ZBA CA versterkers bouwen
Moderator: Beheerdersteam
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Da's fijn, eerst wordt me hier een PGA aangeraden, nu zijn het ruisbakken, nou weet ik het ook niet meer 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Als je al met dit soort volumeregelchipjes wil werken pak dan iets op basis van dit:
https://www.cirrus.com/products/cs3308-18/
https://www.cirrus.com/products/cs3308-18/
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Goei tip Gerhard. Heb je nog 6 kanalen in reserve
Is met wat zoekwerk ook wel e.e.a. aan kitjes te vinden. En gegarandeerd zonder Chinese PGA2310. Dat is ook wat waard 
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Zit die nog eens goed te bekijken maar volgens mij is die chip ook dikke vette namaak 
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Waar aan zie je dat? Voor zover het te zien is ziet de chip er toch redelijk volgens de datasheet uit: https://www.cirrus.com/products/cs3310/ Hij heeft wel mindere specs dan de CS3318.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Omdat ze geen Cirrus heten in de beschrijving maar 'Crystal Semiconductor' 
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Volgens mij heb je een tijd terug wat gemist: https://www.bloomberg.com/research/stoc ... apId=27217 
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Ok die gaan we proberen, alhoewel dat ook weer een uitdaging qua ruimte wordt in de kast, maar da's wel leuk
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Ze geven wel op, dat je daar weer 2 trafo's voor nodig hebt.
1 van 12 en 1 van 9 volt. Hadden ze niet iets op het bordje
kunnen maken, dat je alleen een 12 volt trafo nodig hebt?
1 van 12 en 1 van 9 volt. Hadden ze niet iets op het bordje
kunnen maken, dat je alleen een 12 volt trafo nodig hebt?
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Ja leuk he, zat het ook al te lezen idd, wordt proppen
maar het zijn geen hoge VA's die ze nodig hebben gelukkig...
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Gewoon even kijken naar een r-core transformator, die nemen vaak iets minder ruimte in beslag.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Sterker nog, deze R-core is gemaakt voor dat kitje;Zweitse schreef:Gewoon even kijken naar een r-core transformator, die nemen vaak iets minder ruimte in beslag.
https://www.audiophonics.fr/en/r-core-t ... -9750.html
2x12V en 1x9V
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Snap niet waarom al die drukte om een beetje meer of minder ruis bij een toepassing aan de ingang van een eindversterker met signalen van 1V en meer
Anne
Anne
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Denk je dat je dat er nog een beetje netjes in gaat krijgen? Het is best fors aan de maat.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Ja ik moet even kijken, maar op zich zit de AC ingang van die bronkeuze print ook aan de kant waar de AC de kast in komt en de trafo's liggen, dat zou wel moeten kunnen dus. Zaak is dat de display print nogal groot is en er geen knoppen gebruikt worden, wat mij weer doet twijfelen om dit te gebruiken, ik bedoel, een ALPS 10klog en bronkeuze schakelaar zitten er ook zo in met evt een afstandsbediening voor het volume. Heb ik die extra ruimte ook niet nodig 
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Persoonlijk zou ik in jou geval i.d.d. dan voor een Alps motorpot + bronkeuze gaan
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Ja dat houd de signalen ook gewoon zoals ze zijn, zelfde als in jouw CA maar dan met een AB.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Ik zoek iets soortgelijks, maar dan puur een bronkeuze aangestuurd door 12V/5V triggers. Aan de versterker komt een DAC en AV Receiver te hangen, de DAC heeft een 5V trigger uitgang en de receiver een 12V trigger. Daarbij moet de versterker ook aan/uit geschakeld worden door die triggers. Bestaat er al een kant en klaar kitje? Ik krijg het niet gevonden, zonder volumeregelaar.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Je kan hier eens kijken;
https://www.audiophonics.fr/en/selector ... -6293.html
anders zelf met arduino maken?
https://www.audiophonics.fr/en/selector ... -6293.html
anders zelf met arduino maken?
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Ze hebben daar idd leuk spul. Dit is waarschijnlijk de slector die je zoekt: https://www.audiophonics.fr/en/diy-kits ... -9950.html Forza. Daarvan kun je zelf de relais afzonderlijk aansturen.
Ik begrijp dat je de bronkeuze met de triggers mee wilt laten gaan? Zoiets ben ik nog niet tegen gekomen. Dat zul je zelf moeten klussen denk ik. Zelf zou ik het ritueel van het zelf handmatig overschakelen niet willen missen
Ik begrijp dat je de bronkeuze met de triggers mee wilt laten gaan? Zoiets ben ik nog niet tegen gekomen. Dat zul je zelf moeten klussen denk ik. Zelf zou ik het ritueel van het zelf handmatig overschakelen niet willen missen
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Naast het klasse A geweld moet deze ook nog gewoon af;
Maar die voorversterker gaat hem niet worden
Alps potmeter erin en het linkse gat voor een roterende aan/uit ofzo, dan is het VOL
Maar die voorversterker gaat hem niet worden
Alps potmeter erin en het linkse gat voor een roterende aan/uit ofzo, dan is het VOL
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Ik heb wat leuks gevonden als aan/uit druktoets op de plek van de linker knop 
