de "Liionidas" open baffle.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
floeper
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 11 jan 2015, 8:27
Locatie: Den Bosch

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door floeper »

VAT wordt nu doorberekend, is al ~100€
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

Voor mensen die dit draadje volgen is dit misschien ook leuk nom een keer te lezen:

https://speakerprojects.wordpress.com/2 ... f-h-frame/

Jeff Feith heeft ongeveer dezelfde aanpak als ik heb.
We gebruiken een bas platform om vervolgens fullrange drivers uit te proberen.
Steeds weer op zoek naar die magie in de driver die het nu net voor jou helemaal doet.

Wat betreft de W15 woofer heb ik mezelf de vraag gesteld :
Stel het kost me 1000 euro om een setje in huis te hebben zou ik dat ervoor over hebben?

Mijn antwoord is een volmondig JA !!
Dit is voor mij de woofer die me in staat stelt om lekker dingen uit te proberen zonder me te hoeven afvragen hoe het met de bas zit.
Dat zit namelijk wel goed voor mij.

Nu wil ik toch eerst even tussendoor de Silver 10 uitproberen.
Ook Coen komt nog aan bod met zijn vraag om de Lowther DX3 een keer in te bouwen.

Mijn gezellige middag met Jeroen D heeft me ertoe gebracht , om bij de afgelopen single driver open baffle projecten , wat meer aandacht te besteden aan het hoog.
Dat is goed bevallen en ik heb weer een hoop bij kunnen leren.

Verder zal ik toch maar proberen om mijn indrukken en ervaringen zoveel mogelijk hier te delen.
Misschien dat sommige lezers er hun voordeel mee kunnen doen.

mvgr. Leon
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door richard »

leonidas schreef:
Voor mensen die dit draadje volgen ...
.
Misschien dat sommige lezers er hun voordeel mee kunnen doen.

mvgr. Leon
Bovendien is het ook gewoon leuk en leerzaam om het te volgen. Een beetje een tegendraads draadje.
Shutdown98
Berichten: 228
Lid geworden op: zo 29 jul 2012, 15:35
Locatie: Zutphen

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Shutdown98 »

Over de kosten van de W15...
Er heeft een correctie plaatsgevonden op de site.
Kosten voor een set nu €760,- incl. Tax en verzenden.
Ze hadden een fout gemaakt (en gecorrigeerd) met de verzendkosten denk ik :goedzo:
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Fedde »

:goedzo:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door richard »

Shutdown98 schreef:
Ze hadden een fout gemaakt (en gecorrigeerd) met de verzendkosten denk ik
Chinezen betalen toch geen/nauwelijks verzendkosten?
Shutdown98
Berichten: 228
Lid geworden op: zo 29 jul 2012, 15:35
Locatie: Zutphen

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Shutdown98 »

Chinezen niet... Wij blijkbaar wel :lol:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

Dat ligt er maar net aan hoe ze het willen verzenden denk ik.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door richard »

Als ze die dingen in een gouden kistje verpakken misschien; maar door de UPU regels hoeven chinezen weinig te betalen voor de verzendkosten.

Tenzij de regels van de UPU onlangs zijn veranderd kun je de verzendkosten niet als argument gebruiken voor de prijsverhoging.
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

Afgelopen week werd ik toch nieuwsgierig.
Dus de Crystal 10 vervangen door de nieuwe Silver 10.

Omdat ik de Liionidas OB al even opzij had staan eerst maar even een paar tracks geconcentreerd beluisterd met de C10.
Ik verwachte eigenlijk op het puntje van mijn stoel te moeten gaan zitten om verschillen te kunnen ontdekken.

Na pakweg een halve minuut werd al duidelijk dat dit een compleet andere driver is.
Ben me lam geschrokken omdat ik dacht dat de C10 niet veel beter kon !

Het is gewoon een "beter" en completer systeem geworden.
Omschrijven wat er allemaal beter is , is niet te doen.
Eigenlijk alles.

Lao Lii als unit ontwerper blijft mij verbazen.

Een paar foto's toegevoegd om ook de uiterlijke verschillen te kunnen zien.

Bij de S10 : ander conusmateriaal , whizzer ligt dichter op de conus en de rolrand is van het soepelste rubber wat ik ooit ben tegengekomen.

Verder : frames en magneet identiek volgens mij.
Ik heb nog geen gegevens (TSP) van de driver.

Zelfs mijn bas weergave van de W15 is natuurlijker.
Geen enkele behoefte aan een add-on tweeter.

mvrg. Leon
Bijlagen
IMG_0185.JPG
IMG_0186.JPG
IMG_0187.jpg
IMG_0189.jpg
IMG_0193.JPG
IMG_0194.JPG
IMG_0196.JPG
Dirk II
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 11:02

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Dirk II »

Oeh! Dat klinkt wel goed Leon. Benieuwd of Lii het nieuwe conus materiaal ook gaat toepassen op de overige drivers in de serie.

Na (meneer ongeduld) ettelijke weken reikhalzend de track & trace dagelijks te hebben bekeken zijn vanavond ook de W15's aangekomen. :yeah: In verband met de schermutselingen in Azerbeidzjan en co, was er vertraging in het transport.

Weer een stap verder :) @Hardbats nog bedankt voor je tips m.b.t. de XO's. :goeie:
IMG_8830.jpeg
IMG_8828.jpeg
Dirk II
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 11:02

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Dirk II »

Met de rode startknop ben ik wat minder tevreden [-X
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

Met het nieuwe materiaal voor de conus komt er een 6.5 , een 8 en deze dus.
Ze denken nog over een 15 !

Mvg. Leon
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

Dirk II schreef:
Met de rode startknop ben ik wat minder tevreden [-X
Bij jou lijkt de conus ook grijzer en de fase plug roder. Of ligt dat aan de foto?
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2411
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door VintageHarry »

leonidas schreef:
Met het nieuwe materiaal voor de conus komt er een 6.5 , een 8 en deze dus.
Ze denken nog over een 15 !
Inmiddels lijken de C-10 en de C-15 al in de sale te zijn op de Lii site, wellicht houdt dat hier verband mee?
Sinds kort staat bij mij een setje OB, frame en woofers overgenomen van een forumlid. Voor een voordelig setje F-8 daarbij ben ik misschien wel in de markt, maar die zijn nu (nog?) niet in de sale.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

VintageHarry schreef:
leonidas schreef:
Met het nieuwe materiaal voor de conus komt er een 6.5 , een 8 en deze dus.
Ze denken nog over een 15 !
Inmiddels lijken de C-10 en de C-15 al in de sale te zijn op de Lii site, wellicht houdt dat hier verband mee?
Sinds kort staat bij mij een setje OB, frame en woofers overgenomen van een forumlid. Voor een voordelig setje F-8 daarbij ben ik misschien wel in de markt, maar die zijn nu (nog?) niet in de sale.
Er bestaat geen Crystal-15. En de Crystal-10 is nog dezelfde prijs. De Crystal-10 gaat ook niet uit het assortiment door de Silver-10.

Daarbij is de F-8 (Fast-8) al super voordelig voor hoe goed de driver is. Ik zou ook niet wachten tot die ooit in de sale gaan, dat kan wel eens heel lang duren namelijk.
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Fedde »

Dirk II schreef:
Met de rode startknop ben ik wat minder tevreden [-X
Sambal bij?
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

Op de schaal prijs/ kwaliteit verhouding van 1 tot 10 , krijgt de Fast 8 van mij een 12 .
Ben het helemaal met je eens Bas.

Mvg. Leon
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2411
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door VintageHarry »

hardbats schreef:
Er bestaat geen Crystal-15.
Excuus, het is de F-15 waar “sale” bij staat :oops:
Dirk II
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 11:02

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Dirk II »

Nope, de kleur is inderdaad grijs en een fel rode fase plug. Had het geheel liever allemaal zwart gehad net als de F15 :(
Dirk II
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 11:02

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Dirk II »

Fedde schreef:
Dirk II schreef:
Met de rode startknop ben ik wat minder tevreden [-X
Sambal bij?
Ja Fedde lach er maar om ;) Zoals Ford al zei: "you can choose any colour, as long as it's black". Gaat helaas niet op voor Lii Audio. De drivers zijn een toverbal :rofl:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

De F15 is toch ook zwart met beige en oranje?

Het is zomaar gokken met de kleur ja :lol:
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Fedde »

Dirk II schreef:
Fedde schreef:
Dirk II schreef:
Met de rode startknop ben ik wat minder tevreden [-X
Sambal bij?
Ja Fedde lach er maar om ;) Zoals Ford al zei: "you can choose any colour, as long as it's black". Gaat helaas niet op voor Lii Audio. De drivers zijn een toverbal :rofl:
Funky toch? :lol:
Daar zie je wel een verschil met de westerse werkwijze. Na introductie van een driver blijft het ontwerp meestal hetzelfde. Volgens mij is het W15 design dit jaar al twee keer veranderd zonder aankondiging. Alhoewel de PAP woofer ook veranderd is met een faseplug intussen...

Fedde
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Walt »

Mocht er eens een unit kapot gaan, dan maakt dat het wel lastig om een 1:1 vervanger te vinden.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

Ze hebben nu ook de sticker op de magneet geupdate naar Lii-Song ipv Lii-audio. Dit zou eigenlijk alleen op de nieuwe verbeterde drivers gebeuren.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”