Pagina 18 van 18

Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa

Geplaatst: ma 01 jun 2015, 19:39
door FR_Aad
Dan zit je excl. lijm op 3,50 voor een speaker.

Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa

Geplaatst: ma 01 jun 2015, 19:43
door Walt
Volgens mij gebruiken ze geen lijm, maar gewoon omwikkelen met een paar lagen stevige ducktape.

Groetjes Walter

Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa

Geplaatst: vr 05 jun 2015, 21:32
door Shadow
Ik vind dat "Walters Monitor" wel een kitje in de Rumoh webshop mag worden en dan allá Strassacker verschillende uitvoeringen van het filter (basic/luxe/audiofiel) :rock:

Datzelfde geld voor Leo's TL trouwens...mooie tekeningen maken voor de zelfbouwers, componenten lijstje en filterschema, knallen!

Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa

Geplaatst: za 06 jun 2015, 8:35
door Walt
Leuk idee, gezien de lage kosten van de units moeten de kosten voor de filters natuurlijk wel in verhouding blijven, en tevens is er weinig ruimte in de kastjes voor fysiek grote filter componenten. Twee filter uitvoeringen lijkt mij voldoende:

De 'basis' uitvoering is dan zoals ik nu ook heb alleen dan geen Audyn Cap Plus voor de tweeter maar een gewone MKP, scheelt zo meer dan 10 euro. Voor de luxe uitvoering wellicht als verschil een 1.4mm luchtspoel voor het laag, een Audyn Plus voor het hoog en MOX weerstanden i.p.v. cement.

Dit is overigens mijn laatste post in dit topic, ik zal de wedstrijd verder voor gezien houden. Ik wens een ieder veel plezier met het eventueel nabouwen van deze speakertjes!

Groetjes Walter

Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa

Geplaatst: vr 12 jun 2015, 10:03
door Zweitse
Ik heb nog een paar leuke kastjes staan die qua volume wel aardig overeen komen, misschien ook maar eens een poging wagen.

Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa

Geplaatst: do 06 aug 2015, 9:14
door Zweitse
Walt schreef:
Mijn kastjes zijn 200x240x380 dus 18.24 liter, jouw kasten komen op 69.55 liter dus maar liefst 3.8x zo groot... :mrgreen:
Zijn dit de interne afmetingen of de buitenmaten van de kast?

Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa

Geplaatst: do 06 aug 2015, 18:27
door FR_Aad
Zweitse schreef:
Walt schreef:
Mijn kastjes zijn 200x240x380 dus 18.24 liter, jouw kasten komen op 69.55 liter dus maar liefst 3.8x zo groot... :mrgreen:
Zijn dit de interne afmetingen of de buitenmaten van de kast?
Even rekenen: 200x240x380= :mrgreen:

Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa

Geplaatst: do 06 aug 2015, 22:22
door Zweitse
FR_Aad schreef:
Zweitse schreef:
Walt schreef:
Mijn kastjes zijn 200x240x380 dus 18.24 liter, jouw kasten komen op 69.55 liter dus maar liefst 3.8x zo groot... :mrgreen:
Zijn dit de interne afmetingen of de buitenmaten van de kast?
Even rekenen: 200x240x380= :mrgreen:
Vandaar mijn vraag, dat is dan toch niet het interne volume van de box :?

Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa

Geplaatst: do 06 aug 2015, 22:40
door pappaleo
Zweitse schreef:
FR_Aad schreef:
Zweitse schreef:
Zijn dit de interne afmetingen of de buitenmaten van de kast?
Even rekenen: 200x240x380= :mrgreen:
Vandaar mijn vraag, dat is dan toch niet het interne volume van de box :?
Walt schreef:
Uiteraard kan ik al wel gaan nadenken over de kast. De hoogte en breedte zijn nu alvast bekend, en uitgaande van 10 liter netto de diepte eigenlijk ook.
Dus......

Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa

Geplaatst: do 06 aug 2015, 22:48
door FR_Aad
Je moet het wat ruim nemen.
Gezien hij een baffle van Tony gebruikt zijn de buitenmaten waarschijnlijk iets van 200x240x385.