Walter zijn tweaks en andere fratsen

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

De verzameling audiofiele cd’s is ook binnen, voor mij veelal onbekend werk, dus leuk om te gaan ontdekken.
Bijlagen
92393417-A466-4F6D-AF26-3826857D41CA.jpeg
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Olaf Analogue »

Walt schreef: za 02 dec 2023, 8:10
Zelfs 2x!

Maar als je bedoeld dat ik nu gewoon 3 jaar moet gaan luisteren en niks meer mag veranderen en tevreden MOET zijn, dat vind ik juist een vreemde insteek. Waarom zou je niet een beter geluid blijven nastreven, ja ik geniet van de muziek, maar de set verbeteren is bij mij ook een deel van de hobby, maar bij jou niet blijkbaar dan?

Het is juist nogal tegenstrijdig, je hebt met de Hegel jaren een zo-zo geluid gehad, immers je geeft zelf aan dat het nu VEEL beter is. Dan juist door bij anderen te luisteren, en meer te proberen had je hier zelf eerder achter kunnen komen.

Stilstand is achteruitgang toch? :mrgreen:

Groetjes Walter
Je hebt inderdaad de inhoud volledig gemist. Maar het maakt verders niet uit.

Als dat het had geweest dan had ik de rest (90%) weg kunnen laten, had een hoop tijd gescheeld.
Als 2X lezen niet genoeg is dan helpt een derde keer lezen ook niet.
Mocht je dyslectisch zijn dan zou je het voor kunnen laten lezen.
Als het lezen selectief is gebeurd dan valt het in dezelfde categorie als selectief meten. De waarheid mag niet boven water komen, de magie moet blijven bestaan.

Ik gok op het laatste.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Wat je trouwens ook over het hoofd ziet, door spulletjes tweedehands te kopen, kun je min of meer met gesloten beurs blijven werken, bijv. al mijn Akiko, Kemp en Entreq tweak spul is inmiddels verkocht ik denk zelfs met een kleine winst. Zelfde voor flink wat Siltech en Furutech kabels.

Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op za 02 dec 2023, 9:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Olaf Analogue »

De precieze reden waarom bij mij alles tweedehands is.
Behalve de luidsprekers want die komen tweedehands nog niet voor, maar die gaan ook echt niet weg, dus dan maakt het niet uit.
Maar inderdaad, dan hoeft het niet veel te kosten om iets uit te proberen.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door richard »

Infase schreef: za 02 dec 2023, 3:25
dat jij, met bijval van Richard...
Huh? :think:
90000006
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 10 mar 2023, 15:56

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door 90000006 »

Met veel plezier de lange post van Infase een stukje hierboven gelezen. Deed me gelijk denken aan dit filmpje, dat vat het eigenlijk allemaal prachtig samen...



Maar ook daar is kennelijk een markt voor. En ach, als er sommige mensen gelukkig en andere rijk van worden, is dat ook prima toch :wink:

Het is gewoon een leuke hobby, hoe je het ook invult.
Laatst gewijzigd door 90000006 op za 02 dec 2023, 9:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Op den duur werd ik gek van de enorme hoeveelheid tweaks in de set, de basis is nu een goede set met goede snoeren, stekkerblokken etc. Dat valt voor mij niet onder tweaks trouwens. Dan nog de audiotegels en de audiolamp, dat is wel voodoo niveau. De Harmonizer is denk ik ook als een tweak te bestempelen, het is immers een toevoeging en geen bittere noodzaak, en de werking is ook hier lastig te verklaren, althans ik begrijp dat jullie zeggen dat het stijgtijd verhaal eigenlijk niet kan kloppen.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Olaf Analogue »

richard schreef: za 02 dec 2023, 9:54
Infase schreef: za 02 dec 2023, 3:25
dat jij, met bijval van Richard...
Huh? :think:
Ik constateer dat ik een klein lees foutje heb gemaakt in een ander topic. Dus dat ik je naam noemde was niet terecht.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door rikpost »

Ik begin mij middels af te vragen of ik dit elke dag ga volgen of dat ik het opspaar voor een weekendvullend entertainment.
Op een groot scherm met een drankje ,nootjes en wat vrienden :proost:
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door pvanlingen »

Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe je open baffles nu klinken.
Neem ze eens mee op een komende luisterdag.
3 februari in Hengelo.
Laatst gewijzigd door pvanlingen op zo 03 dec 2023, 0:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door richard »

rikpost schreef: za 02 dec 2023, 10:21
Op een groot scherm met een drankje ,nootjes en wat vrienden :proost:
Als ik zou moeten kiezen. Toch leuk tijdverdrijf in de kerstvakantie? Weer eens wat anders dan Home Alone of de LOTR trilogie.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

WrineX schreef: vr 01 dec 2023, 20:09
erm je bedoelt die dingen die dan random op paaltjes staan , goud silver etc en nog wat materialen die duur zijn (Gefertigt aus 18 Karat Gold.... complete scam) , want hoe duurder het materiaal hoe beter dingen werken Six Moons achtige dingen ?
Zijn de Tibetaanse en Nepalese monniken toch niet zo met je eens. Hun tempelklankschalen zijn wel degelijk van goud en zilver. De toeristenschaaltjes zijn i.d.d. van verguld en verzilverd blik.

En is niet menig niet-Cock-cheerlady niet verguld met zijn achteruit luister tweeter achterop zijn speakers? Denk i.d.d. dat de integratie met een bestaande tweeter er in het geheel niet meer toe doet voor het heilzame effect.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Leeuwarden »

richard schreef: za 02 dec 2023, 9:54
Infase schreef: za 02 dec 2023, 3:25
dat jij, met bijval van Richard...
Huh? :think:
Vreselijk… niet weer doen, Richard…
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Olaf Analogue »

Leeuwarden schreef: za 02 dec 2023, 11:50


Vreselijk… niet weer doen, Richard…
Hij mag zeggen wat hij vind. Jij mag zeggen wat je vind. Ik mag daar een tegen argument tegenover zetten. Dat is een gezonde discussie. Zo ontstaat een forum.

Niet meer doen = geen forum meer.
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op za 02 dec 2023, 12:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door dre »

Zo....
Wat een lappen tekst zeg.... :lol:

Ik ga wel gewoon luisteren als ik iets zeker wil weten.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door jeroen_d »

WrineX schreef: vr 01 dec 2023, 20:09
erm je bedoelt die dingen die dan random op paaltjes staan , goud silver etc en nog wat materialen die duur zijn (Gefertigt aus 18 Karat Gold.... complete scam) , want hoe duurder het materiaal hoe beter dingen werken Six Moons achtige dingen ?

ook gemeten >? geloof er niks van namelijk. sterker nog waarom zou een dom schaaltje helpen >? en waarom zou er verschil zijn in hoe duur het materiaal is als het al zou werken... wat een onzin. ze vonden het onnodig om ze te maken van blik. want tja... dat staat niet fancy goud, silver en titanium etc.
Wat zit je nou te zeuren jongen? Die dingen zingen gewoon mee en dat is duidelijk hoorbaar. Ik zeg verder niks over de kwaliteit of de audiofiele onzin die ermee verkocht wordt.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door jeroen_d »

richard schreef: vr 01 dec 2023, 20:10
jeroen_d schreef: vr 01 dec 2023, 18:51
Daarboven gaat je hoofd als een schild werken tussen de oren en is de richtingsbepaling veel meer bepaald door de timing van de aanzet van de puls dan van de faserelatie van de onderlinge golfvormen links en rechts.
Het breken van het takje of de ritsel van het blad.

Wat ik wel denk is dat als de fase tussen tweeter en harmonizer niet goed zit je selectieve uitdoving krijgt bij die frequenties waar het verschil in afstand tot de unit een halve golflengte is en juist versterken als ze samenvallen of een hele golflengte (of veelvoud daarvan) verschillen.
Jazeker, maar die uitdoving wordt deels ook teniet gedaan door reflecties, hij is nooit volledig.

Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn, inclusief Walter, dat het gaat om het toevoegen van een effect. Of je bereid bent om daar geld aan uit te geven is puur persoonlijk.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

Psies, je zou kunnen zeggen dat je vrijwel altijd een soort van "achtergrond verlichting" hebt in het hoog met die reflecties. Tenzij je in een dood gedempte kamer luistert. Dat laatste heeft ook wel wat maar is niet erg leefbaar normaliter.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door richard »

Pjotr schreef: za 02 dec 2023, 13:11
Tenzij je in een dood gedempte kamer luistert. Dat laatste heeft ook wel wat maar is niet erg leefbaar normaliter.
Erg onaangenaam. Als ik me goed herinner wordt een galm van een halve seconde als prettig ervaren.

Mijn blinde collega maakt bij het lopen door het kantoor kleine klikkende geluidjes om zich in de ruimte te oriënteren. Zonder reflecties loopt hij letterlijk tegen een muur, zou ik me zo voor kunnen stellen.
Hij heeft ook een hond. Aardig beest, maar niet zo snugger.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door ds23man »

In kleine ruimtes ( lees een gemiddelde huiskamer) heb je al niet meer over nagalm, de ruimte is te klein om alle reflecties te integreren.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door richard »

Geen idee of de mate van nagalm aan het volume van de ruimte is te koppelen, een lege kamer of kamer ingericht met leren bankstel, lamellen en laminaat klinkt toch beduidend anders dan een gestoffeerde kamer met gordijnen. boekenkast en vloerbedekking.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door ds23man »

Die relatie is er wel degelijk. Nagalm is een fenomeen waarbij reflecties een homogene brij vormen die duidelijk waarneembaar los staat van de opwekkende bron. Er zit dus vertraging in. Als dat niet zo is heb je te maken met pure reflecties. Daarom heb je een bepaalde grootte nodig.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Henkjan »

Walt schreef: za 02 dec 2023, 8:38
De verzameling audiofiele cd’s is ook binnen, voor mij veelal onbekend werk, dus leuk om te gaan ontdekken.
die "Pictures" van t CGO heb ik ook. :goedzo:

veel fijne CDs en SACDs hebben ze op t eigen label uitgebracht
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door WrineX »

jeroen_d schreef: za 02 dec 2023, 12:42
Wat zit je nou te zeuren jongen? Die dingen zingen gewoon mee en dat is duidelijk hoorbaar. Ik zeg verder niks over de kwaliteit of de audiofiele onzin die ermee verkocht wordt.
nouja zeuren, zie wel dat ik je post verkeerd heb gelezen ! je verteld hoorbaar. niet beter. dat had ik even gemist! excuses.

Ik heb zelf liever niks wat mee zingt, wel moeilijk met spullen in je huis :) misschien heb ik zonder dat ik het weet 10K aan resonators in mijn huiskamer staan in de vorm van glazen (gewoon je afwas niet te vaak doen) keramieken beelden of planten potten etc :)
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Toch wel tweedehands aangeschaft hoop ik..? :lol:
Plaats reactie