lekker doorbouwen
ecl82 waar te koop
Moderator: Beheerdersteam
Re: ecl82 waar te koop
Weer even een vraag erbij.
Van de ecl82 pen 6 gaat naar de uitgangstrafo
en de plus voeding gaat ook naar de uitgangstrafo.
Ik heb op de UGT o en 3K Ohm wat moet er op de nul.
Of maakt het niet uit.
Han
Van de ecl82 pen 6 gaat naar de uitgangstrafo
en de plus voeding gaat ook naar de uitgangstrafo.
Ik heb op de UGT o en 3K Ohm wat moet er op de nul.
Of maakt het niet uit.
Han
Re: ecl82 waar te koop
In principe maakt dit niet zoveel uit je draaid hiermee de face 180 graden om op je eindspoel
Maar als je via de uitgangs spoel terug koppelt maakt het wel uit als de fase niet goed staat krijg je een zogenaamde meekoppel dit resulteerd dan in oscilleren van de eindtrap dan moet je de twee draden die in de anode lijn zit omdraaien om de fase weer 180 graden te draaien zodat je tegenkoppel krijgt.
Maar als je via de uitgangs spoel terug koppelt maakt het wel uit als de fase niet goed staat krijg je een zogenaamde meekoppel dit resulteerd dan in oscilleren van de eindtrap dan moet je de twee draden die in de anode lijn zit omdraaien om de fase weer 180 graden te draaien zodat je tegenkoppel krijgt.
Re: ecl82 waar te koop
Lijkt me nogal ongezond en pijnlijknl3prc schreef:In principe maakt dit niet zoveel uit je draaid hiermee de face 180 graden om
Tenzij het natuurlijk Janus betreft
Anne
Re: ecl82 waar te koop
Ach,een schrijffoutje meer of minder,die face is niet 't enige da's bijzaak
.Als we maar snappen wat er bedoelt wordt.
Hier vond ik die 180° samen met face grappig,moest daarbij aan een Januskop denken.Een kan vrolijk andere kant droevig.
Vandaar dus
Anne
Hier vond ik die 180° samen met face grappig,moest daarbij aan een Januskop denken.Een kan vrolijk andere kant droevig.
Vandaar dus
Anne
Re: ecl82 waar te koop
O.k de uitgangtravo aan gesloten.
Dat was zo wat het laatste wat ik nog moest doen.
Eerst dacht ik om de variac er nog tussen te zetten.
Maar ik dacht ik ga er voor !!.
De buizen er in.
Schakelaar om en even wachten.
Geen Geluid !!!
Goed kijken en ja ROOK zo wel in het linker als in het rechter kanaal ( ook een soort stereo
)
Heb even gedacht om het gecontroleerd te laten uitbranden.
Maar snel de schakelaar op uit.
Jammer.
Omdat het rond de buisvoet zo'n rommel is met weerstanden enz.
Heb ik besloten op hem of te breken.
En het weer op nieuw op te bouwen.
Moet even op zoek naar een andere kast.
Er is denk ik 1 weerstand per kanaal stuk.
Dus de meeste onderdelen heb ik nog.
Wat wel jammer is dat ik nu niet weet wat ik fout heb gedaan.
Dus de kans ik er dat ik hem weer maak.
Ik geef het nog niet op..( ik hoop dat jullie mij ook nog niet op geven )
Han
Dat was zo wat het laatste wat ik nog moest doen.
Eerst dacht ik om de variac er nog tussen te zetten.
Maar ik dacht ik ga er voor !!.
De buizen er in.
Schakelaar om en even wachten.
Geen Geluid !!!
Goed kijken en ja ROOK zo wel in het linker als in het rechter kanaal ( ook een soort stereo
Heb even gedacht om het gecontroleerd te laten uitbranden.
Maar snel de schakelaar op uit.
Jammer.
Omdat het rond de buisvoet zo'n rommel is met weerstanden enz.
Heb ik besloten op hem of te breken.
En het weer op nieuw op te bouwen.
Moet even op zoek naar een andere kast.
Er is denk ik 1 weerstand per kanaal stuk.
Dus de meeste onderdelen heb ik nog.
Wat wel jammer is dat ik nu niet weet wat ik fout heb gedaan.
Dus de kans ik er dat ik hem weer maak.
Ik geef het nog niet op..( ik hoop dat jullie mij ook nog niet op geven )
Han
Re: ecl82 waar te koop
Ik zou als ik jouw was toch eerst deze versie goed proberen te krijgen door de fouten eruit te halen om herhaling van zetten te voorkomen.
Want het zit er nu wel dik in dat je dezelfde fout gaat maken.
En post eens wat duidelijk foto's van het geheel vooral rondom de buizenvoeten
Want het zit er nu wel dik in dat je dezelfde fout gaat maken.
En post eens wat duidelijk foto's van het geheel vooral rondom de buizenvoeten
Re: ecl82 waar te koop
He, gatsie... er zit een travo aan de uitgang...
(over typevauten gesproken...)
(over typevauten gesproken...)
Re: ecl82 waar te koop
Ja het moet zijn trafo . ( sorry )
Dit komt daar mijn gezondheid.
Dus je kunt in mijn teksten meer fouten vinden.
Maar gaat gaat langzaam beter.
Dus wie weet schrijf ik nog eens zonder fouten.
@nl3prc.
Je hebt gelijk het is beter de fout te zoeken dan
alles opnieuw te doen.
Maar dit leek mij gewoon even sneller..
Ik ga straks punt voor punt aan sluiten en even testen.
en ik maak eerst een kanaal.
Han
Dit komt daar mijn gezondheid.
Dus je kunt in mijn teksten meer fouten vinden.
Maar gaat gaat langzaam beter.
Dus wie weet schrijf ik nog eens zonder fouten.
@nl3prc.
Je hebt gelijk het is beter de fout te zoeken dan
alles opnieuw te doen.
Maar dit leek mij gewoon even sneller..
Ik ga straks punt voor punt aan sluiten en even testen.
en ik maak eerst een kanaal.
Han
-
mrxmry
Re: ecl82 waar te koop
Hoi
Even voorstellen, ik ben kevin en heb pas een Teppaz Oscar platenspeler gekocht..
Nu blijkt dat de lampen het niet meer doen.
Nu ben ik op zoek naar een ucl83 en een uy85
Ik breek me het hoofd voor die dingetjes te vinden ( ben ook helemaal niet technisch genoeg aangelegd)
Mijn vraag is dus, waar kan ik deze vinden of zijn deze te vervangen door makkelijker te vinden onderdelen.
Bedankt!
Even voorstellen, ik ben kevin en heb pas een Teppaz Oscar platenspeler gekocht..
Nu blijkt dat de lampen het niet meer doen.
Nu ben ik op zoek naar een ucl83 en een uy85
Ik breek me het hoofd voor die dingetjes te vinden ( ben ook helemaal niet technisch genoeg aangelegd)
Mijn vraag is dus, waar kan ik deze vinden of zijn deze te vervangen door makkelijker te vinden onderdelen.
Bedankt!
Re: ecl82 waar te koop
Hallo
In het begin van het topic staan een paar linkjes.
Ik ben net weer een beetje met mijn buizen amp aan
de gang.
Hopen dat ik het deze keer goede gaat.
Han
In het begin van het topic staan een paar linkjes.
Ik ben net weer een beetje met mijn buizen amp aan
de gang.
Hopen dat ik het deze keer goede gaat.
Han
Re: ecl82 waar te koop
Het zal wel UCL82 zijn (niet 83). Hoe kom je er bij dat ze niet deugen ?mrxmry schreef:Hoi
Even voorstellen, ik ben kevin en heb pas een Teppaz Oscar platenspeler gekocht..
Nu blijkt dat de lampen het niet meer doen.
Nu ben ik op zoek naar een ucl83 en een uy85
Ik breek me het hoofd voor die dingetjes te vinden ( ben ook helemaal niet technisch genoeg aangelegd)
Mijn vraag is dus, waar kan ik deze vinden of zijn deze te vervangen door makkelijker te vinden onderdelen.
Bedankt!
Beide buisjes staan in de lijst van "Frag Jan zuerst".
Anne
Re: ecl82 waar te koop
Je zou even een nieuw topic kunnen openen en daar wat foto's plaatsen van de buizen en het apparaat .mrxmry schreef:Hoi
Even voorstellen, ik ben kevin en heb pas een Teppaz Oscar platenspeler gekocht..
Nu blijkt dat de lampen het niet meer doen.
Nu ben ik op zoek naar een ucl83 en een uy85
Ik breek me het hoofd voor die dingetjes te vinden ( ben ook helemaal niet technisch genoeg aangelegd)
Mijn vraag is dus, waar kan ik deze vinden of zijn deze te vervangen door makkelijker te vinden onderdelen.
Bedankt!
