AFDAC-LB (Low Budget)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Een van de volgende opties:
Zelf flashen met een 6-polige Atmel programmer en een signaalniveau van 3.3V.
Controller naar mij opsturen om te laten flashen.
Met de dac langskomen naar Julianadorp.
Dac meenemen naar een luisterdag waar ik hem voor je kan flashen. Ik ga volgende maand naar Alphen en waarschijnlijk in mei naar Breda.
Ik kom voor mijn werk ook wel eens in de regio's Utrecht en Rotterdam/Den Haag. Dan zou ik kunnen langswippen.
Zelf flashen met een 6-polige Atmel programmer en een signaalniveau van 3.3V.
Controller naar mij opsturen om te laten flashen.
Met de dac langskomen naar Julianadorp.
Dac meenemen naar een luisterdag waar ik hem voor je kan flashen. Ik ga volgende maand naar Alphen en waarschijnlijk in mei naar Breda.
Ik kom voor mijn werk ook wel eens in de regio's Utrecht en Rotterdam/Den Haag. Dan zou ik kunnen langswippen.
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Julianadorp.... zo op het eerste zicht lijkt het me daar geen leuke omgeving voor motorrijders. Alle straten errond rechter dan recht....
Zo vanuit de lucht ziet dat er trouwens een zéér strak ontworpen dorp uit, uitermate nauwkeurig opgebouwd, alle huisjes exact gelijk. Is dat een "kunstmatig" gemaakt dorp, daarmee bedoel ik dus geen ergens in de duistere middeleeuwen ontstaan dorp?
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Ziet er goed uit.
Is deze programmer geschikt ?
http://www.diamex.de/dxshop/DIAMEX-USB- ... k-fuer-AVR
Is deze programmer geschikt ?
http://www.diamex.de/dxshop/DIAMEX-USB- ... k-fuer-AVR
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Julianadorp is gesticht in 1909, het geboortejaar van prinses Juliana. Het grootste deel van het dorp is van een typisch nederlandse bouwstijl, dus veel dezelfde rijtjeshuizen en kleine kaveltjes. Ik kijk in bijvoorbeeld Duitsland altijd bewonderend naar de, in mijn ogen, veel gezelliger opgezette dorpjes.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Ja, die is prima. Op ebay is dezelfde programmer goedkoper.ronnydepony schreef:
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Dan moet je hier eens kijken : mijn dorp.knuisje schreef:Julianadorp is gesticht in 1909, het geboortejaar van prinses Juliana. Het grootste deel van het dorp is van een typisch nederlandse bouwstijl, dus veel dezelfde rijtjeshuizen en kleine kaveltjes.
Pure chaos. Bewonder de lintbebouwing waardoor je NIKS meer ziet van het Schone Vlaamsche Land, bewonder de creativiteit waarmee de achterbouwsels zijn bijgebreid aan de hoofdwoning. Bewonder de vogelvrijheid van de architecten. Dat laatste valt vooral op met de Streetview optie.
Kijk goed mensen, dit is typisch Vlaams.
Dat gezegd zijnde : ik ga helaas niet naar Breda kunnen komen vrees ik. Andere verplichtingen. Dus ik ga de controller moeten opsturen... Da's dus eigenlijk de LED-display-met-printplaat, juist ?
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
YesMuug schreef:Dus ik ga de controller moeten opsturen... Da's dus eigenlijk de LED-display-met-printplaat, juist ?
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Voor de zelf flashers: de nieuwe firmware staat op Google drive. Enjoy! 
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Heb zelf deze van Diamex : http://www.diamex.de/dxshop/Diamex-ALL- ... Programmer gekocht.knuisje schreef:Ja, die is prima. Op ebay is dezelfde programmer goedkoper.ronnydepony schreef:
De meegeleverde beschrijving is summier maar na 3 keer lezen was duidelijk hoe de jumpers ingesteld moesten worden.
In het gebruik slechts een hinderlijk dingetje, het kan aan AVR Studio liggen of aan de programmer maar na het flashen en je wilt nog een keer flashen dan zegt AVR Studio dat de programmer niet beschikbaar is. Moet ik hem even uit de usb trekken en van de print losmaken. Daarna is hij weer te gebruiken.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
De nachtwinkel heeft een speciale promotie dus je moet er wel optijd gaan zijn!Muug schreef:Dan moet je hier eens kijken : mijn dorp.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Familie van Tony ?FR_Aad schreef:De nachtwinkel heeft een speciale promotie dus je moet er wel optijd gaan zijn!Muug schreef:Dan moet je hier eens kijken : mijn dorp.
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
ik heb sinds een week dat de ingang coax 2 het niet meer doet, wat zou het probleem kunnen zijn?
zou het het trafootje kunnen zijn?
zou het het trafootje kunnen zijn?
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Misschien een losse verbinding? Even met de scope controleren tot welk punt je een spdif signaal ziet.
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
iemand een idee hoe ik die ATMEGA88 moet flashen?
Ik heb zo'n programmer gekocht, was goedkoper dan de portkosten richting knuisje. Dat dingetje wordt door de pc herkend en ik heb de hex in de software (extremeburner) opgeladen. Ik zit dus klaar uit de startblokken te schieten.
Maar ik zit met deze vragen :
- op welke wijze sluit ik de zespinsconnector van de programmer aan op de zespinsstekker die naast de atmega88 op de print zit? Want ik kan 'm op twee manieren erop steken.
- moet die atmega88 onder stroom staan als ik die wil flashen?
Ik heb zo'n programmer gekocht, was goedkoper dan de portkosten richting knuisje. Dat dingetje wordt door de pc herkend en ik heb de hex in de software (extremeburner) opgeladen. Ik zit dus klaar uit de startblokken te schieten.
Maar ik zit met deze vragen :
- op welke wijze sluit ik de zespinsconnector van de programmer aan op de zespinsstekker die naast de atmega88 op de print zit? Want ik kan 'm op twee manieren erop steken.
- moet die atmega88 onder stroom staan als ik die wil flashen?
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Op de connector van de lintkabel staat als het goed is een klein driehoekje. Dit driehoekje komt op de plek waar het streepje staat op de controller print.
De dac moet onder spanning staan tijdens het flashen.
Vergeet niet het jumpertje op de programmer op 3.3V te zetten.
De dac moet onder spanning staan tijdens het flashen.
Vergeet niet het jumpertje op de programmer op 3.3V te zetten.
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
driehoekje en streepje gevonden
alles aangesloten, settings goed gezet, dac opgestart, extreme burner opgestart, hex-file ingelezen, write all --> found usbasp on usb port - Powering on .... - Power on failed - Cannot communicate with target chip
alles aangesloten, settings goed gezet, dac opgestart, extreme burner opgestart, hex-file ingelezen, write all --> found usbasp on usb port - Powering on .... - Power on failed - Cannot communicate with target chip
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Write all is niet goed, je moet write flash kiezen.
Je hebt in extremeburner de atmega88 geselecteerd?
Je hebt in extremeburner de atmega88 geselecteerd?
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Staat de pin MISO van de adapter bij het streepje op de controller print?
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
jepknuisje schreef:Staat de pin MISO van de adapter bij het streepje op de controller print?
