Ik zag ze wel hoorWesayso schreef:.........
Kijk ook eens op: diyaudio
Edit: ik had een reply met plaatjes maar deze kwamen niet door. Hoewel het leuk lijkt om ze te uploaden zijn ze van mij en host ik altijd alle plaatjes zelf op eigen sites. Kijk vanaf pagina 6 voor de plaatjes.
Line array --> Klaar!
Moderator: Beheerdersteam
Re: Line array vragen + begin bouwtopic -> "Il progetto acci
Re: Line array vragen + begin bouwtopic -> "Il progetto acci
Okay dan zet ik ze er weer neer, hier de plaatjes, het ontwerp:

Na flink zagen en frezen:

Impressie van de binnenzijde:


Na flink zagen en frezen:

Impressie van de binnenzijde:

Laatst gewijzigd door Wesayso op do 09 mei 2013, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Line array vragen + begin bouwtopic -> "Il progetto acci
Slimmer is om ze hier op de forumserver als attachement neer te zetten.
Re: Line array vragen + begin bouwtopic -> "Il progetto acci
Plaatjes staan niet op zomaar een hosting site maar op een eigen site.
Zo bepaal ik wat er met m'n plaatjes gebeurt
.
Zo bepaal ik wat er met m'n plaatjes gebeurt
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Line array vragen + begin bouwtopic -> "Il progetto acci
Vanzelfsprekend bepaalt ieder voor zich of hij berichten en afbeeldingen op een forum plaatst. We leven in een vrij land, dus dat was niet meer dan een goed bedoeld advies.
Uiteraard welkom op dit forum. Wesayso.
Uiteraard welkom op dit forum. Wesayso.
Re: Line array vragen + begin bouwtopic -> "Il progetto acci
Zeker Marp,
Ach, met ieder plaatje wat on-line zichtbaar is kan een ander doen en laten wat ie wil. Als je dat niet wilt moet je ze helemaal niet on-line zetten. Maar dan wordt het wel stroef communiceren over die plaatjes.
B.t.w. Eerst waren de plaatjes van Wesayso wel zichtbaar maar nu zie ik ook alleen maar de tekst van de url terwijl de img tags toch goed lijken te zijn...????
Ach, met ieder plaatje wat on-line zichtbaar is kan een ander doen en laten wat ie wil. Als je dat niet wilt moet je ze helemaal niet on-line zetten. Maar dan wordt het wel stroef communiceren over die plaatjes.
B.t.w. Eerst waren de plaatjes van Wesayso wel zichtbaar maar nu zie ik ook alleen maar de tekst van de url terwijl de img tags toch goed lijken te zijn...????
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Line array vragen + begin bouwtopic -> "Il progetto acci
Dat kan kloppen. Ik had de foto's voor Wesayso al bij zijn post gevoegd en kortstondig die website aangemerkt als plaatjeshost. Normaliter geeft dat zetje nieuwe leden net even de benodigde aansporing om te kijken hoe dat hier werkt, waarna vaak geen drempel meer blijkt te bestaan. Alleen werden dit keer de plaatjes werden weer net zo hard verwijderd. Wel jammer, maar hesaysso dus daar laten we het dan maar bij.
Re: Line array vragen + begin bouwtopic -> "Il progetto acci
Dat verklaart een hoop...Marp schreef:Dat kan kloppen. Ik had de foto's voor Wesayso al bij zijn post gevoegd en kortstondig die website aangemerkt als plaatjeshost. Normaliter geeft dat zetje nieuwe leden net even de benodigde aansporing om te kijken hoe dat hier werkt, waarna vaak geen drempel meer blijkt te bestaan. Alleen werden dit keer de plaatjes werden weer net zo hard verwijderd. Wel jammer, maar hesaysso dus daar laten we het dan maar bij.
Zo beter jongens?
Re: Line array vragen + begin bouwtopic -> "Il progetto acci
Gaaf hoor!
Zelf heb ik even geen updates te melden
Zelf heb ik even geen updates te melden
Re: Line array vragen + begin bouwtopic -> "Il progetto acci
Geeft niet. Je hebt nog een weekje 
Re: Line array vragen + begin bouwtopic
Kleine update: als alles goed gaat heb ik ergens komende week de kastjes af. Verder komen er nog een paar toevoegingen op het line array systeem. De plaatjes lichten een klein tipje van de sluier op.
Het idee om de speakers van staal te maken is voor het moment niet meer aan de orde, aangezien het wel een erg prijzige toestand zou worden. Ik ga daar nog wel een keer wat mee doen, maar dan voor een wat kleiner systeem.
Het idee om de speakers van staal te maken is voor het moment niet meer aan de orde, aangezien het wel een erg prijzige toestand zou worden. Ik ga daar nog wel een keer wat mee doen, maar dan voor een wat kleiner systeem.
Re: Line array vragen + begin bouwtopic
Vandaag heb ik het een en ander aan lasersnijwerk opgehaald, namelijk de baffles, de boven- en onderpanelen en wat stukken bracing. Mijn geduld is niet voldoende om dit soort dingen precies genoeg te maken, dus vandaar dat ik het lekker heb laten laseren. Op deze manier hoef ik zelf alleen wat rechte stukken te (laten) zagen en kan het voor de rest gewoon in elkaar gezet worden alsof het een IKEA-pakketje is. Gemak dient de mens, nietwaar.
Er komt uiteindelijk ook nog het een en ander aan afwerking, maar dat is van later zorg.
Er komt uiteindelijk ook nog het een en ander aan afwerking, maar dat is van later zorg.
Re: Line array vragen + begin bouwtopic
Netjes ! Bij m'n Line array project heb ik de boel laten frezen.
Zelf doen is haast niet te doen of je moet echt flink geduld en kundig genoeg zijn.
Zelf doen is haast niet te doen of je moet echt flink geduld en kundig genoeg zijn.
Re: Line array vragen + begin bouwtopic
Kunde is vaak een kwestie van inzicht en ervaring. Ik vermoed dat ik daar met wat geduld wel zou moeten komen, maar daar schort het nu net 
Alles zelf doen is mooi als je ófwel weinig geduld hebt en weinig kritisch bent, ófwel een scherp oog hebt en veel geduld. Ik heb helaas de slechtste combinatie (weinig geduld en geen genoegen nemen met een matige afwerking), dus dan moet je iets anders verzinnen
Alles zelf doen is mooi als je ófwel weinig geduld hebt en weinig kritisch bent, ófwel een scherp oog hebt en veel geduld. Ik heb helaas de slechtste combinatie (weinig geduld en geen genoegen nemen met een matige afwerking), dus dan moet je iets anders verzinnen
Re: Line array vragen + begin bouwtopic
Je moet wel een klein beetje gek zijn en veel tijd over hebben om alles met de hand te doen
.
Hierbij praat ik uit eigen ervaring.

Maar met wat zorg en voorbereiding kan het echt wel strak worden.
Wat ik vragen wou, is dat laser snijden een beetje betaalbaar? Ik heb watersnijden gebruikt voor mijn sjablonen en de "voeten" van de speakers maar ben de rest met de hand gaan doen omdat ik anders snel failliet zou zijn
. Dat ligt in mijn gekozen bouwwijze natuurlijk ook aan de hoeveelheid bewerkingen met ~ 125 gestapelde elementen per speaker.
Hierbij praat ik uit eigen ervaring.

Maar met wat zorg en voorbereiding kan het echt wel strak worden.
Wat ik vragen wou, is dat laser snijden een beetje betaalbaar? Ik heb watersnijden gebruikt voor mijn sjablonen en de "voeten" van de speakers maar ben de rest met de hand gaan doen omdat ik anders snel failliet zou zijn
Re: Line array vragen + begin bouwtopic
Wat heb je er voor betaald voor de sjablonen als ik dat mag vragen ?
Re: Line array vragen + begin bouwtopic
@ Wesayso: Dat zijn ook wel aardig dikke stukken aluminium als ik het zo zie!
Voor het pakketje dat je op de foto ziet was ik 160 euro kwijt. Dat is op zich nog redelijk te overzien, vind ik. Ik denk dat ik er zelf een aardige tijd zoet mee was geweest om het te doen en dan was het minder netjes geworden.
Voor het pakketje dat je op de foto ziet was ik 160 euro kwijt. Dat is op zich nog redelijk te overzien, vind ik. Ik denk dat ik er zelf een aardige tijd zoet mee was geweest om het te doen en dan was het minder netjes geworden.
Re: Line array vragen + begin bouwtopic
Nou, er zit iets in elkaar... Ik had een foutje gemaakt bij het tekenen van de baffles, waardoor ze iets te breed waren geworden. Dat heb ik vandaag gecorrigeerd en vervolgens ben ik begonnen met het bouwen van de "geraamtes" van de speakers.
Deze skeletten zijn natuurlijk nog niet zo stijf, dat komt pas als de zijpanelen en alle bracing gemonteerd zijn, maar het geeft in elk geval een beetje een idee van het formaat. Dat ze niet helemaal rechtop staan moet dus maar even genegeerd worden
Ik moet zeggen dat ik het zo nogal mee vind vallen: de baffles lijken me smal genoeg om visueel niet bijzonder veel ruimte op te slokken. We zullen zien hoe het uitpakt als ze klaar zijn 
De kastjes zitten aan elkaar vast met 3 M8-bouten. Zo kunnen ze gemakkelijk uit elkaar wanneer ze vervoerd moeten worden. Het lasersnijden van de baffle en de boven– en onderpaneeltjes betaalt zich uit in een prima pasvorm
Deze skeletten zijn natuurlijk nog niet zo stijf, dat komt pas als de zijpanelen en alle bracing gemonteerd zijn, maar het geeft in elk geval een beetje een idee van het formaat. Dat ze niet helemaal rechtop staan moet dus maar even genegeerd worden
De kastjes zitten aan elkaar vast met 3 M8-bouten. Zo kunnen ze gemakkelijk uit elkaar wanneer ze vervoerd moeten worden. Het lasersnijden van de baffle en de boven– en onderpaneeltjes betaalt zich uit in een prima pasvorm
Re: Line array --> Bouw begonnen
+1,Ronkel schreef:Die zou ik wel eens willen horen als ze af zijn
Die er nu staan, die kleine kun je nu zeggen, heb ik al wel gehoord, maar de nieuwe/lange/hoge gaan er dik overheen denk ik.
