De arts liet niet echt blijken dat de ingreep (neus-tussenschot recht zetten) een echt zware ingreep is. Maar ik kan dat natuurlijk mis verstaan hebben.
Hij raadde me ook aan eerst met de spay te beginnen. Moest ik echt geen zin hebben om dat ding altijd te blijven gebruiken zou optie 2 soelaas brengen. Optie 3 is natuurlijk het doeltreffendste, amar ook het duurste en "gevaarlijkste". De bal ligt nu bij mij , zei ie.
Het idee van eerst maar de spray te gebruiken en zelf te ondervinden of me dat erg stoort of niet is misschien wel het slimste. M'n neus loopt niet weg, dus rechtzetten kan ik nog altijd.
Allé, we zullen dus maar naar de apotheek lopen na het weekend. En dan maar eens rustig afwachten wat de resultaten zijn met de spray. Valt het tegen kan ik de operatie nog steeds overwegen.
Ik zou jullie toch allemaal willen bedanken voor het medeleven en bezorgdheid. Is echt cool!!
De arts liet niet echt blijken dat de ingreep (neus-tussenschot recht zetten) een echt zware ingreep is.
misschien dat er de laatste jaren wat vooruitgang is geboekt, bij mij (zo'n 10 jaar terug) was ik 4 weken arbeidsongeschikt en de 2 weken daarna eigenlijk maar voor 50% inzetbaar. Maar een collega van me die een half jaar geleden z'n neusschot heeft laten rechtzetten was na een 2 weken al weer aan t werk. Ik zou zeggen vraag t heel concreet aan de arts hoe lang je aan t herstellen bent.
Ik zou een beslissing nemen in overleg met de betreffende arts
ik zou dat doen ook in overleg met bv je huisarts, die ziet de mensen weer terug komen als het niet geholpen heeft (er is geen garantie op succes). mijn indruk achteraf is dat de KNO die mij toen geopereerd heeft wel erg sterk aanstuurde op opereren (hoewel er weinig andere opties zijn als #1 en #2 niet werken), maar dat kan er ook aan liggen dat die arts zo-i-zo niet goed in communiceren was. Nu had ik ook een stuk minder last dan jij (bij mij is het "slechts" een voor 75% verstopt zittende neus zonder verdere kwalen) wat mijn gevoel van "dat nooit meer" over de operatie versterkt
Als je er zo negatief tegenaan kijkt ga ik er zeker nog eens heel goed over nadenken. De arts vertelde wel dat er een korte tijd arbeidsongeschiktheid bij kwam kijken, maar over 2 weken heeft ie niets gezegd. Mij leek het dat het over een dag of 2 a 3 ging. Dat moet ik zeker en vast toch nog eens navragen. 2 weken is toch wel redelijk lang.
Overleg met je arts! Let wel, ze hebben dan een witte jas aan maar het zijn gewoon mensen... Als je begrijpt wat ik bedoel.
(ik heb er ongeveer 25 (incl arts assistenten) versleten. Het is een kweste van je mond open durven doen en laten merken dat je ook wil weten wat de behandeling precies inhoud. Niet alleen kiezen en de behandeling ondergaan als voorwerp waar de arts zich op mag uitleven.)
Ik heb net een nieuwe huisarts en ik denk wel dat met die man een redelijk gesprek te voeren valt. (hij heeft me ondertussen de speciale uitgave van "klassieke muziek voor dummies" al aangeraden omdat daar een zeer toffe CD bij zit. )
Ook de NKO leek me wel OK om er eens verder op in te gaan. Ga ik dus zeker een keer doen. Eerst de neusspray een keer proberen.