Maar Bart, dat doen 'wij' toch zelf, met ijsblokjesmal en siliconenrubber
Ook goed
Was toevallig beetje aan het rondneuzen op die website en moest ineens aan dit project denken.
Ik denk overigens dat die silicone ijsblokjes toch minder "robuust" zijn.
Voor zover ik begrepen heb, kun je niet zomaar een plaat van zo'n dempend materiaal onder een trillend objekt leggen, omdat de werking pas goed is bij een bepaald percentage invering. Dus dan zou je toch weer uitkomen bij het snijden van 'blokjes'.
Voor zover ik begrepen heb, kun je niet zomaar een plaat van zo'n dempend materiaal onder een trillend objekt leggen, omdat de werking pas goed is bij een bepaald percentage invering. Dus dan zou je toch weer uitkomen bij het snijden van 'blokjes'.
Dat klopt, Op die website staat keurig een tabel wat je moet hebben voor ideale demping
Maar we moeten verder
Ik heb even wat bracing-onderdelen gefreesd. Deze moet ik nog van een afronding voorzien, en er komen nog meer bracinkies in.
Dus om even te passen en voor de foto mocht het kastje even uit de zak:
maar daarna, hop weer terug in solitary confinement
Ik ben erg benieuwd hoe het geheel zich gaat houden m.b.t. resonanties
Ach, jij hebt zelfs een goed resultaat weten te bereiken met een aluminium buis!
Maar ik denk dat het wel goed komt. Met name de zijkanten 'klinken' nu als ik erop klop, maar dat is logisch aangezien die nu vrij kunnen bewegen. Met de baffle erop, de demping en de bracing erin, geloof ik dat dat wel verholpen is.
Arno,klasse werk.Dat klinken is zoals bij marmer(graniet) bij losse platen resonanties tot en met maar zodra je er 1 geheel van maakt zo dood als het maar kan zijn.
Ik ben erg benieuwd hoe het geheel zich gaat houden m.b.t. resonanties
Ach, jij hebt zelfs een goed resultaat weten te bereiken met een aluminium buis!
Maar ik denk dat het wel goed komt. Met name de zijkanten 'klinken' nu als ik erop klop, maar dat is logisch aangezien die nu vrij kunnen bewegen. Met de baffle erop, de demping en de bracing erin, geloof ik dat dat wel verholpen is.
Zeker dat het opgesloten heel anders klinkt en met de bracing op z'n plek zal het nog doodser klinken.
Ik wil het ook niet in negatief benaderen hoor, ECHTER
Eerst maar eens in elkaar zetten en dan luisteren!
Ik ben ook heel benieuwd naar de uiteindelijke afwerking. Had ooit een collega met betonnen boxen, de zijne waren in een soort blanke lak gezet... Nou ja, blank... die dingen werden hardstikke bruin na verloop van tijd
De bracing maak ik van 18mm berken multiplex, en die wordt gewoon vastgelijmd met een 1-component polyurethaan lijmkit. Beestachtig sterk spul en dus geen enkele reden tot bezorgdheid
....maar hoe krijg je die latjes er dan tussen terwijl je toch de kit op de plek houdt waar die moet? schraapt die er niet van af als je de latjes op z'n plek zet?
Hier kreeg ik nog een ideetje voor:
Eerst lijm ik de twee wiggen op de kastwand, en als dat droog is druk ik het bracingpaneeltje in de lijmkit. Door de schuinte wordt er niets weggeschraapt, en het is ook nog een soort van zelfklemmend.
De bracing maak ik van 18mm berken multiplex, en die wordt gewoon vastgelijmd met een 1-component polyurethaan lijmkit. Beestachtig sterk spul en dus geen enkele reden tot bezorgdheid
....maar hoe krijg je die latjes er dan tussen terwijl je toch de kit op de plek houdt waar die moet? schraapt die er niet van af als je de latjes op z'n plek zet?
Hier kreeg ik nog een ideetje voor:
Eerst lijm ik de twee wiggen op de kastwand, en als dat droog is druk ik het bracingpaneeltje in de lijmkit. Door de schuinte wordt er niets weggeschraapt, en het is ook nog een soort van zelfklemmend.
prima idee lijkt me zo, hooguit wat minder makkelijk te lijmklemmen
....maar hoe krijg je die latjes er dan tussen terwijl je toch de kit op de plek houdt waar die moet? schraapt die er niet van af als je de latjes op z'n plek zet?
Hier kreeg ik nog een ideetje voor:
Eerst lijm ik de twee wiggen op de kastwand, en als dat droog is druk ik het bracingpaneeltje in de lijmkit. Door de schuinte wordt er niets weggeschraapt, en het is ook nog een soort van zelfklemmend.
prima idee lijkt me zo, hooguit wat minder makkelijk te lijmklemmen
Die lijmkit hoef je echt niet te klemmen. Ik heb daarstraks een strookje multiplex op een stuk proeftegel gelijmd zonder enige vorm van klemmen, en ik krijg het er nu al niet meer af. Ronduit beestachtig spul
Eerst lijm ik de twee wiggen op de kastwand, en als dat droog is druk ik het bracingpaneeltje in de lijmkit. Door de schuinte wordt er niets weggeschraapt, en het is ook nog een soort van zelfklemmend.
prima idee lijkt me zo, hooguit wat minder makkelijk te lijmklemmen
Die lijmkit hoef je echt niet te klemmen. Ik heb daarstraks een strookje multiplex op een stuk proeftegel gelijmd zonder enige vorm van klemmen, en ik krijg het er nu al niet meer af. Ronduit beestachtig spul
Dat tikken op de behuizing is niet interessant. Dit is contactgeluid en zul je nooit ervaren bij een speaker. Dit is vooral luchtgeluid. Ik voorspel een akelige "kale" sound mits verkeerd gefilterd. Mits goed gefilterd een zeer cleane speakers. goed voor resolutiemonsters....
Dat tikken op de behuizing is niet interessant. Dit is contactgeluid en zul je nooit ervaren bij een speaker. Dit is vooral luchtgeluid. Ik voorspel een akelige "kale" sound mits verkeerd gefilterd. Mits goed gefilterd een zeer cleane speakers. goed voor resolutiemonsters....