ecl82 waar te koop

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

maikbike
Berichten: 438
Lid geworden op: za 06 okt 2012, 14:58
Locatie: Randstad

Re: ecl82 waar te koop

Bericht door maikbike »

Gebruikersavatar
eppo34
Berichten: 66
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 21:41
Locatie: zwolle

Re: ecl82 waar te koop

Bericht door eppo34 »

Weer even een vraag erbij.
Van de ecl82 pen 6 gaat naar de uitgangstrafo
en de plus voeding gaat ook naar de uitgangstrafo.
Ik heb op de UGT o en 3K Ohm wat moet er op de nul.
Of maakt het niet uit.

Han
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: ecl82 waar te koop

Bericht door nl3prc »

In principe maakt dit niet zoveel uit je draaid hiermee de face 180 graden om op je eindspoel

Maar als je via de uitgangs spoel terug koppelt maakt het wel uit als de fase niet goed staat krijg je een zogenaamde meekoppel dit resulteerd dan in oscilleren van de eindtrap dan moet je de twee draden die in de anode lijn zit omdraaien om de fase weer 180 graden te draaien zodat je tegenkoppel krijgt.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: ecl82 waar te koop

Bericht door Ah!buis »

nl3prc schreef:
In principe maakt dit niet zoveel uit je draaid hiermee de face 180 graden om
Lijkt me nogal ongezond en pijnlijk :shock:
Tenzij het natuurlijk Janus betreft :lol:
Anne
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: ecl82 waar te koop

Bericht door nl3prc »

O ja foutje face betekend natuurlijk gezicht

ik bedoel dus fase
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: ecl82 waar te koop

Bericht door Ah!buis »

Ach,een schrijffoutje meer of minder,die face is niet 't enige da's bijzaak :sure: .Als we maar snappen wat er bedoelt wordt.
Hier vond ik die 180° samen met face grappig,moest daarbij aan een Januskop denken.Een kan vrolijk andere kant droevig.
Vandaar dus
Anne
Gebruikersavatar
eppo34
Berichten: 66
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 21:41
Locatie: zwolle

Re: ecl82 waar te koop

Bericht door eppo34 »

O.k de uitgangtravo aan gesloten.
Dat was zo wat het laatste wat ik nog moest doen.
Eerst dacht ik om de variac er nog tussen te zetten.
Maar ik dacht ik ga er voor !!.
De buizen er in.
Schakelaar om en even wachten.
Geen Geluid !!!
Goed kijken en ja ROOK zo wel in het linker als in het rechter kanaal ( ook een soort stereo :rofl: )
Heb even gedacht om het gecontroleerd te laten uitbranden.
Maar snel de schakelaar op uit.
Jammer.
Omdat het rond de buisvoet zo'n rommel is met weerstanden enz.
Heb ik besloten op hem of te breken.
En het weer op nieuw op te bouwen.
Moet even op zoek naar een andere kast.
Er is denk ik 1 weerstand per kanaal stuk.
Dus de meeste onderdelen heb ik nog.
Wat wel jammer is dat ik nu niet weet wat ik fout heb gedaan.
Dus de kans ik er dat ik hem weer maak.
Ik geef het nog niet op..( ik hoop dat jullie mij ook nog niet op geven )

Han
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: ecl82 waar te koop

Bericht door nl3prc »

Ik zou als ik jouw was toch eerst deze versie goed proberen te krijgen door de fouten eruit te halen om herhaling van zetten te voorkomen.

Want het zit er nu wel dik in dat je dezelfde fout gaat maken.

En post eens wat duidelijk foto's van het geheel vooral rondom de buizenvoeten
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ecl82 waar te koop

Bericht door ray5150 »

He, gatsie... er zit een travo aan de uitgang... :mrgreen: :rofl:
(over typevauten gesproken...)
Gebruikersavatar
eppo34
Berichten: 66
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 21:41
Locatie: zwolle

Re: ecl82 waar te koop

Bericht door eppo34 »

Ja het moet zijn trafo . ( sorry )
Dit komt daar mijn gezondheid.
Dus je kunt in mijn teksten meer fouten vinden. :D
Maar gaat gaat langzaam beter.
Dus wie weet schrijf ik nog eens zonder fouten.

@nl3prc.
Je hebt gelijk het is beter de fout te zoeken dan
alles opnieuw te doen.
Maar dit leek mij gewoon even sneller..
Ik ga straks punt voor punt aan sluiten en even testen.
en ik maak eerst een kanaal.
Han
mrxmry

Re: ecl82 waar te koop

Bericht door mrxmry »

Hoi
Even voorstellen, ik ben kevin en heb pas een Teppaz Oscar platenspeler gekocht..
Nu blijkt dat de lampen het niet meer doen.
Nu ben ik op zoek naar een ucl83 en een uy85
Ik breek me het hoofd voor die dingetjes te vinden ( ben ook helemaal niet technisch genoeg aangelegd)
Mijn vraag is dus, waar kan ik deze vinden of zijn deze te vervangen door makkelijker te vinden onderdelen.
Bedankt!
Gebruikersavatar
eppo34
Berichten: 66
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 21:41
Locatie: zwolle

Re: ecl82 waar te koop

Bericht door eppo34 »

Hallo

In het begin van het topic staan een paar linkjes.

Ik ben net weer een beetje met mijn buizen amp aan
de gang.
Hopen dat ik het deze keer goede gaat.

Han
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: ecl82 waar te koop

Bericht door Ah!buis »

mrxmry schreef:
Hoi
Even voorstellen, ik ben kevin en heb pas een Teppaz Oscar platenspeler gekocht..
Nu blijkt dat de lampen het niet meer doen.
Nu ben ik op zoek naar een ucl83 en een uy85
Ik breek me het hoofd voor die dingetjes te vinden ( ben ook helemaal niet technisch genoeg aangelegd)
Mijn vraag is dus, waar kan ik deze vinden of zijn deze te vervangen door makkelijker te vinden onderdelen.
Bedankt!
Het zal wel UCL82 zijn (niet 83). Hoe kom je er bij dat ze niet deugen ?
Beide buisjes staan in de lijst van "Frag Jan zuerst".
Anne
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: ecl82 waar te koop

Bericht door nl3prc »

mrxmry schreef:
Hoi
Even voorstellen, ik ben kevin en heb pas een Teppaz Oscar platenspeler gekocht..
Nu blijkt dat de lampen het niet meer doen.
Nu ben ik op zoek naar een ucl83 en een uy85
Ik breek me het hoofd voor die dingetjes te vinden ( ben ook helemaal niet technisch genoeg aangelegd)
Mijn vraag is dus, waar kan ik deze vinden of zijn deze te vervangen door makkelijker te vinden onderdelen.
Bedankt!
Je zou even een nieuw topic kunnen openen en daar wat foto's plaatsen van de buizen en het apparaat .
Bijlagen
ucl83.pdf
(143.42 KiB) 56 keer gedownload
uy85.pdf
(156.16 KiB) 29 keer gedownload
uy85.JPG
Plaats reactie