM neem ik aan?
FritsK
Berichten: 315
Lid geworden op: do 07 mei 2009, 23:22

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door FritsK »

Het formaat doet me gelijk aan de Visaton MB208/H denken.

Leuk setje zo!
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door sevenup »

Walt schreef:
Welke units gebruik je nu in de topjes en de subwoofers? Topjes zijn MTM neem ik aan?
Subs zitten deze in: https://www.thomann.de/nl/the_box_speaker_122808a.htm

Afbeelding

Tops zitten 4x 13cm breedbanders in samen met 4 kleine tweeters als een soort kolom luidspreker.
Breedbanders afgefilterd op 5000 Hz 6dB, tweeters 12dB.

http://www.pollin.de/shop/dt/NDgxOTUzOT ... _100D.html

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”