Pagina 17 van 17

Re: Welke DAC nu weer + - + - + -

Geplaatst: za 06 jun 2026, 11:27
door jeroen_d
Van wat ik zo kan zien is het een mooi apparaat met een discrete implementatie van 32 flipflops ABABA geschakeld volledig gebalanceerd en stereo. Dit is nogal een uitdaging voor de klok distributie qua skew en reflecties. Dit komt niet zozeer in de metingen terug maar is wel hoorbaar. Hij gaat denk ik wel zeker voorbij aan de DIY implementatie die Hans nu heeft.

Re: Welke DAC nu weer + - + - + -

Geplaatst: za 06 jun 2026, 19:55
door Rob Dingen
Ik heb nog geen goed klinkende Topping gehoord.
Maar heb ze niet allemaal gehoord, heb zelf een keer de duurste gekocht en een paar goedkopere modellen gehoord.
Klinken allemaal plat en levensloos.

Rob

Re: Welke DAC nu weer + - + - + -

Geplaatst: wo 10 jun 2026, 22:09
door hannesie
Tja, dat is best wel lastig, terwijl je wel duidelijk de verschillen kunt zien in de opzetten die ze maken, en zelfs ook met de HOLO jongens samenwerken, en dan zelf dan wel weer met een eigen idee weer doorgaan, en kan ze niet vastpinnen op conservatief gedrag.

Heb nu in ieder geval alle apparaten die muziek "vervoeren" dan weer alles op een rijtje, nu ook de HP Microserver en de MAC MINI die dan als RoonBridge fungeert.
Allemaal op de laatste versie van UBUNTU Server, en hopelijk nu voor een tijdje stabiel en goed klinkend.
Schermafbeelding 2026-06-10 220015.png

Re: Welke DAC nu weer + - + - + -

Geplaatst: wo 10 jun 2026, 23:50
door hannesie
Schermafbeelding 2026-06-10 234907.png
Draait weer heerlijk afgestoft. :-" :-"

Schermafbeelding 2026-06-10 235144.png
Schermafbeelding 2026-06-10 235307.png