2205H, 2225H en 2235H kunnen wel.
JBL / Urei 5235 crossover
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Re: JBL / Urei 5235 crossover
Maar wat is er nou mis met je bestaande korfen? Dat zijn toch 2235's?????
Ze zijn niet moeders mooiste, ook de rand die je aan de buitenkant wel ziet.
Buiten dat missen ze de originele stickers op de achterkant, dus het kunnen net zo goed 2225 zijn.
Buiten dat missen ze de originele stickers op de achterkant, dus het kunnen net zo goed 2225 zijn.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Of het zijn E140's en dat zou wel eens kunnen verklaren waarom er zo weinig laag in zit, zeker als de massaring niet aanwezig is.......
De E140 heeft een zwarte korf, de mijne hebben een grijze dus het moet toch een 22xx korf zijn.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Vreemd, blijft toch door mijn hoofd spelen...... Alnico's waren altijd grijs, bij de overgang naar ferriet ging jbl over op zwart. In de periode dat de drivers nog alnico waren bleven ze grijs en pas bij nieuwe types met ferriet werden ze zwart..... Dit had maar met 1 ding te maken: om de ferrietmagneet te beschermen werd er een zwarte rubberrand omheen gemonteerd, en dat lijkt voor geen meter met een grijs frame.
Maar eh:
van de achterkant van die 2235's zal wel leuk zijn!
Maar eh:
van de achterkant van die 2235's zal wel leuk zijn!
De ferriet versies waren ook nog voor een tijdje grijs en met de old-school terminals, daarna gingen ze over op zwart en plastic terminals.
De mijne ziet er precies zo uit maar dan zonder de sticker:
De mijne ziet er precies zo uit maar dan zonder de sticker:
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dat is gewoon zwart, heftig gecorrodeerd maar wel zwart........
Maar hoe kom je bij het verhaal dat de uitvoeringen met oude terminals grijs waren????
Maar hoe kom je bij het verhaal dat de uitvoeringen met oude terminals grijs waren????
Op mijn foto staat een 2220J
Dus niks gecorodeerd maar gewoon grijs, net zoals de 2201 of 2205. 
Dit is de latere 2235 met plastic terminals en zwarte korf:
http://www.audioheritage.org/vbulletin/ ... 1331776941
En de oudere 2235:
http://www.audiofriends.nl/archief/foto ... igheid.JPG
Beide zwart maar wel met andere terminals.
Ik heb ze ook gezien met grijze korf maar dat kon een hybride zijn geweest.
Wat ik heb zijn in 95% 2225 baskets met 2235 recone.
Dit is de latere 2235 met plastic terminals en zwarte korf:
http://www.audioheritage.org/vbulletin/ ... 1331776941
En de oudere 2235:
http://www.audiofriends.nl/archief/foto ... igheid.JPG
Beide zwart maar wel met andere terminals.
Ik heb ze ook gezien met grijze korf maar dat kon een hybride zijn geweest.
Wat ik heb zijn in 95% 2225 baskets met 2235 recone.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Alle foto's die je nu laat zien zijn gewoon zwart........
Maar om er achter te komen is eigenlijk heel simpel: meet de dikte van de magneet en poolplaat op.........
Maar om even kort door de bocht te gaan: je bent aardig verneukt en wat zegt de verkoper daarvan?????
Maar om er achter te komen is eigenlijk heel simpel: meet de dikte van de magneet en poolplaat op.........
Maar om even kort door de bocht te gaan: je bent aardig verneukt en wat zegt de verkoper daarvan?????
De twee laatste zijn inderdaad zwart, die daarvoor kwam (2220) is grijs, en zo zien de baskets bij mij er ook uit.
Ik heb trouwens nog een vraag omtrent de actieve xover - welke zijn goed?
Ik kwam deze tegen: DBX Driverrack PA (te veel van het goede denk ik?), een DBX 223XL en een Ashly 1001, B....r spul ga ik hier niet noemen
Bryston 10B is financieel niet haalbaar
In afwachting op antwoord van de verkoper.
Ik kwam deze tegen: DBX Driverrack PA (te veel van het goede denk ik?), een DBX 223XL en een Ashly 1001, B....r spul ga ik hier niet noemen
- Hans 4354,5
In vredesnaam, GEEN digitaal crossover , das leuk voor PA, maar niet op die kasten!Martin778 schreef:De twee laatste zijn inderdaad zwart, die daarvoor kwam (2220) is grijs, en zo zien de baskets bij mij er ook uit.
Ik kwam deze tegen: DBX Driverrack PA (te veel van het goede denk ik?), een DBX 223XL en een Ashly 1001, B....r spul ga ik hier niet noemen![]()
Die kleur grijs van de oude alnico units is een andere kleur dan de serie feriet die hij heeft, is soort bruin grijs en is geen verschoten zwart.
- Bijlagen
-
- 2225 brown grey.jpg (7.62 KiB) 280 keer bekeken
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Op de laatste foto zit er geen rubber rand om de magneet heen! Als ik het goed zie.....
ds23man, recone je nog weleens een JBL unit of is het verleden tijd?
Ik heb op elke site gekeken voor een werkende 2235 of 2225 baskets maar er is niks, wel op Ebay in de VS maar die willen niet verzenden buiten de VS.
Ik heb op elke site gekeken voor een werkende 2235 of 2225 baskets maar er is niks, wel op Ebay in de VS maar die willen niet verzenden buiten de VS.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Ik recone niet meer, maar heb wel een goed adresje voor je.
Maar voordat je verder gaat, wil je aub even de dikte van de magneet ( rubber er even af) en poolplaat meten? Lijkt me toch echt wel handig om welk frame het gaat!
Maar voordat je verder gaat, wil je aub even de dikte van de magneet ( rubber er even af) en poolplaat meten? Lijkt me toch echt wel handig om welk frame het gaat!
Magneet zonder rubber ring is 18mm (alleen "dat zwarte stuk"
) en heeft een doorsnee van 22.5cm .
Ik heb nu even geen camera bij de hand, zal straks even een paar foto's plaatsen.]
Snij zo effe de dustcap eraf met een stanleymes om te kijken of de massaring er uberhaupt nog in zit, de huidige recones zijn toch waardeloos.
Edit+
Zit geen massaring in...wat een zooitje. Volgens mij zijn die baskets ook niet echt meer bruikbaar.
Ik heb nu even geen camera bij de hand, zal straks even een paar foto's plaatsen.]
Snij zo effe de dustcap eraf met een stanleymes om te kijken of de massaring er uberhaupt nog in zit, de huidige recones zijn toch waardeloos.
Edit+
Zit geen massaring in...wat een zooitje. Volgens mij zijn die baskets ook niet echt meer bruikbaar.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dan is het in ieder geval geen E140. Om nog even een 2220 uit te sluiten, meet even de poolplaat op, gaat wel makkelijk als je conus er uit hebt. ( schuifmaat)
Trouwens dat ding is gewoon ZWART!
Op zich ziet er niet slecht uit, alleen de decal mist en het schuimpje wat aan de binnenzijde hoort te zitten over het middengat. De laatste heb ik wel liggen trouwens.
Trouwens dat ding is gewoon ZWART!
Op zich ziet er niet slecht uit, alleen de decal mist en het schuimpje wat aan de binnenzijde hoort te zitten over het middengat. De laatste heb ik wel liggen trouwens.
Dan moet ie zeker heel lang in de zon hebben gestaan want hij is echt grijs
Hoe moet ik dat trouwens meeten, de dikte van de poolplaat?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Nieuw fototoestel??Martin778 schreef:Dan moet ie zeker heel lang in de zon hebben gestaan want hij is echt grijs![]()
De poolplaat kun je meten met een schuifmaat waar ook zo'n stokje uit de onderkant komt.