Pool, Fransman?PA4URK schreef:En die Pool en Fransman hebben noooooit wat van zich laten horen
Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE
Moderator: Beheerdersteam
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Eerste stappen in de buizenwereld.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Eerste stappen in de buizenwereld.
@Steven
Nee helaas mijn naam betekend dat niet. Een Vinculum is een streep in de algebra die een aantal cijfers met elkaar verbind zoals bijv de getallen onder het wortelteken. Dat streepje erboven is een Vinculum
Bovendien is het niet tyrap maar Tie-Wrap.
@B-force
Dit zijn trafoleveranciers die mogelijk onze trafo's konden leveren maar daar blijkbaar geen zin in hadden.
Nee helaas mijn naam betekend dat niet. Een Vinculum is een streep in de algebra die een aantal cijfers met elkaar verbind zoals bijv de getallen onder het wortelteken. Dat streepje erboven is een Vinculum
Bovendien is het niet tyrap maar Tie-Wrap.
@B-force
Dit zijn trafoleveranciers die mogelijk onze trafo's konden leveren maar daar blijkbaar geen zin in hadden.
Re: Eerste stappen in de buizenwereld.
Inderdaad, trafoleveranciers die geen zin hadden om trafo's te leveren. Net als een visser die geen vis wil vangen
.
Het waren trouwens deze: http://www.ogonowski.eu/ en deze http://www.look-audio.com/index1.html
Het waren trouwens deze: http://www.ogonowski.eu/ en deze http://www.look-audio.com/index1.html
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Eerste stappen in de buizenwereld.
Nou AE is ook niet 1 van de snelste. Ben al een week bezig om 2 UGT besteld te krijgen. Mail gestuurd met bestelling, 2 dagen later reactie met een vraag. Direct gereageerd maar weer twee dagen later reactie met nog een vraag. en dat dus nog 2x. Heb nu nog steeds geen prijs en bestelbevestiging.
Wat ik wel heb is de 10uF cap voor in de voeding en 2 ontbrompotmeters.
Wat ik wel heb is de 10uF cap voor in de voeding en 2 ontbrompotmeters.
Re: Eerste stappen in de buizenwereld.
Ik heb dezelfde ervaring met AE Vinculum, veel vragen waarvan je eigenlijk verwacht dat het voor hun gesneden koek is. Maar de producten zijn zondermeer uitstekend. Ik bestel onderdelen nu vaak bij Jukebox Revival, bevalt me goed. De ene dag bestellen, de andere dag binnen!
Re: Eerste stappen in de buizenwereld.
Ik ken het, maar vind het persoonlijk niet erg. Het is een beetje welke verwachting je stelt aan een bedrijf. Anders moet je gewoon de telefoon pakken
Je wordt er wel voor beloond! Erg goede producten, het is het wachten waard.
Re: Eerste stappen in de buizenwereld.
Het zelfde geldt ook voor mij.PA4URK schreef:Ik heb dezelfde ervaring met AE Vinculum, veel vragen waarvan je eigenlijk verwacht dat het voor hun gesneden koek is. Maar de producten zijn zondermeer uitstekend. Ik bestel onderdelen nu vaak bij Jukebox Revival, bevalt me goed. De ene dag bestellen, de andere dag binnen!
Zelfs Tube-Town in Duitsland is zelfs veel sneller.
Had mijn spulletjes vandaar in 4 dagen binnen.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Eerste stappen in de buizenwereld.
Ik bestel de meeste spullen ook bij Jukebox-Revival. Erg prettige winkel, snel en goede service.
AE heeft net laten weten dat de wikkelafdeling tot 6-2 dicht is. Daarna nog 4 weken levertijd...
Helaas kunnen ze de trafo's niet ingieten omdat ze dan niet meer op mijn chassis passen (max 100mm per trafo). Hij word nu 80 op het smalste stuk. Dus moet ik zelf nog maar iets fabrieken.
AE heeft net laten weten dat de wikkelafdeling tot 6-2 dicht is. Daarna nog 4 weken levertijd...
Helaas kunnen ze de trafo's niet ingieten omdat ze dan niet meer op mijn chassis passen (max 100mm per trafo). Hij word nu 80 op het smalste stuk. Dus moet ik zelf nog maar iets fabrieken.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Eerste stappen in de buizenwereld.
De 6-kamer variant van AE. De waarde gewoon zoals in het schema, 10H 200mA.


Re: Eerste stappen in de buizenwereld.
Deze wilde ik ook bestellen maar voor een levertijd van vier weken kijk ik nog even verder... 
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Eerste stappen in de buizenwereld.
Gewoon hammonds smoorspoel, zijn ook een stuk goedkoper volgens mij.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Eerste stappen in de buizenwereld.
De gewone standaard Smoorspoelen heeft AE meestal wel in voorraad. En Hammond is met spoelen niet goedkoper dan AE.
(Behalve wanneer je de 6-kamer versies of de amorfe kern versies wilt hebben, maar die heeft Hammond niet.)
(Behalve wanneer je de 6-kamer versies of de amorfe kern versies wilt hebben, maar die heeft Hammond niet.)
Re: Eerste stappen in de buizenwereld.
B_Force, niet erg een argument. Nog goedkoper is een weerstand, of helemaal niks..
Ik heb van beide fabrikanten smoorspoelen in het bezig. Persoonlijk ben ik wel heel erg gecharmeerd van de spoelen van AE. Lekker solide uitgevoerd en qua gevoel lekker overbemeten. Ik weet niet of ze daadwerkelijk overbemeten zijn maar dat gevoel krijg ik wel.
Ik heb van beide fabrikanten smoorspoelen in het bezig. Persoonlijk ben ik wel heel erg gecharmeerd van de spoelen van AE. Lekker solide uitgevoerd en qua gevoel lekker overbemeten. Ik weet niet of ze daadwerkelijk overbemeten zijn maar dat gevoel krijg ik wel.
Re: Eerste stappen in de buizenwereld.
Ik heb er nu eentje bij Ask Jan First gezien die qua afmetingen aan m'n wensen voldoet. Ik neig ook naar (voorlopig) die weerstand...
Re: Eerste stappen in de buizenwereld.
Weerstand kan je altijd doen. Heb het zelf ook gedaan bij mn Phonodude terwijl TriodeDick een smoorspoel gebruikt.
Re: Eerste stappen in de buizenwereld.
Welke waarde zou die moeten zijn Glenn, kan ik in ieder geval aan de slag tot de rest van m'n spullen er is.
Re: Eerste stappen in de buizenwereld.
goeie vraag... Zou je eigenlijk stiekem naar andere buizenschema's kijken waar een weerstand gebruikt word.
gok zoon 47ohm of 100ohm
edit..
heb ff wat rond gekeken. Maar het komt toch eerder uit op zoon 150 a 220 ohm.
Nadeel is wel dat het een flinke (!) weerstand qua wattage moet zijn. Zijn ook niet goedkoop.
gok zoon 47ohm of 100ohm
edit..
heb ff wat rond gekeken. Maar het komt toch eerder uit op zoon 150 a 220 ohm.
Nadeel is wel dat het een flinke (!) weerstand qua wattage moet zijn. Zijn ook niet goedkoop.
Re: Eerste stappen in de buizenwereld.
Haha, en zo blijven we bezig. Ik heb net een bestelling bij Ask Jan First gedaan. Ik zal eens zoeken in m'n weerstanden bakkie 
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Eerste stappen in de buizenwereld.
Zo'n weerstand wordt al snel een kacheltje in de versterker. De hele ruststroom van de versterker gaat door die weerstand.
De zelfinductie van de smoorspoel moet ook helpen om de brom te reduceren.
Ik zou toch echt voor de smoorspoel gaan.
De zelfinductie van de smoorspoel moet ook helpen om de brom te reduceren.
Ik zou toch echt voor de smoorspoel gaan.
Re: Eerste stappen in de buizenwereld.
Inderdaad Robert, we gaan het nu ècht goed doen.
Hopen dat Jan Wuesten een beetje snel met leveren is. Kan ik zaterdag mooi aan de slag.
