Passed out.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Passed out.
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/1809 ... 0&ref=list
ik zag deze ook staan,heeft iemand daar ervaring mee?
en moet daar eigenlijk koelpasta tussen?
ik zag deze ook staan,heeft iemand daar ervaring mee?
en moet daar eigenlijk koelpasta tussen?
Volgens mij gaat silver mica maar tot 1 of 2 nF...
groter zie je vrijwel nooit.
groter zie je vrijwel nooit.
MP47N/500F Mica zilver verticaal 47nF 500Volt 1% steek 26,7mm €35.60
oke.....
dat zijn prijzige jongens!
Zowel kwa kwaliteit als kwa prijs/pwaliteit kan je beter naar Polystyrene en polypropylene zoeken.
Silvered mica's zijn eigenlijk niet op hun plaats in audiotoepassingen ( op signaalniveau dan toch ).
mvg Rudy
Silvered mica's zijn eigenlijk niet op hun plaats in audiotoepassingen ( op signaalniveau dan toch ).
mvg Rudy
daar kunnen de meningen duidelijk verschillen.
ik vind ze erg neutraal en open.
geen mens een mening over de koelplaatjes?
of heeft nog niemand ze geprobeerd?
ik vind ze erg neutraal en open.
Daar hebben we het in Ray zijn topic ook al uitgebreid over gehad. Misschien kun je meeliftendre schreef:........................................
Gewoon deze er tussen stoppen: http://nl.farnell.com/bergquist/k6-104/ ... /dp/681090 Zijn net zo goed als mica + thermisch metselspul maar zonder het geklieder.
whoehahahaha
daar heb ik me een bult naar lopen zoeken en ik kon ze niet vinden!
dank u!
daar heb ik me een bult naar lopen zoeken en ik kon ze niet vinden!
dank u!
Te hard aandraaien = krak !dre schreef:geen mens een mening over de koelplaatjes?
Jaaren geleden eens een setje gemonteerd....
die zijn nog ziek.....ray5150 schreef:Lijkt me een goed plan.
Wat is de status van de gelijkrichters ?
http://conradhoffman.com/cap_measurements_100606.html
Conclusie: vermijd polyester en verder is polypropyleen niet alleen goed voor conussen maar ook voor condensators. Misschien te goed want het geeft geen aangenaam klinkende vervorming, namelijk gewoon nauwelijks vervorming.
Conclusie: vermijd polyester en verder is polypropyleen niet alleen goed voor conussen maar ook voor condensators. Misschien te goed want het geeft geen aangenaam klinkende vervorming, namelijk gewoon nauwelijks vervorming.
En misschien ook wel voor truien...............jeroen_d schreef:http://conradhoffman.com/cap_measurements_100606.html
Laat je niet in de luren leggen Jeroen. Dit soort gegevens zijn alleen relevant als er een flinke AC spanning over de condensator staat en het is ook nog eens frequentie afhankelijk. Is dus alleen relevant bij filters. Bij koppelcondensatoren zegt dit allemaal hoegenaamd niets, daar staat geen AC over de condensator.
Zonder uitgebreid technisch verslag van hoe en wat e.e.a. gemeten is, leuk verhaal maar verder niets.
Het blijft raar dat men steeds eigenschappen veralgemeniseert zonder naar de toepassing te kijken. Toch een soort van willen geloven?
Die heb ik net op
Ga nu maar eens een flesje wijn open trekken voor bij het avondeten 
na een gezellige avond ben ik bij aat vertrokken met een setje prachtige diodes!
sjeezus,wat ken die kerel lullen zeg!
de tijd vloog!
ik heb onderhand bijna alles in huis,alleen de voor en achterplaat zijn helaas vertraagd.........
een van de volgende stappen is het matchen van de mosfets,nog nooit gedaan dus daar moet ik me in gaan verdiepen.
sjeezus,wat ken die kerel lullen zeg!
de tijd vloog!
ik heb onderhand bijna alles in huis,alleen de voor en achterplaat zijn helaas vertraagd.........
een van de volgende stappen is het matchen van de mosfets,nog nooit gedaan dus daar moet ik me in gaan verdiepen.
Ja, ik was begonnen om een PDF'je te schrijven, maar dat was nog niet af.
Ik doe mijn best.
(en vergeet niet wat ik je gezegd heb over die M4 boutjes voor die diodes...)
Ik doe mijn best.
Peter heeft gewoon gelijk, dus die discussie waar jij misschien op hoopt gaat niet eens van start.ray5150 schreef:*pakt een zakje chips, een fles cola en gaat er eens lekker voor zitten...*
echt niet vergeten!ray5150 schreef: