"Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest

Bericht door MH »

Dank u :mrgreen:

Het frezen zit er nu zo ongeveer op... nou bijna dan.. alleen nog wat woofertjes verzinken.. ik heb nu wel weer ff genoeg stof gezien.
frezen klaar.png
Op naar de volgende fase, plamuren schuren verfen etc..
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest

Bericht door Ronkel »

Volgens mij worden dit best wel imposante dingen als ze niet ingeklapt zijn :rock:
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest

Bericht door blueznl »

Wie wil dit nou inklappen... cultuur barbaren...
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest

Bericht door MH »

Aarghh... vervelend griepvirus :-& ... ik heb al een halve week niets kunnen doen aan mijn kasten... :( vandaag heb ik het wel aangedurfd om de soldeerbout te pakken en eens wat versterkers in elkaar te solderen... 4 down.. 8 to go...
CAM00055.jpg
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest

Bericht door satefan »

Mocht je de smaak echt te pakken krijgen kun je altijd nog de XXL versie maken. Ik zag vanmiddag op de weg al wat basismateriaal om mee te starten:
LeCourbesXXL.JPG
:rock:

Satefan
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest

Bericht door MH »

satefan schreef:
Mocht je de smaak echt te pakken krijgen kun je altijd nog de XXL versie maken. Ik zag vanmiddag op de weg al wat basismateriaal om mee te starten:
De bijlage LeCourbesXXL.JPG is niet meer beschikbaar
:rock:

Satefan
Haha, fijn om te zien dat mijn bestelling eindelijk onderweg is! :rofl:

Wat mij dan wel weer intrigeert is dat jij bij het zien van een dergelijke constructie gelijk aan mijn project moet denken :-k

Vanmiddag samen met dochterlief (die blijkbaar dol is op solderen , voor een meisje van 6 jaar doet ze dat lang niet gek :rock: ) de laatste versterktjes in elkaar gezet.
CAM00056.jpg
Ook het versterkertje voor de subwoofer er bij en de bijbehorende trafo's van 1 kant.

Komende week maar weer eens wat voortgang zien te boeken met de kasten..het begint nu wel weer te kriebelen. Goed teken, dan is het griepvirus mijn lichaam wel uit.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest

Bericht door audiomanics »

En vervolgens zoiets met luidsprekers (photoshoppers: een uitdaging!)
DUBAI.jpg
Kees
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest

Bericht door MH »

audiomanics schreef:
En vervolgens zoiets met luidsprekers (photoshoppers: een uitdaging!)
DUBAI.jpg
Kees
Hey die Hobie Cat heb ik ook!! (sorrie was ff afgeleid, jij bedoelde dat gebouw op de achtergrond natuurlijk :rofl: )
Die heeft ook mooie 'courbes'!
Laatst gewijzigd door MH op wo 10 sep 2014, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest

Bericht door Henkjan »

MH schreef:
...Die heeft ook mooie 'courbes'!
google vindt toch hele andere dingen als je op courbes zoekt :rofl:
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest

Bericht door BertDB »

Erg professioneel gemaakt !
Je woont zo te zien ook niet ver van mij.. (Assenede)

Enkele dichtbijzijnde DHZ zaken:
Gamma: Zelzate
Brico: Eeklo, Wondelgem
Service van de Gamma en Brico laat echter de wensen over. :-"

In Eeklo heb je langs de Ringlaan ook nog de betere gereedschapzaak: http://www.detollenaere.be/

Ga zo door ! :rock:
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest

Bericht door MH »

Henkjan schreef:
MH schreef:
...Die heeft ook mooie 'courbes'!
google vindt toch hele andere dingen als je op courbes zoekt :rofl:
Ja grappenmaker, hoe denk je dat ik op deze naam gekomen ben :lol:
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest

Bericht door MH »

BertDB schreef:
Erg professioneel gemaakt !
Je woont zo te zien ook niet ver van mij.. (Assenede)

Enkele dichtbijzijnde DHZ zaken:
Gamma: Zelzate
Brico: Eeklo, Wondelgem
Service van de Gamma en Brico laat echter de wensen over. :-"

In Eeklo heb je langs de Ringlaan ook nog de betere gereedschapzaak: http://www.detollenaere.be/

Ga zo door ! :rock:
Idd Assenede is hier niet ver vandaan, inmiddels heb ik mijn voorraad gereedschap wel aangevuld hoor! Vroeger zat er achter Eeklo (Lovendegem) ook nog een mooie elektronica onderdelen zaak, was dat niet Collin of zo? Bestaat die eigenlijk nog? Ik ben daar 10 jaar geleden voor het laatst geweest. De prijzen waren fors, maar hij had veel.. en als je ff snel een onderdeel nodig had was dat wel erg handig.
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest

Bericht door BertDB »

klopt, vroeger was er langs de grote baan Eeklo-Gent Collin, maar die bestaat ondertussen niet meer.
Ik had tijdens m'n studententijd in Gent 'Radiohome', aan het Sint-Annaplein in Gent. Superzaak was dat. Lekker donker, maar ze konden ic's en andere onderdelen opdissen die ze nergens anders hadden !
Ondertussen ook opgekocht van Gotron (Aalst) en de winkel is "gemoderniseerd", en vooral gecommercialiseerd :(
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest

Bericht door satefan »

Wat mij dan wel weer intrigeert is dat jij bij het zien van een dergelijke constructie gelijk aan mijn project moet denken
Helemaal! De grootste grap is dat ik een dag ervoor eenzelfde exemplaar vervoerd zag worden op de A6 maar mn iPhone achter in mn jas zat en er dus niet bij kon. Ik moest gelijk aan dit project denken. De volgende dag zag ik er dus weer en en kon toen gelijk 'toe slaan'.

Satefan
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest

Bericht door Ronkel »

Henkjan schreef:
MH schreef:
...Die heeft ook mooie 'courbes'!
google vindt toch hele andere dingen als je op courbes zoekt :rofl:
:mrgreen:
franks
Berichten: 327
Lid geworden op: za 05 nov 2005, 23:16
Locatie: Haarsteeg

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest

Bericht door franks »

Hallo MH,

Mooi project, ik zie dat jij net als ik de uitdagingen niet uit de weg gaat. Ik houd wel van die instelling. Voor ieder probleem is wel een oplossing, ik heb er ervaring mee dat het soms erg bewerkelijk zijn, maar ja dat is onze hobby, toch? Voor de gebogen panelen kun je gerust 4 mm mdf gebruiken. Ik heb er panelen van gemaakt van 6 lagen in een straal van ongeveer 60 cm, geen enkel probleem en supersterk. Wel het oppervlak eerst goed reinigen met bv thinner, om het vet te verwijderen, en daarna een beetje opruwen met korrel 40 schuurpapier.

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=9807


Gr Frank
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest

Bericht door MH »

franks schreef:
Hallo MH,

Mooi project, ik zie dat jij net als ik de uitdagingen niet uit de weg gaat. Ik houd wel van die instelling. Voor ieder probleem is wel een oplossing, ik heb er ervaring mee dat het soms erg bewerkelijk zijn, maar ja dat is onze hobby, toch? Voor de gebogen panelen kun je gerust 4 mm mdf gebruiken. Ik heb er panelen van gemaakt van 6 lagen in een straal van ongeveer 60 cm, geen enkel probleem en supersterk. Wel het oppervlak eerst goed reinigen met bv thinner, om het vet te verwijderen, en daarna een beetje opruwen met korrel 40 schuurpapier.

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=9807


Gr Frank
Komtie nu mee :lol:
Mijn buigwerk zit er op.. ik ben inmiddels in de fase van afwerken gekomen. Ik heb mijzelf (en mijn vrouw :mrgreen: ) beloofd om er voor te zorgen dat mijn nieuwste experimenten er niet tot in het oneindige uitzien als experimenten 8-[
Mijn eerste Skai ervaringen zijn een feit:
CAM00068.jpg
Het project staat nu (heel tijdelijk) weer even op een laag pitje, gisteren twee Veluxen geplaatst op zolder. Straks de openingen afwerken en wat schilderen op zolder. Dan kan er vloerbedekking in en een bureau geplaatst worden.. Heb ik weer een lekker werk/knutselplekkie in huis.. Want die heb ik een jaar of 4 geleden opgeofferd voor het goede doel (= de slaapkamer voor mijn zoontje)
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest

Bericht door asterduc »

MH schreef:
Vanmiddag samen met dochterlief (die blijkbaar dol is op solderen , voor een meisje van 6 jaar doet ze dat lang niet gek.
Tja, die heeft nog goede ogen en stabiele handen. Alleen vrees ik dat ze niet het geduld gaat hebben om 104 (honderd en vier) drivers aan te sluiten.

Prachtig project hoor! Klasse.
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest

Bericht door MH »

asterduc schreef:
MH schreef:
Vanmiddag samen met dochterlief (die blijkbaar dol is op solderen , voor een meisje van 6 jaar doet ze dat lang niet gek.
Tja, die heeft nog goede ogen en stabiele handen. Alleen vrees ik dat ze niet het geduld gaat hebben om 104 (honderd en vier) drivers aan te sluiten.

Prachtig project hoor! Klasse.
Nee, dat zal ik zelf moeten doen.... Het zijn er trouwens 108 als ik goed geteld heb :mrgreen:
AntonZ
Berichten: 1344
Lid geworden op: di 06 jun 2006, 23:32

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest

Bericht door AntonZ »

Wie kijkt er op een paar meer of minder op dat aantal :wink:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest

Bericht door MechanicalAnimal »

Goed werk MH...leuk ontwerp ook :rock:
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest

Bericht door MH »

MechanicalAnimal schreef:
Goed werk MH...leuk ontwerp ook :rock:
Thanks!

Ik moet wel zeggen dat ik ze nou zo langzamerhand wel eens zou willen horen. Ik snap niet hoe jij dat al zo lang volhoudt, ik ben pas een kleine twee maanden bezig, jij al 2,5 jaar ofzo?
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest

Bericht door MechanicalAnimal »

ga me derde jaar in :rofl: .......maar het verschil is dat ik al weet hoe ze klinken als ze af zijn :mrgreen:
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest

Bericht door MH »

Zo, we zijn weer een paar weken verder. Inmiddels kan er geprutst worden op de zolder :D
Zondag het laatste Skai aangebracht en gisteren samen met zoonlief de woofers gemonteerd:
CAM00077.jpg
Nu de tweeters nog.. en de boel solderen natuurlijk..
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest

Bericht door Martijn M »

Je houdt het tempo goed vast, zeg! Ik ben heel benieuwd naar hoe de speaker straks klinkt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”