waar het begon, en de info van dit topic leest, zou je moeten weten dat het beter is hem te crossen op 300Hz
Vifa breedbander getest in speaker van €4600
Moderator: Beheerdersteam
Re: Vifa breedbander getest in speaker van €4600
Als je kijkt bij deze info, http://www.audiodata.eu/products/jolie-data.html
waar het begon, en de info van dit topic leest, zou je moeten weten dat het beter is hem te crossen op 300Hz
Tja, ergens moet een compromis gemaakt worden natuurlijk. Vanwege de vervorming is het inderdaad beter om de scan speak hoger te crossen, maar als ik rond 250 - 300 Hz ga crossen zal ik met een 2.1-concept niet weg komen. Er zal dan per kant laagondersteuning nodig zijn, dus ofwel twee subwoofers (vind ik nogal overkill, ook kwa budget) of grotere satellieten met een woofer. In dat laatste geval zou ik ook voor een kleine tweeweg kunnen gaan zoals de Paper Hatt.
Bovendien wil ik de satellieten juist compact houden, tot een liter of 3-4. Dat kan met die scan speak natuurlijk prima.
Bovendien wil ik de satellieten juist compact houden, tot een liter of 3-4. Dat kan met die scan speak natuurlijk prima.
-
wouter
- Ook commercieel actief
Voor mijn PC crash had ik ook wat TL en BR simulaties gedaan met de 10F. Dat gaat in principe prima.
De Xmax is voldoende, de harmonische vervorming is wat hoger en de SPL max wordt veel eerder bereikt. Voor bij de PC is dat al lang niet grappig hard meer denk ik, een 3" gaat luid zat voor een 2.1 PC concept denk ik
De Xmax is voldoende, de harmonische vervorming is wat hoger en de SPL max wordt veel eerder bereikt. Voor bij de PC is dat al lang niet grappig hard meer denk ik, een 3" gaat luid zat voor een 2.1 PC concept denk ik
Zou het ook mogelijk zijn deze speaker in de lancetta toe te passen?
Ben aan het twijfelen of ik de mijne ga upgraden met een Markaudio Alpair 6 of Scan Speak Discovery 10F.
Ben aan het twijfelen of ik de mijne ga upgraden met een Markaudio Alpair 6 of Scan Speak Discovery 10F.