Franks gaat weer bouwen: Astera
Moderator: Beheerdersteam
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Franks gaat weer bouwen: Astera
tuurlijk...hij wel hoor
.......welke houtsoort ga je kiezen?
Re: Franks gaat weer bouwen: Astera
Het wordt amerikaans noten fineer, hier heb ik nog heel wat van liggen en het heeft een mooie rustieke uitstraling na behandeling met danish oil.
Gr Frank
Gr Frank
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Franks gaat weer bouwen: Astera
Topkeuzefranks schreef:Het wordt amerikaans noten fineer, hier heb ik nog heel wat van liggen en het heeft een mooie rustieke uitstraling na behandeling met danish oil.
Gr Frank
ik gebruik Kuiperflex, heb jij echt fineer? omdat je veel kleinere oppervlaktes hebt?
Re: Franks gaat weer bouwen: Astera
Ik gebruik inderdaad echt fineer, kuiperflex heb ik ook wel eens gebruikt. Het nadeel van kuiperflex is dat je de papieren rug blijft zien op de hoeken, zeker als je het behandeld met olie. Het hout kleurt anders op dan het papier, en dat zie je.
Gr Frank
Gr Frank
Re: Franks gaat weer bouwen: Astera
Prachtig om te zien hoe het zich vormt, en geweldig om te zien dat jij er wel het geduld voor hebt 
Zal dit project zeker volgen tot het einde
Zal dit project zeker volgen tot het einde
Re: Franks gaat weer bouwen: Astera
weer even een update. Ik heb de ervaring met inslagmoeren dat deze altijd een beetje scheef gaan zitten, daarom heb ik er de puntjes vanaf gehaald.
Drivers erin gelegd en met tijdelijke boutjes M4 en M5 vastgezet. De constructielijm tussen de moeren en hout zal er voor zorgen dat ze stevig gefixeerd zullen worden.
gr frank
Drivers erin gelegd en met tijdelijke boutjes M4 en M5 vastgezet. De constructielijm tussen de moeren en hout zal er voor zorgen dat ze stevig gefixeerd zullen worden.
gr frank
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Franks gaat weer bouwen: Astera
frank, goed werk, heb nog een tipje voor je, ik heb dat met stalen strips gedaan waar ik M4 in heb getaptfranks schreef:weer even een update. Ik heb de ervaring met inslagmoeren dat deze altijd een beetje scheef gaan zitten, daarom heb ik er de puntjes vanaf gehaald.
Drivers erin gelegd en met tijdelijke boutjes M4 en M5 vastgezet. De constructielijm tussen de moeren en hout zal er voor zorgen dat ze stevig gefixeerd zullen worden.
gr frank
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 6#p1606916
topic met meer oplossingen : http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =5&t=10091
Re: Franks gaat weer bouwen: Astera
een paar fineer fototjes, ik wil de illusie wekken dat de baffle uit een 26 mm dikkeplaat bestaat, vandaar de rand.
Gr Frank
Gr Frank
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Franks gaat weer bouwen: Astera
Ik ben benieuwd hoe dat er uit ziet als er een top/afwerklaag op zit.

Re: Franks gaat weer bouwen: Astera
Fineer is nu nog ruw en kaal, na uren schuren zal het worden afgewerkt met danish oil. Dit geeft een mooie matte glans, waardoor de houtstructuur naar boven komt.
Gr Frank
Gr Frank
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Franks gaat weer bouwen: Astera
Fenomenaal prachtig
heb je ook nog Osmo hardwax overwogen?
heb je ook nog Osmo hardwax overwogen?
Re: Franks gaat weer bouwen: Astera
Kunnen we dat nog eventueel bewonderen in Breda?franks schreef:Fineer is nu nog ruw en kaal, na uren schuren zal het worden afgewerkt met danish oil. Dit geeft een mooie matte glans, waardoor de houtstructuur naar boven komt.
Gr Frank
Re: Franks gaat weer bouwen: Astera
kasten zijn nu gereed om af te werken, dwz alles is gefineerd, de naadjes zijn dichtgezet met schuurstof en bindmiddel. Hierna is alles weer gepolijst met korrel 600.
Nu wordt het tijd om aan het filter te gaan denken. Als uitgangspunt ga ik het filter nemen van de seas Idunn.
Mochten er deskundigen zijn die hier een oordeel over hebben, dan sta ik hiervoor open.
Gr Frank
Nu wordt het tijd om aan het filter te gaan denken. Als uitgangspunt ga ik het filter nemen van de seas Idunn.
Mochten er deskundigen zijn die hier een oordeel over hebben, dan sta ik hiervoor open.
Gr Frank
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
