DDIY Audio 2006 online after party
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Ik zit nu niet achter m'n eigen computer, maar kan je vanavond wel even zijn mail adres geven (als ik weer achter m'n eigen compie zit)Roland schreef:hoi
Ik kan nergens wat vinden over de versterker van Tim op t' Root, weet iemand daar mischien meer van of mischien een forum waar hij vaak komt? Ik heb de versterker erg kort gehoord maar vondt het erg goed klinken.
groeten Roland
Je moet mijn 15" Tumult met 2 x 18" passives eens zien als die eens echt aan het werk zijn.Henkjan schreef:nog meerKrunk schreef:Henkjan - ...... Ik wil iets meer energie in de ruimte.je had eens moeten zien hoe hard die arme 8cm speakertjes stonden te werken
Tja, ik vond de speakertjes heel leuk presteren, maar ik hou gewoon van het wat stevigere werk.
Inderdaad een leuke dag afgelopen zondag.
Helaas ook niet alles kunnen zien/horen maar ik had aan het eind van de dag eigenlijk ook wel ff genoeg indrukken opgedaan. (Niets doen en toch moe worden!)
Eerste verassing van de dag was toch wel de kleine tangband monitor. Onwaarschijnlijk veel laag voor een dergelijke kleine unit. De ruimte heeft hier misschien ook wel aan bijgedragen maar toch.....
Ook erg mooi vond ik het geluidsbeeld van de Isis. Heel gedetailleerd zonder opdringerig te worden. Jammer genoeg maar 1 nummer op gehoord.
Niet verassend maar wel erg goed vond ik de A4 monitor. Ook bij Speakerland vond ik dit al een van de mooiste monitors, en spreekt me ook meer aan dan de ref monitor. De concave ging fors dieper en klinkt i.m.o wat warmer maar had duidelijk dezelfde eigenschappen.
Waar ik niet zo lang naar luisteren kon waren de breedbanders en de Wharfdales in, naar ik meen, ruimte 4. Dit geluidsbeeld was me te onrustig. Of dit veroorzaakt werd door de speakers of de apparatuur is me niet helemaal duidelijk.
De A+B speaker test was erg verassend. Ik vond de verschillen redelijk groot en was er toch vrij zeker van dat versie B de high-end versie zou zijn, niet dus! Ook ik heb opgeschreven dat versie B iets meer detail gaf en voor mijn gevoel wat luider speelde.
De speakers van Jeroen klonken gewoon goed en gaven een groots en compleet beeld. Dit geldt ook voor de speakers van Sander. Er was inderdaad behoorlijk veel laag maar ik vond het wel behoorlijk strak.
Helaas niet gehoord:
- Piano lak monitors met revelator tweeters
- CD-speler van Guido Tent
- Isa? Holland (was benieuwd naar de toelichting)
- Lezing over kabels
Algemeen: Veel audiofiele opnames (jazz, vrouwen stemmen, lichte fusion) maar ik mis zo nu en dan toch wel wat steviger werk. Maar ach ja, smaken verschillen.
Groeten,
Rade.
Helaas ook niet alles kunnen zien/horen maar ik had aan het eind van de dag eigenlijk ook wel ff genoeg indrukken opgedaan. (Niets doen en toch moe worden!)
Eerste verassing van de dag was toch wel de kleine tangband monitor. Onwaarschijnlijk veel laag voor een dergelijke kleine unit. De ruimte heeft hier misschien ook wel aan bijgedragen maar toch.....
Ook erg mooi vond ik het geluidsbeeld van de Isis. Heel gedetailleerd zonder opdringerig te worden. Jammer genoeg maar 1 nummer op gehoord.
Niet verassend maar wel erg goed vond ik de A4 monitor. Ook bij Speakerland vond ik dit al een van de mooiste monitors, en spreekt me ook meer aan dan de ref monitor. De concave ging fors dieper en klinkt i.m.o wat warmer maar had duidelijk dezelfde eigenschappen.
Waar ik niet zo lang naar luisteren kon waren de breedbanders en de Wharfdales in, naar ik meen, ruimte 4. Dit geluidsbeeld was me te onrustig. Of dit veroorzaakt werd door de speakers of de apparatuur is me niet helemaal duidelijk.
De A+B speaker test was erg verassend. Ik vond de verschillen redelijk groot en was er toch vrij zeker van dat versie B de high-end versie zou zijn, niet dus! Ook ik heb opgeschreven dat versie B iets meer detail gaf en voor mijn gevoel wat luider speelde.
De speakers van Jeroen klonken gewoon goed en gaven een groots en compleet beeld. Dit geldt ook voor de speakers van Sander. Er was inderdaad behoorlijk veel laag maar ik vond het wel behoorlijk strak.
Helaas niet gehoord:
- Piano lak monitors met revelator tweeters
- CD-speler van Guido Tent
- Isa? Holland (was benieuwd naar de toelichting)
- Lezing over kabels
Algemeen: Veel audiofiele opnames (jazz, vrouwen stemmen, lichte fusion) maar ik mis zo nu en dan toch wel wat steviger werk. Maar ach ja, smaken verschillen.
Groeten,
Rade.
Mee eensRade schreef:Algemeen: Veel audiofiele opnames (jazz, vrouwen stemmen, lichte fusion) maar ik mis zo nu en dan toch wel wat steviger werk. Maar ach ja, smaken verschillen.
Ik heb nergens een partijtje rock of pop gehoord (op een stukje Pink Floyd na, maar dat was ook een erg sloom nummer).
Volgende keer toch zelf maar een cd'tje meenemen
Ik ben er ook bij geweest toen we in het westen bij speaker en co vanuit GoT een meeting hadden. Alle luidsprekers klonken toppie, totdat er een stevig rocknummer werd gedraaid. Toen kon zelfs ik het kaf van het koren scheiden
Gewoon meenemen, ik had het graag gedraaid. Het probleem met rock en pop is dat het ook weer heel gauw dan net niet het nummer is wat iemand wil horen. Ik merk dat bij Jazz liefhebbers de smaak minder specifiek is. Als jij dan persé iets wil horen zullen naar mijn idee de meeste deelnemers met hun demo graag jouw CD opzetten.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Wrong time, wrong place.Raymond schreef:Mee eensRade schreef:Algemeen: Veel audiofiele opnames (jazz, vrouwen stemmen, lichte fusion) maar ik mis zo nu en dan toch wel wat steviger werk. Maar ach ja, smaken verschillen.Ik had het hier ook nog even met Hans over. Er werd erg veel "lift muziek" gedraaid. Van die hele voorzichtige, bijna saaie muziek.
Ik heb nergens een partijtje rock of pop gehoord
Rond 16.00 hr demonstreerden wij, met gesloten deur, rock op niet te zacht volume!
Ja ik miste eigenlijk ook het steviger werk. Rock en Pop is 1 kant maar ook groot symphonieorkest en koormuziek kan vrij stevig zijn. Of wat te denken van de Kodo drummers of slagwerkgroep van Kampen?
Had eigenlijk zelf deze wel mee kunnen nemen:

Linkje
Dit is een hele frisse uitvoering zonder de gebruikelijke bombast met tamelijk massieve koorpartijen. Als die overeind blijven zit het wel goed met midden hoog.
Had eigenlijk zelf deze wel mee kunnen nemen:

Linkje
Dit is een hele frisse uitvoering zonder de gebruikelijke bombast met tamelijk massieve koorpartijen. Als die overeind blijven zit het wel goed met midden hoog.
Ja dat laatste kan ik inderdaad bevestigen. Ik was met een paar mensen in gesprek die me wat vragen stelden over mijn experiment. Afijn dat hebben we maar ff gestaakt.....
Ik was trouwens verbaasd dat niet lang daarna de ruimte een stuk leger was.
Dus zo gesloten was die deur nou ook weer niet
Maar misschien dat niet iedereen het waarderen kon, ik had er verder geen last van.
(oeps ik kwam net een bericht van Pjotr er tussen)
Groeten,
Wido
toen was ik alweer naar huis
Ben om iets van 15:45 vertrokken.
Dat mensen die een demo geven bereid zijn om een meegebrachte cd te spelen, daar twijfel ik geen moment aan
Maar dan moet je zo'n cd wel meenemen en dat was ik dus ff vergeten
Dat anderen die muziek minder kunnen waarderen is ook ongetwijfeld waar. Maar ook lang niet iedereen vind de muziek leuk die nu steeds werd gespeeld. 't zijn toch veelal muziekliefhebbers die op zo'n dag komen, dus als je een goed stukje muziek draait zouden de meesten daar geen probleem mee mogen hebben
Ben om iets van 15:45 vertrokken.
Dat mensen die een demo geven bereid zijn om een meegebrachte cd te spelen, daar twijfel ik geen moment aan
Dat anderen die muziek minder kunnen waarderen is ook ongetwijfeld waar. Maar ook lang niet iedereen vind de muziek leuk die nu steeds werd gespeeld. 't zijn toch veelal muziekliefhebbers die op zo'n dag komen, dus als je een goed stukje muziek draait zouden de meesten daar geen probleem mee mogen hebben
Om maar bij de anderen aan te sluiten: ook ik vond het een leuke dag.
Eerst heb ik de luidsprekers van Jeroen_D kunnen beluisteren. Indrukwekkend, .
De F.A.S.T. Tangband-bloembakken van Arjan vond ik een erg leuk project. Indrukwekkende bas uit zo'n klein kastje en een originele wijze van bouwen.
Tijdens de pauze heb ik nog even naar de Isis van Edo kunnen kijken en luisteren. Erg mooie luidsprekers, zowel kwa geluid als kwa afwerking.
De open baffle luidsprekers van Tony Gee vond ik wat tegenvallen, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik aan de zijkant zat tijdens het luisteren. hierdoor miste ik het nodige hoog. Wel een grappig concept.
Daarna de lancetta's beluisterd. Deze vielen me ook wat tegen. Ik vond beter klinken bij wat stevigere muziek dan de pianomuziek aan het begin. Ik ben wel benieuwd hoe ze in een kleinere ruimte met betere akoestiek zouden klinken, ik denk dat ze dan een stuk beter uit de verf komen.
Helaas heb ik de AB-test van Roland grotendeels gemist, maar wat ik van zijn luidsprekers heb gehoord beviel me wel.
Asterduc heeft tijdens zijn presentatie een goede uitleg gegeven over de afwegingen die hij gemaakt heeft bij het ontwerpen van de concave. Zoals ook al door hem zelf aangegeven kwam het laag niet echt tot zijn recht in de betreffende ruimte.
Ik heb niet alles kunnen beluisteren helaas. Zo had ik de cup-a-soups nog wel willen horen en ook de yellow peril van van Sander. Maar al met al was het erg leuk de ontwerpen die ik hier van het forum kende eens te kunnen beluisteren en bekijken.
Eerst heb ik de luidsprekers van Jeroen_D kunnen beluisteren. Indrukwekkend, .
De F.A.S.T. Tangband-bloembakken van Arjan vond ik een erg leuk project. Indrukwekkende bas uit zo'n klein kastje en een originele wijze van bouwen.
Nee, maar volgens mij heeft Arjan zich inmiddels hier op het forum geregistreerd dus hopelijk wil hij een topic aanmaken over deze speakers.weidok schreef:Is dit ontwerp ergens op het forum te vinden ??
Of heb ik wat gemist ??
Tijdens de pauze heb ik nog even naar de Isis van Edo kunnen kijken en luisteren. Erg mooie luidsprekers, zowel kwa geluid als kwa afwerking.
De open baffle luidsprekers van Tony Gee vond ik wat tegenvallen, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik aan de zijkant zat tijdens het luisteren. hierdoor miste ik het nodige hoog. Wel een grappig concept.
Daarna de lancetta's beluisterd. Deze vielen me ook wat tegen. Ik vond beter klinken bij wat stevigere muziek dan de pianomuziek aan het begin. Ik ben wel benieuwd hoe ze in een kleinere ruimte met betere akoestiek zouden klinken, ik denk dat ze dan een stuk beter uit de verf komen.
Helaas heb ik de AB-test van Roland grotendeels gemist, maar wat ik van zijn luidsprekers heb gehoord beviel me wel.
Asterduc heeft tijdens zijn presentatie een goede uitleg gegeven over de afwegingen die hij gemaakt heeft bij het ontwerpen van de concave. Zoals ook al door hem zelf aangegeven kwam het laag niet echt tot zijn recht in de betreffende ruimte.
Ik heb niet alles kunnen beluisteren helaas. Zo had ik de cup-a-soups nog wel willen horen en ook de yellow peril van van Sander. Maar al met al was het erg leuk de ontwerpen die ik hier van het forum kende eens te kunnen beluisteren en bekijken.
Indien er geinteresseerden zijn wil ik best een topic hierover wijden. Ben sowieso van plan het filter helemaal te tweaken tot ik het onderste uit de "bloembakken" heb gehaald. Dus meetgegevens etc. zullen dan gepubliceerd worden. Tweak til ya die!Nee, maar volgens mij heeft Arjan zich inmiddels hier op het forum geregistreerd dus hopelijk wil hij een topic aanmaken over deze speakers.
Er is voor dit jaar geinformeerd bij de Media Akademie (Hilversum, bij mij om de hoekSSassen schreef:Oh ja, en ik ben 't 100% met Tony eens wat de demo-ruimtes betreft. De ruimte die wij hadden zorgde ervoor dat een mini-monitor met een 10-cm woofer klonk alsof er twee XLS12 woofers stonden te spelen.
Misschien 'ns een idee om een 'zelfbouwaudio forum luisterdag' te organiseren? Niemand die toevallig bij een hotel oid. werkt waar we een aantal volledige gemeubileerde ruimtes kunnen vullen met apparatuur en geintresseerde luisteraars?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ik stel ok voor dat we volgend jaar (waarschijnijk een andere ruimte) een hoop DCX'jes e.d. meenemen om de ergste basfouten te corrigeren (of DEXQ natuurlijk...). Of misschien wil er iemand met een stel speakertjes gaan scouten hoe de ruimte klinkt. Of nog beter... we vraag Thingman om een buslading basstraps te demonstreren!
Allereerst, erg veel plezier gehad op de dag. Ik was wat later, het begin van de middag, maar we zijn in de avond nog even lekker verder gaan keuvelen bij de Turk. Ik vond het echt re-te-gezellig
Dit jaar niets meegenomen om te showen, behalve de presentatie. Was weer een tijdje terug dat ik voor een groep stond. Ik had het meeste plezier tijdens het vragenrondje na de presentatie, waar Jan een mooie aftrap voor gaf. Tijdens de presentatie is het namelijk zo stil... gek he
Volgens mij is dat voor zowel de spreker als de luisteraars het leuks. Voor mij een leerpunt voor volgend jaar: minder 'presenteren' en meer 'discussieren'. Maar er moet wel een bepaalde minimum basis zijn van waaruit je verder kunt natuurlijk. Best lastig wat dat betreft om zo'n heterogene groep (dac ontwerpers en techibeten) te bedienen...
....
Jammergenoeg de demo van Guido Tent gemist! Bleef hangen in de gang in een gesprek, ook leuk hoor
maar gezien de ervaringen van anderen ben ik reuze benieuwd hoe het moet hebben geklonken... Ook gemist, de werkelijk prachtig afgewerkte zwart hoogglans 2-weg met AT en SS units.
Ik heb me met name in 'de ruimte van zelfbouwaudio.nl' opgehouden en was zeer te spreken over de dipool's (duh
) van Jeroen en de Isis van Edo. Tony's creatie helaas(!) niet gehoord, en Sander's mooie drieweg viel nogal ten prooi aan de kamerakoestiek, jammer! Tijdens Ed's presentatie stond ik geloof ik te babbelen, dus ook niet gehoord. Ed, heb je me nog herkent of viel het kwartje niet op de parkeerplaats?
Ik hoorde dat er ook iemand was die een speaker had die ook voor (doven en?) slechthorende zeer goed was. Klonk een beetje vaag (het verhaal, niet de speaker: die heb ik niet beluisterd
)
Pfff, ik vergeet vast nog een hoop. Maar in ieder geval een dikke duim voor de organisatie. Natuurlijk kan het vast wel 'beter', maar de DDIY staat er toch maar weer met een dijk van een dag!! Het geheel kwam door de kruip-door-sluip-door routes in het schoolgebouw wel een beetje warrig over, puur omdat je de weg kwijt bent als je net binnenkomt (of ben ik een beetje blond wat dat betreft
).
Overigens nog een nog een geweldige site van Tony doorgekregen voor de luidsprekerbouwers: De Frezenshop: www.defrezenshop.nl
Mooie en moelijk te vinden freesjes voor 'wenag'. De eerste bestelling is reeds gedaan!
Der Musak Politei komt daran!!! Raus mit dem CD!! <'nein nein, ich will nicht'>... SCHNELL, sonst KNALLT'S!!!!

Dit jaar niets meegenomen om te showen, behalve de presentatie. Was weer een tijdje terug dat ik voor een groep stond. Ik had het meeste plezier tijdens het vragenrondje na de presentatie, waar Jan een mooie aftrap voor gaf. Tijdens de presentatie is het namelijk zo stil... gek he
....
Jammergenoeg de demo van Guido Tent gemist! Bleef hangen in de gang in een gesprek, ook leuk hoor
Ik heb me met name in 'de ruimte van zelfbouwaudio.nl' opgehouden en was zeer te spreken over de dipool's (duh
Ik hoorde dat er ook iemand was die een speaker had die ook voor (doven en?) slechthorende zeer goed was. Klonk een beetje vaag (het verhaal, niet de speaker: die heb ik niet beluisterd
Pfff, ik vergeet vast nog een hoop. Maar in ieder geval een dikke duim voor de organisatie. Natuurlijk kan het vast wel 'beter', maar de DDIY staat er toch maar weer met een dijk van een dag!! Het geheel kwam door de kruip-door-sluip-door routes in het schoolgebouw wel een beetje warrig over, puur omdat je de weg kwijt bent als je net binnenkomt (of ben ik een beetje blond wat dat betreft
Overigens nog een nog een geweldige site van Tony doorgekregen voor de luidsprekerbouwers: De Frezenshop: www.defrezenshop.nl
Mooie en moelijk te vinden freesjes voor 'wenag'. De eerste bestelling is reeds gedaan!
Ik voel aankomen dat wij volgend jaar een Muzakbrigade moeten oprichten die ingrijpt binnen max 20 sec... moet te doen zijn met genoeg manRaymond schreef:Mee eensRade schreef:Algemeen: Veel audiofiele opnames (jazz, vrouwen stemmen, lichte fusion) maar ik mis zo nu en dan toch wel wat steviger werk. Maar ach ja, smaken verschillen.Ik had het hier ook nog even met Hans over. Er werd erg veel "lift muziek" gedraaid. Van die hele voorzichtige, bijna saaie muziek. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen dat thuis dagelijks als favo muziek heeft opstaan.
Ik heb nergens een partijtje rock of pop gehoord (op een stukje Pink Floyd na, maar dat was ook een erg sloom nummer).
Volgende keer toch zelf maar een cd'tje meenemen
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Ik nog Candy Dulfer met een bijzonder funky en up-tempo nummer 
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Dat was meer de muziek zelf die wat van de luisteraar vergde en niet zozeer dat het veel van de speakers vergde.jeroen_d schreef:En niet te vergeten dat ene stukje van Roland, waarover een van de luisteraars boerde: "waar haal je in ***naam zo'n CD vandaan!!!"
Misschien is het een idee om een sampler samen te stellen met een divers aanbod aan muziek?
