Spotify via stereo
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Spotify via stereo
Misschien een domme opmerking, maar zit die header niet gewoon aan de verkeerde kant? Silk (normaal top zijde component) staat aan de andere kant.
Re: Spotify via stereo
geen domme opmerking, zulke foutjes zijn zo gemaakt. Maar de header zit zeker wel aan de goede kant. Op de site van HifiBerry zijn ook diverse voorbeelden te zien incl. soldeer instructie filmpje.
Re: Spotify via stereo
Weet iemand trouwens of ik in PI MusicBox nog regels moet toevoegen zodat de HifiBerry herkend wordt?
Re: Spotify via stereo
Dat is dan misschien wel nodig als je een standaard PI Musicbox gebruikt.
Op welke basis is de software gemaakt, Debian?
http://www.hifiberry.com/products/dac/h ... -software/
Dan zou hij de de noodzakelijke onderdelen al aan boord moeten hebben en dan de modules, zoals is beschreven op de site van de HiFiBerry.
Zonder die modules zal hij de HiFiBerry niet zien.
Op welke basis is de software gemaakt, Debian?
http://www.hifiberry.com/products/dac/h ... -software/
Dan zou hij de de noodzakelijke onderdelen al aan boord moeten hebben en dan de modules, zoals is beschreven op de site van de HiFiBerry.
Zonder die modules zal hij de HiFiBerry niet zien.
Re: Spotify via stereo
Vandaag uit Zwitserland een nieuwe hifiberry gekregen onder garantie, Prima service! Even op de RPi gestoken en de ledjes blijven nu allemaal branden. Kan 'm verder nog niet testen want ik wacht nog op 2 cinch connectors die vandaag besteld zijn. Deze kan ik goed vast zetten op de behuizing. Dan komen er niet steeds krachten op het dac bordje bij inpluggen. Wordt vervolgd.
Re: Spotify via stereo
Als ik e.e.a. doorlees dan is deze versie van pi musicbox al voorbereid op de hifiberry dac. Volgens mij moet ik in de ini settings de output naar i2s zetten. We zullen het zien....
Re: Spotify via stereo
Vol verwachting klopt........ enz.
Ik wacht dus op de S/PDIF uitbreiding.
Ik ben wel benieuwd of je het aan de praat krijgt, lijkt mij wel leuk.
Ik wacht dus op de S/PDIF uitbreiding.
Ik ben wel benieuwd of je het aan de praat krijgt, lijkt mij wel leuk.
Re: Spotify via stereo
Ook leuk.hannesie schreef:Vol verwachting klopt........ enz.
Ik wacht dus op de S/PDIF uitbreiding.![]()
Ik ben wel benieuwd of je het aan de praat krijgt, lijkt mij wel leuk.
Straks nog een DSP er boven op:
http://www.diyaudio.com/forums/digital- ... ry-pi.html
Re: Spotify via stereo
De RPI met HifiBerry speelt!
Eerst nog geprobeerd om cinch aansluitingen bovenop de behuizing te maken. Dacht dat ik redelijk soepele bedrading had gebruikt maar toch teveel spanning op de Hifiberry. Daarna maar gewoon de bijgeleverde mini-jack gesoldeerd.
Alleen de output setting in de ini file veranderd naar i2s en het werkt meteen
Kwaliteit is op eerste beoordeling erg goed (Crowded House draait nu). Wat volgens mij opvalt is dat de volumeknop niet zover open hoeft en op hogere volumes de muziek minder vlak klinkt. Aankomende dagen maar eens even het e.e.a. luisteren.
Nu het kastje nog een keer aanpassen zodat het kapje er weer op kan i.c.m. mini-jack.
Erwin
Eerst nog geprobeerd om cinch aansluitingen bovenop de behuizing te maken. Dacht dat ik redelijk soepele bedrading had gebruikt maar toch teveel spanning op de Hifiberry. Daarna maar gewoon de bijgeleverde mini-jack gesoldeerd.
Alleen de output setting in de ini file veranderd naar i2s en het werkt meteen
Kwaliteit is op eerste beoordeling erg goed (Crowded House draait nu). Wat volgens mij opvalt is dat de volumeknop niet zover open hoeft en op hogere volumes de muziek minder vlak klinkt. Aankomende dagen maar eens even het e.e.a. luisteren.
Nu het kastje nog een keer aanpassen zodat het kapje er weer op kan i.c.m. mini-jack.
Erwin
Re: Spotify via stereo
Na wat korte luistersessies verder ben ik erg enthousiast over de RPI-Hifiberry combi. De geluidskwaliteit is gewoon erg goed.
De Hifiberry is zonder twijfel een grote verbetering op de standaard audio uitgang op de RPI, en daar hoef je absoluut geen audiofiel voor te zijn
.
Vooral de dynamiek gaat met grote sprongen vooruit. In vergelijking klinkt de standaard uitgang veel vlakker en de volumeknop moet verder open. Stereobeeld en plaatsing worden ook beter.
Ik gebruik de bekende track "Too much rope" van dhr. Waters nog wel eens als vergelijkingsmateriaal. Op de cd versie (Amused to Death) is het stereobeeld nog wel iets beter dan dezelfde track via Spotify (Flickering Flame, The solo years vol. 1). Ik weet niet of de opname kwaliteit van deze albums vergelijkbaar is.
Wat ik wel gek vond is dat de arreslee normaal gesproken van links naar rechts gaat. Via Spotify gaat de slee van rechts naar links
. (en ja..... de mini-jack out is goed gesoldeerd en ook de cinch pluggen in de versterker zitten goed.)
Zal deze track straks eens via Spotify op de PC afspelen en horen waar de arreslee vandaan komt......
Erwin
De Hifiberry is zonder twijfel een grote verbetering op de standaard audio uitgang op de RPI, en daar hoef je absoluut geen audiofiel voor te zijn
Vooral de dynamiek gaat met grote sprongen vooruit. In vergelijking klinkt de standaard uitgang veel vlakker en de volumeknop moet verder open. Stereobeeld en plaatsing worden ook beter.
Ik gebruik de bekende track "Too much rope" van dhr. Waters nog wel eens als vergelijkingsmateriaal. Op de cd versie (Amused to Death) is het stereobeeld nog wel iets beter dan dezelfde track via Spotify (Flickering Flame, The solo years vol. 1). Ik weet niet of de opname kwaliteit van deze albums vergelijkbaar is.
Wat ik wel gek vond is dat de arreslee normaal gesproken van links naar rechts gaat. Via Spotify gaat de slee van rechts naar links
Zal deze track straks eens via Spotify op de PC afspelen en horen waar de arreslee vandaan komt......
Erwin
Re: Spotify via stereo
mmmmmm, via de PC komt de slee wel van links.....
1. Het dac bordje kan niet anders gemonteerd worden op de RPI
2. De mini-jack out kan er maar op 1 manier op
3. De cinch aansluiting op de versterker zal ik voor de zekerheid nog 1x controleren
4. Dan blijft de kabel over of het DAC bordje (maar dat kan ik me bijna niet voorstellen)
Van de week maar 'ns onderzoeken...
1. Het dac bordje kan niet anders gemonteerd worden op de RPI
2. De mini-jack out kan er maar op 1 manier op
3. De cinch aansluiting op de versterker zal ik voor de zekerheid nog 1x controleren
4. Dan blijft de kabel over of het DAC bordje (maar dat kan ik me bijna niet voorstellen)
Van de week maar 'ns onderzoeken...
Re: Spotify via stereo
Grappig, ik zal dadelijk eens zien of ik datzelfde effect ook heb met mijn HiFiBerry. en dan luisteren via Squeezebox en eventueel de Cubie via USB.
Re: Spotify via stereo
Ja, zou leuk zijn als jij hem ook eens wil testen.
Net even met de zaklamp achter de versterker gekeken en de cinch zit goed. Kan me bijna niet voorstellen dat de Hifiberry omgedraaid is met een standaard print tenzij........ ze het allemaal hebben.
Net even met de zaklamp achter de versterker gekeken en de cinch zit goed. Kan me bijna niet voorstellen dat de Hifiberry omgedraaid is met een standaard print tenzij........ ze het allemaal hebben.
Re: Spotify via stereo
Nu even geluisterd, bij alle 3 de uitvoeringen komt het wel duidelijk met de arrenslee eerst even van links en dan even onduidelijk en later heel duidelijk door het midden van links naar rechts.
De ene of de andere dac geeft lichte verschillen, uitgangsniveau's e.d.
Ik gebruik dan wel de RCA aansluitingen, niet de 3.5 mm uitgang van de HiFiBerry..
De ene of de andere dac geeft lichte verschillen, uitgangsniveau's e.d.
Ik gebruik dan wel de RCA aansluitingen, niet de 3.5 mm uitgang van de HiFiBerry..
Re: Spotify via stereo
Hans, bedankt voor de snelle check
Er zit dus ergens iets omgedraaid en ik vermoed dat het de kabel is. Ik wil wel graag dat het afgespeeld wordt zoals het bedoeld is maar ga het mezelf niet te moeilijk maken dus.........rood en wit op de versterker ingang maar even omdraaien
Er zit dus ergens iets omgedraaid en ik vermoed dat het de kabel is. Ik wil wel graag dat het afgespeeld wordt zoals het bedoeld is maar ga het mezelf niet te moeilijk maken dus.........rood en wit op de versterker ingang maar even omdraaien
Re: Spotify via stereo
Ik gebruik sinds enige tijd de Philips AES2500 bluetooth/nfc adapter. De geluidskwaliteit kan natuurlijk beter (omdat het via bluetooth gaat), maar voor het grootste deel van de tijd is het prima!
Re: Spotify via stereo
Beetje oud topic, maar is dit misschien een optie?Rade schreef:Wat is een simpele, goedkope manier om Spotify via de stereo af te spelen met acceptabele kwaliteit . Ik heb een netwerk kabel liggen en Spotify via KPN. Kom ik dan uit bij een squeezebox oid of zijn er betere alternatieven. Simpele bediening via smartphone of tablet moet mogelijk zijn. Iemand goede suggesties?
Groeten, Rade
Argon Stream 2
Re: Spotify via stereo
Leuk ding lijkt mij een goed alternatief voor de squeezebox ook niet zo achterlijk duur 149 euri.
Nu heb je voor minder wel een tweedehands classic of Duet op MP maar eens zijn ze op.
Even afwachten hoe de gebruikers interface is en of er een beetje acceptabele dac in zit voor de mensen die analoog uit gaan
Nu heb je voor minder wel een tweedehands classic of Duet op MP maar eens zijn ze op.
Even afwachten hoe de gebruikers interface is en of er een beetje acceptabele dac in zit voor de mensen die analoog uit gaan
Re: Spotify via stereo
Ik verdiep me hier ook in. Goedkope oplossing zijn er met rocki en gramofon, voor 50 euro een wifi hotspot en DAC waarmee je je hifi installatie aanstuurt. Maar ik heb een externe usb-DAC. Nu gebruik ik mijn samsung S3 met usb out en een lange usb kabel, maar liever zou ik dat wireless oplossen.
