de "Liionidas" open baffle.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door richard »

Walt schreef:
Mocht er eens een unit kapot gaan, dan maakt dat het wel lastig om een 1:1 vervanger te vinden.
Tsja; dat is de keerzijde.
Aan de andere kant heb ik dat ook wel gehad met degelijke Duitse leveranciers met een jarenlang constant assortiment. Toen mijn Visaton B200 het begaf was de vervanger zowel qua kleur (beide zwart) als constructie duidelijk anders en heb ik er twee moeten kopen om toch een paar te hebben.
Kan het best zijn dat die B200 ook uit China komt; maar toch.
Dirk II
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 11:02

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Dirk II »

hardbats schreef:
Ze hebben nu ook de sticker op de magneet geupdate naar Lii-Song ipv Lii-audio. Dit zou eigenlijk alleen op de nieuwe verbeterde drivers gebeuren.

Verrek, dat was mij nog niet eens opgevallen :-k
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

Dirk II schreef:
hardbats schreef:
Ze hebben nu ook de sticker op de magneet geupdate naar Lii-Song ipv Lii-audio. Dit zou eigenlijk alleen op de nieuwe verbeterde drivers gebeuren.

Verrek, dat was mij nog niet eens opgevallen :-k
Ik heb er ondertussen een sport van gemaakt om aparte drivers of drivers met vernieuwingen/afwijkingen van lii-audio te vinden :lol:
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Fedde »

Om aan te geven dat het geen audio maar muziek is? :lol:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door richard »

Fedde schreef:
Om aan te geven dat het geen audio maar muziek is? :lol:
:rofl:
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Fedde »

leonidas schreef:
Met het nieuwe materiaal voor de conus komt er een 6.5 , een 8 en deze dus.
Ze denken nog over een 15 !

Mvg. Leon
Ik zou verwachten dat de 8" voor je configuratie een beter compromis is. Kan nog steeds bij 300 Hz crossen naar de W15, maar zou wat meer mid hoog detail kunnen geven!?

Je zou ook eens de Heil AMT "moeten" horen. Past in je concept, kan je breedbandig inzetten en is heel efficiënt. Bv vanaf 2 kHz tot 20k. Met een 8" als mid. Ik kan er wel eens eentje meenemen als je hem wilt horen...
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

Hoi Fedde,

Binnen mijn ontwerpfilosofie zal ik altijd blijven zoeken naar:
een zo groot mogelijke Fullrange driver , waarbij ik geen tweeter nodig heb.
Bij de C10 had ik behoefte aan een "add-on" tweeter,
Nu dus helemaal niet !
Dus we gaan de goede kant op :lol:

mvgr. Leon.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

Vandaag weer een middag doorgebracht bij Leon. Dit maal om te luisteren naar de nieuwe, nog niet te koop zijnde, driver van Lii-Audio. De Silver-10!
Dit is de Step-up van de Crystal-10 :rock:

ten eerste, en misschien niet het belangrijkste, is dit een zeer knap ogende driver. Naar mijn mening mooier dan de Crystal-10, het oog wilt ook wat :mrgreen:

ten tweede, wat een klank :shock: Ik heb jammer genoeg de Crystal-10 nog niet kunnen beluisteren maar de Fast-8, F12 en F15 kunnen terug de doos in :lol: wat een mooi homogeen geheel vormt dit met de W15 in het Liionidas OBP. De overgang met de W15 is onwaarneembaar, zo glad. De stemmen en acoustische instrumenten klinken natuurgetrouw en levendig. Het hoog loopt veel verder door dan de andere drivers maar wordt nooit schel of onaangenaam en de kriebel om toch een tweeter (al is het ambiant) te gebruiken is weg, deze driver zorgt zelf voor de sparkle in het hoog. Opnieuw een winnaar van Lii-Audio, maar deze staat toch een treedje hoger dan de rest :rock:

Tevens wil ik met jullie delen, de Leonidas test tracks playlist. De afspeellijst die Leon gebruikt bij het voice van zijn speakers.
Tidal: https://tidal.com/browse/playlist/d919d ... ae2839e4cc
Spotify: https://open.spotify.com/playlist/4lZrd ... CC-XkuWFyg

Enjoy!
20201023_144402.jpg
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door wouter »

Heel mooie berichten, en bedankt voor de playlist.

Als ik dit zo hoor is dit voor liefhebbers echt de versnelde route naar high end audio, en dan zijn die hoge unit prijzen minder een probleem, want kant-en-klaar is het ook extreem, nu met de onderdelen ben je onder 2000 euro nog ruim klaar waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

wouter schreef:
Heel mooie berichten, en bedankt voor de playlist.

Als ik dit zo hoor is dit voor liefhebbers echt de versnelde route naar high end audio, en dan zijn die hoge unit prijzen minder een probleem, want kant-en-klaar is het ook extreem, nu met de onderdelen ben je onder 2000 euro nog ruim klaar waarschijnlijk.
Voor de driver combinatie W15 + Silver-10 ga je net over de €2000 aan drivers. Dan nog ~€250 aan crossover onderdelen en het hout + kleinmateriaal. €2500 zou moeten lukken :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Walt »

Dan heb je wel een set die meekan in het 15-25k segment.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door wouter »

of een set in 15-25K segment gaan we nu 2500 ish noemen ;-)
Het gaat toch allemaal nergens meer over, hoeveel % van de wereldbevolking komt ernstig te kort... en hoeveel heeft wie niets te kort komt nou nodig. Maar goed, da's wat anders.

Leuke ontwikkelingen!
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door richard »

wouter schreef:
...hoeveel % van de wereldbevolking komt ernstig te kort...
99%. Er zijn er maar weinig die echt kwalitatief goede muziekweergave beleven.

Of ze moeten het zelf maken of bijwonen. Daar kan geen reproductie tegenop.

:mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hannesie »

Walt schreef:
Dan heb je wel een set die meekan in het 15-25k segment.
Heb jij die set dan al gehoord?

IK vind het nogal een boude uitspraak, en dan, wat is dan de norm van het geld in vergelijking tot de klank en afwerking?
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door wouter »

richard schreef:
wouter schreef:
...hoeveel % van de wereldbevolking komt ernstig te kort...
99%. Er zijn er maar weinig die echt kwalitatief goede muziekweergave beleven.

Of ze moeten het zelf maken of bijwonen. Daar kan geen reproductie tegenop.

:mrgreen:
:lagge: briljant!
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Walt »

Feit is dat in een set speakers van 25000 euro vaak rond 2500 euro inkoop aan units zal zitten (6x300-400 euro voor een 3-weg), vandaar mijn wat ongenuanceerde uitspraak. Maar maak er een supermooie pianolak baffle bij met fancy RVS voeten en stelsysteem dan is 25k verkoopprijs niet gek, en zal je schrikken hoe weinig winst er over blijft. Een echt luxe kast laten bouwen is money spend. Ik heb de Lii units helaas niet zelf gehoord maar als ik zo de ervaringen lees, niets dan zeer positief, ik twijfel er niet over dat dit meekan in het dure segment.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Shadow »

Dan zou het wel fijn zijn als ze langer dan 6 maanden hetzelfde verkopen...
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Walt »

Ja klopt, dat is een flink nadeel. Een zelfbouwer komt daar wel uit, de aanpassing naar een andere set woofers, mochten de bestaande kapot zijn gespeeld. Een fabrikant en zijn klant zitten dan echt met een heel groot probleem, zeker als de speakers over de wereld verscheept zijn.

Lii audio lijkt qua ontwikkeling in dat opzicht op de Mundorf AMT, daar ging het in de begin jaren ook enorm hard met de steeds weer nieuwe modellen en verbeteringen. Was toen een reden voor Tony Gee om van de AMT af te stappen. Had je net een speaker uitontwikkeld, was je tweeter al weer achterhaald, onwerkbaar.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

Shadow schreef:
Dan zou het wel fijn zijn als ze langer dan 6 maanden hetzelfde verkopen...
Dit is iets waar we Lii-audio al meerdere keren op gewezen hebben. Ook de constant kwaliteit van kleur is belangrijk.
Ze geven zelf aan graag het beste van het beste te maken en als ze dus een verbeterde driver hebben deze het liefst zsm delen met de wereld.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Henkjan »

deja vue met Markaudio, die deed in t begin ook zo. is t bedrijf bijna aan ten onder gegaan... Je mist de pro markt, en ook bladen als Hobby Hifi gaan geen ontwerpen meer publiceren omdat als de inkt droog is de drivers al niet meer te krijgen is
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

Over het algemeen vult Lii-audio het assortiment aan met nieuwe drivers. De andere drivers verkopen ze ook nog steeds.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Walt »

Goede playlist, meeste draai ik ook regelmatig. Josefine Cronholm kende ik nog niet echt, ben ik nu aan het luisteren, past inderdaad mooi in dit rijtje. Vind dan eigenlijk wel dat er ook iets van Diana Krall in moet, bijv. het nummer ‘temptation’.
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

Hoi Walt,

De "voicing-cd" bestaat al vanaf 2006.
Ieder jaar veranderen er een paar nummers.
Vroeger zat Dianne Krall er ook bij.
Misschien tijd dat ze weer eens terug keert.

Als verder me iemand wil uitleggen wat we nu precies verstaan onder de term "High-end" zou dat ook helpen.

mvgr. Leon.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door pappaleo »

Als het te duur is voor wat het biedt, dan is het high-end.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Walt »

Niet mee eens, maar dure audio apparatuur van exclusieve merken noemen we wel hi-end. Maar ook meer mainstream merken als Marantz leveren apparatuur in het high end segment, hun duurdere lijn.

Groetjes Waltet
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”