Bij mij was het de ontkoppel condensators die verlopen waren. ( lees... 40 jaar oud )
Elektuur EL34 buizeneindversterker 'Straight'
Moderator: Beheerdersteam
Re: Elektuur EL34 buizeneindversterker 'Straight'
Dat probleem ken ik !
Bij mij was het de ontkoppel condensators die verlopen waren. ( lees... 40 jaar oud )
Juist, en deze zijn net een jaar oud, dus ik vermoed dat Kees gelijk heeft. Hoewel dat rottige potmetertje ook nieuw is
Toch maar even meten als ik terug ben. Maar eerst een weekje naar Bretagne 
Een beetje laat antwoord maar vorige week heb ik de versterker maar eens losgepakt. Temeer omdat de volumeknop en de keuzeschakelaar 'slip'neigingen vertoonden. Dat heb ik opgelost en meteen ook de bias nog eens nageregeld. De bewuste buis bleek door de een of andere oorzaak helemaal verschoven te zijn en ik mat een stroom van maar liefst 73 mA. Alles opnieuw afgeregeld, een avondje ondersteboven (zonder van het bureau te vallen
) laten spelen en nog eens afgeregeld. Alles is weer in balans en de versterker speelt weer als vanouds met de EH EL34's uit Curacao 
- audiomanics
- Contacteer:
Oh... waren ze daar!!PA4URK schreef:EH EL34's uit Curacao
Kees
Haha, ja en door de lange bootreis was het vacuum vervangen door zout zeewater. Maar dat komt de blub-blub-hoog-laag-weergave weer ten goede
.
Toch ook nog even mijn ervaringen hierin: door een rekenfout heb ik eens geprobeerd om mijn 6550 bij V=370 op 500 mA te laten draaienPA4URK schreef:Een beetje laat antwoord maar vorige week heb ik de versterker maar eens losgepakt. Temeer omdat de volumeknop en de keuzeschakelaar 'slip'neigingen vertoonden. Dat heb ik opgelost en meteen ook de bias nog eens nageregeld. De bewuste buis bleek door de een of andere oorzaak helemaal verschoven te zijn en ik mat een stroom van maar liefst 73 mA. Alles opnieuw afgeregeld, een avondje ondersteboven (zonder van het bureau te vallen) laten spelen en nog eens afgeregeld. Alles is weer in balans en de versterker speelt weer als vanouds met de EH EL34's uit Curacao
Ja, fijn is dat Miniwatt, die dingen willen gewoon niet kapot. Mijn eerste test gaf een enorm donkerbruin buizengeluid met brom en daarbij horende blozende wangetjes van vier JJ EL34's
.
- audiomanics
- Contacteer:
Wat je al niet met een stukje afval materiaal kan doen:
(voor de mensen die denken "what the F$&@! heeft dit met die versterker te maken?" : Alles! )
Kees
(voor de mensen die denken "what the F$&@! heeft dit met die versterker te maken?" : Alles! )
Kees
En dat 'Alles' zien ze heel binnenkort wel in deze topic(voor de mensen die denken "what the F$&@! heeft dit met die versterker te maken?" : Alles! )
(Als ie past...
Rein.
- audiomanics
- Contacteer:
Als jij het goed hebt opgemeten, past ie!PA4URK schreef:(Als ie past...)
Kees
ffkes offtoppic..
Die kleur met andere tekst en dan rond, zou prima op mijn Rambo's passen.
Heb je tijd kees?
Die kleur met andere tekst en dan rond, zou prima op mijn Rambo's passen.
Heb je tijd kees?
- audiomanics
- Contacteer:
Ook ff offtopic..
PB maar..
Kees
'snachts na 2 uur en 'smorgens voor 8 uur niet... Tuurlijk heb ik tijd.. ben met "pensioen", hoor....sietse schreef:Heb je tijd kees?
PB maar..
Kees
Warm aanbevolen Sietse
Ik had hem goed opgemeten Kees, hij is echt prachtig, effe poetsen en de gaatjes een ietsepietse opruimen. Jullie krijgen zo snel mogelijk een plaatje
.
Ik had hem goed opgemeten Kees, hij is echt prachtig, effe poetsen en de gaatjes een ietsepietse opruimen. Jullie krijgen zo snel mogelijk een plaatje
Is dit mooi of is dit mooi? 
De knoppen zijn wel iets lichter maar ik vind het zelf niet storend
(Nu nog even de reactie van mijn liefhebbende echtgenote afwachten...)
De knoppen zijn wel iets lichter maar ik vind het zelf niet storend
(Nu nog even de reactie van mijn liefhebbende echtgenote afwachten...)
Tja, smikkel...smul...complimentjes PA4URK...

prachtig man
om jaloers op te zijn
congratz
mvg
audioot
om jaloers op te zijn
congratz
mvg
audioot
Wat een simpel (nou ja simpel, daar doe ik Kees tekort mee
) frontje met een versterker kan doen. Ik heb nu eindelijk het gevoel dat ie ècht af is. Nou ja, die KT88 liggen er ook nog steeds 
Rein.
Rein.
Laatst gewijzigd door PA4URK op wo 03 feb 2010, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Wauw !! Netjes hoor ! Frontje maakt het echt af ! 
- audiomanics
- Contacteer:
Vergis ik me, is het optisch bedrog of---- zit ie zo scheef als ..... en zie ik een krasje???
Kees
Kees
Scheef?
Nee toch?
Krasje?
Waar dan? Je maakt me ongerust
Waar dan? Je maakt me ongerust
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Van hier ook complimenten, hij is gaaf geworden. Wat zit er trouwens tussen de trafo's? Een bias meter? (zal vast verteld zijn, heb niet de hele thread gevolgd)
Dank vrienden dank voor de vele bemoedigende woorden. Dat zou inderdaad een BIAS metertje moeten zijn Barry, hij is alleen (nog niet) aangesloten. Toen ik de versterker bouwde kwam deze meter ergens boven water en hij was zó mooi dat hij er in moest! Het is een originele mA meter uit het Amerikaanse leger maar waar ie ingezeten heeft? Geen flauw idee. T'is trouwens een 1000 mA meter dus eigenlijk niet geschikt voor BIAS te meten.
Hier heb je een paar metertjes die je wel kunt gebruiken.PA4URK schreef:Dank vrienden dank voor de vele bemoedigende woorden. Dat zou inderdaad een BIAS metertje moeten zijn Barry, hij is alleen (nog niet) aangesloten. Toen ik de versterker bouwde kwam deze meter ergens boven water en hij was zó mooi dat hij er in moest! Het is een originele mA meter uit het Amerikaanse leger maar waar ie ingezeten heeft? Geen flauw idee. T'is trouwens een 1000 mA meter dus eigenlijk niet geschikt voor BIAS te meten.
http://www.tube-town.net/ttstore/index. ... eters.html