Bouw Scan-Speak Vertigo
Moderator: Beheerdersteam
Re: Bouw Scan-Speak Vertigo
Ik heb een vraag m.b.t. het filter. Op de foto's is te zien hoe ik de componente wil plaatsen maar ik zit met het spoelen probleem...
Is de opstelling goed of beinvloeden de spoelen elkaar op deze manier? De kleine luchtspoeltjes kan ik evt. ook onder de printplaat solderen mocht dat beter zijn?
Is de opstelling goed of beinvloeden de spoelen elkaar op deze manier? De kleine luchtspoeltjes kan ik evt. ook onder de printplaat solderen mocht dat beter zijn?
Onvolprezen site van Troels G geeft meer duidelijkheid:
http://www.troelsgravesen.dk/coils.htm
http://www.troelsgravesen.dk/coils.htm
Dankjewel
Ik ben gelijk aan de slag gegaan na het overzicht van troels en heb de opzet helemaal aangepast waardoor het ook netter is om te zien. Ik wil het installeren op het laminaat dat er naast ligt (en dan netjes recht):
Ik ben gelijk aan de slag gegaan na het overzicht van troels en heb de opzet helemaal aangepast waardoor het ook netter is om te zien. Ik wil het installeren op het laminaat dat er naast ligt (en dan netjes recht):
Gisteravond lekker doorgewerkt en terminals gemaakt. Ze zijn niet naar mijn zin en zal met de tijd een ander plankje maken.
Daarna begonnen met het filter zoals condensatoren poetsen
en lijmen. Vandaag de overige delen plaatsen, solderen en dan het moment.... Knallen m'n eindtrappen van de accuphase er uit of krijg ik kippenvel van hemelse klanken....
Wat foto's:
Daarna begonnen met het filter zoals condensatoren poetsen
Wat foto's:
Ze spelen
Ik ben dol als een tierelier, zo ontzettend mooi dat het klinkt. Zoveel rust, details en een realistische stage etc. wat ik niet zo had verwacht.
Ik ga weer luisteren
en foto's volgen 
Ik ga weer luisteren
Zoals beloofd in het houtbewerking topic de foto's van het resultaat.
Een leuke klus die met geduld en netjes werken gelukt is
Een leuke klus die met geduld en netjes werken gelukt is
- bas focal m180
- Contacteer:
-
Jamesblond
Mooie speakers!! Een vriend van mij heeft ze ook, met een top-of-the-line filter, iets aangepast waardoor hij iets milder is geworden in het hoog. Ze worden aagestuurd door een Musical Fidelity A308, die van zichzelf al een boterzacht karakter heeft. Prachtig! En zo veel dynamiek dat je je afvraagt of je niet naar een veel zwaarder systeem aan het luisteren bent.
Enige minpunt dat ik kan bedenken in dit ontwerp, is het laag. Dat is naar mijn smaak wat te blubberig. Daarin is de Vertigo Plus echt beter, al heeft die een andere klankkleur als geheel (meer/teveel "vlees" in het hoge mid-laag) waar ik niet warm voor loop.
Zeer zeker een prachtig project! Enjoy!
Enige minpunt dat ik kan bedenken in dit ontwerp, is het laag. Dat is naar mijn smaak wat te blubberig. Daarin is de Vertigo Plus echt beter, al heeft die een andere klankkleur als geheel (meer/teveel "vlees" in het hoge mid-laag) waar ik niet warm voor loop.
Zeer zeker een prachtig project! Enjoy!
Leuk te horen. Ik had ook een kleine aanpassing in het hoog. Staat ook als optie in het ontwerp maar ik heb die er af gehaald. Werd iets te fris.
De Vertigo Plus pakte mij ook niet. Het laag is hier goed onder controle maar ik begrijp wat je bedoelt. Naar mijn mening is dat ook iets wat bij Scan-Speak hoort. Ik heb altijd Audiolab (Thesis mk2, Fidjol en Kalimba) gehad wat een gort droog en strak laag had. Daardoor ben ik erg gevoelig geraakt voor overheersend laag en kon niks anders mij bekoren m.u.v. de Dynaudio Evidence Master die iets te duur was
.
De Vertigo betoverde me ondanks ik die toen niet kon betalen en begon met een Ultimo te bouwen. Die kreeg ik niet af omdat ik door kon gaan naar de Vertigo. Voor mij is m'n droom set werkelijkheid geworden wat ook een nadeel heeft. Geen ge-tune of bouwprojecten meer maar wel optimaal genot met luisteren
De Vertigo Plus pakte mij ook niet. Het laag is hier goed onder controle maar ik begrijp wat je bedoelt. Naar mijn mening is dat ook iets wat bij Scan-Speak hoort. Ik heb altijd Audiolab (Thesis mk2, Fidjol en Kalimba) gehad wat een gort droog en strak laag had. Daardoor ben ik erg gevoelig geraakt voor overheersend laag en kon niks anders mij bekoren m.u.v. de Dynaudio Evidence Master die iets te duur was
De Vertigo betoverde me ondanks ik die toen niet kon betalen en begon met een Ultimo te bouwen. Die kreeg ik niet af omdat ik door kon gaan naar de Vertigo. Voor mij is m'n droom set werkelijkheid geworden wat ook een nadeel heeft. Geen ge-tune of bouwprojecten meer maar wel optimaal genot met luisteren