Ik snap je vraag. Dat heb ik niet heel duidelijk gemaakt.SARK schreef:Even een blonde vraag .... wat doe je dan met het bestandIvo schreef:Overigens, je kunt het meetsignaal vanuit REW exporteren als geluidsbestand. Je kunt het dan met een mediaspeler afspelen/streamen of op cd zetten. Ik stream het op mijn surround receiver (alle geluidseffecten uit, standje pure direct). REW kun je zeg maar laten luisteren naar het meetsignaal, dus dan druk ik gewoon op play en komt het goed.Ik begrijp niet zo goed wat je hier technisch gezien aan hebt
Conventioneel zou je het meetsignaal elke keer opnieuw genereren en met een kabel naar je versterker/receiver moeten sturen. En moet je een geluidskaart hebben die een adequate analoge input en output heeft, fantoomvoeding enz.
Als je het meetsignaal als een geluidsbestand exporteert, dan kun je dat op je streamer of je cd-speler afspelen. De UMIK-1 (USB-meetmicrofoons in het algemeen) zet het signaal zelf om naar digitaal en gaat het signaal via de USB-kabel weer naar je computer.
Even los van dat het praktischer is om niet die kabel door je kamer te hebben lopen, niet te hoeven aansluiten en opbergen, bespaar je ook de aanschaf van de kabel en eventueel (zo nodig) een goede geluidskaart. Zoals ik nu meet, maak ik op de UMIK-1 na voornamelijk gebruik van de hardware die ik toch al had (AV-receiver, laptop om administratie op te doen).
En ook in dit verhaal is er niet intrinsiek iets superieur of definitief aan deze opzet, maar het heeft zo zn voordelen. Het is een optie.
