3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
-
GuidoTensen
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma 22 apr 2024, 17:36
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Heel erg bedankt jongens dat ik bij jullie mocht komen kijken hoop weer geleerd
Maar viervoeter verplichtingen dus ik moest naar huis
Guido
Maar viervoeter verplichtingen dus ik moest naar huis
Guido
-
Levinson7331
- Berichten: 5
- Lid geworden op: zo 22 sep 2024, 20:32
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Leuke dag gehad, helaas moesten we wat eerder weg ivm andere afspraak.Hierbij de gemaakte foto's .Iedereen mag/ kan zijn foto toevoegen aan onderstaande link ( please do)
https://photos.app.goo.gl/fzkYQYgLK7btoGxP7
https://photos.app.goo.gl/fzkYQYgLK7btoGxP7
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Omdat ik met mijn speakers in de verkeerde ruimte bleek te zijn aanbeland, hebben we de boel nu opgebouwd in het kleine kamertje achteraan boven. De Pluut, of zoiets. En gaan we daar weldra demonstreren..... Wees welkom.
Komen jullie nog? Beetje kaal hiero.
Komen jullie nog? Beetje kaal hiero.
-
GuidoTensen
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma 22 apr 2024, 17:36
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Kreeg gelijk weer zin terminals er nog op
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Wat een leuke dag met veel indrukken. Het was voor mij de eerste keer. Hele fijne sfeer en wat een kennis zeg.
De ongefilterde full range fostex in hiraga behuizing klonk veel grootser dan het formaat deed vermoeden.
Beide dsd dacs maakten indruk. Dat klonk erg vloeiend en natuurlijk.
En wat een laag kwam er uit de relatief kleine kasten van Stefan. En niet te vergeten de klank en het afwerkingsniveau van de speakers van Dre.
In de kleine ruimte werd het laag onevenredig versterkt waardoor het laag van mijn speakers niet zo goed uit de verf kwam maar overall hoorde ik toch positieve geluiden.
De meting van Stefan (waarvoor nogmaals dank) legde wel een aantal ontwerp foutjes bloot. Ik heb hulp aangeboden gekregen van Dre dus misschien dat ik nog de stoute schoenen aantrek met zo'n aardig aanbod.
Sowieso dank aan iedereen voor de leerzame middag en in het bijzonder George voor het organiseren, Stefan voor zijn hulp bij het meten en Andre en Johan voor het helpen en de leuke gesprekken.
De ongefilterde full range fostex in hiraga behuizing klonk veel grootser dan het formaat deed vermoeden.
Beide dsd dacs maakten indruk. Dat klonk erg vloeiend en natuurlijk.
En wat een laag kwam er uit de relatief kleine kasten van Stefan. En niet te vergeten de klank en het afwerkingsniveau van de speakers van Dre.
In de kleine ruimte werd het laag onevenredig versterkt waardoor het laag van mijn speakers niet zo goed uit de verf kwam maar overall hoorde ik toch positieve geluiden.
De meting van Stefan (waarvoor nogmaals dank) legde wel een aantal ontwerp foutjes bloot. Ik heb hulp aangeboden gekregen van Dre dus misschien dat ik nog de stoute schoenen aantrek met zo'n aardig aanbod.
Sowieso dank aan iedereen voor de leerzame middag en in het bijzonder George voor het organiseren, Stefan voor zijn hulp bij het meten en Andre en Johan voor het helpen en de leuke gesprekken.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Zeker, het was een erg leuke dag en de speakers van Stefan waren groots met een mooie bas en in deze kleine behuizing.
Ik wil ook graag George bedanken voor het organiseren van deze leuke, leerzame dag. En dit bied voor mijzelf ook weer nieuwe inzichten na verschillende gesprekken te hebben gehad met specialisten. Het is ook leuk een gezicht te zien bij de naam van het forum.
Ook iedereen bedankt voor het slepen naar de eerste etage van de zware speakers.
Ik wil ook graag George bedanken voor het organiseren van deze leuke, leerzame dag. En dit bied voor mijzelf ook weer nieuwe inzichten na verschillende gesprekken te hebben gehad met specialisten. Het is ook leuk een gezicht te zien bij de naam van het forum.
Ook iedereen bedankt voor het slepen naar de eerste etage van de zware speakers.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Ook ik heb een erg leuke dag gehad. Ten eerste dus George bedankt voor het organiseren. Ook leuk mensen te spreken die je alleen van forumnaam kent.
Verder hele mooie dingen gehoord. Zeker de set van Stefan klonk voor mij erg goed. En mooi gemaakt ook nog.
Opvallend vond ik wel de verschillende meningen over de diverse sets. Zeker bij het vergelijk Purifi-Nilai stond ik verbaasd over de mening van velen dat zIj de Purifi beter vonden. Voor mij was het precies andersom.
Maar goed dat we verschillende smaken hebben. Anders had er immers maar één set of veel dezelfde sets hoeven staan.
Groet,
Leobus
Verder hele mooie dingen gehoord. Zeker de set van Stefan klonk voor mij erg goed. En mooi gemaakt ook nog.
Opvallend vond ik wel de verschillende meningen over de diverse sets. Zeker bij het vergelijk Purifi-Nilai stond ik verbaasd over de mening van velen dat zIj de Purifi beter vonden. Voor mij was het precies andersom.
Maar goed dat we verschillende smaken hebben. Anders had er immers maar één set of veel dezelfde sets hoeven staan.
Groet,
Leobus
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Ook weer veilig thuis na een lange rit naar de bijna Belgische grens.
Leuk om dan meteen zo'n bericht te lezen van Ruben. ( hierboven )
Mooi om de gezichten achter de namen te zien en te genieten van al dat moois wat er gebouwd is.
Goed georganiseerd zo.
Vond alle speakers van hoog nivo hoor.
Uiteindelijk toch blij dat ik de kleine ruimte ter beschikking had. Beter voor mijn luidsprekers.
Had de gelegenheid om een aantal een op een gesprekken te hebben. Kon ik wat meer mijn motivatie m.b.t. het ontwerp van Hiraga uit de doeken doen. Leuk om door verschillende mensen gevraagd te worden welke basdriver ik ( de Fostex was duidelijk zichtbaar ) in gebruik had. JA, geen
Leuk om dan meteen zo'n bericht te lezen van Ruben. ( hierboven )
Mooi om de gezichten achter de namen te zien en te genieten van al dat moois wat er gebouwd is.
Goed georganiseerd zo.
Vond alle speakers van hoog nivo hoor.
Uiteindelijk toch blij dat ik de kleine ruimte ter beschikking had. Beter voor mijn luidsprekers.
Had de gelegenheid om een aantal een op een gesprekken te hebben. Kon ik wat meer mijn motivatie m.b.t. het ontwerp van Hiraga uit de doeken doen. Leuk om door verschillende mensen gevraagd te worden welke basdriver ik ( de Fostex was duidelijk zichtbaar ) in gebruik had. JA, geen
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Heren bedankt dat jullie de creaties wilden laten beluisteren en George voor de organisatie van het geheel.
De luidsprekers van Stefan hadden een hoog aaibaarheidsfactor en waren erg compleet in de weergave. Erg fraai.
Ook leuk het verschil tussen de versterkers te beluisteren. En ook de uitgesproken meningen erover. Had ik die zelf ook.
Vond het zelf moeilijk om specifiek de verschillen in de kwaliteiten aan te geven maar ik merkte wel dat de ene me meer spanning opwekte en de andere me juist ontspande.
En het stuk van Melanie; wat een fantastisch landschap van geluid!
De Hiraga's waren iets heel anders maar toch bijzonder in zijn soort. TTS legt zichzelf beperkingen op door de keus van de driver en het af zien van enige filtering. Dan is het resultaat indrukwekkend te noemen.
En bij het eten van een broodje op de overloop ook het verschil tussen twee buizenversterkers kunnen ervaren. Eigenlijk wist ik het wel; een versterker is een niet te onderschatten onderdeel van je muziekbeleving.
De luidsprekers van Stefan hadden een hoog aaibaarheidsfactor en waren erg compleet in de weergave. Erg fraai.
Ook leuk het verschil tussen de versterkers te beluisteren. En ook de uitgesproken meningen erover. Had ik die zelf ook.
Vond het zelf moeilijk om specifiek de verschillen in de kwaliteiten aan te geven maar ik merkte wel dat de ene me meer spanning opwekte en de andere me juist ontspande.
En het stuk van Melanie; wat een fantastisch landschap van geluid!
De Hiraga's waren iets heel anders maar toch bijzonder in zijn soort. TTS legt zichzelf beperkingen op door de keus van de driver en het af zien van enige filtering. Dan is het resultaat indrukwekkend te noemen.
En bij het eten van een broodje op de overloop ook het verschil tussen twee buizenversterkers kunnen ervaren. Eigenlijk wist ik het wel; een versterker is een niet te onderschatten onderdeel van je muziekbeleving.
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
George: dank voor het organiseren. Geslaagd event.
En Stefan: wat zit er een bizarre hoeveelheid bas in die speakers van je. Heel bijzonder.
Van wie was dat "Queen Mary ??" muziekstuk ? Vergeten de naam te noteren....
Met muzikale groet.
Reinout
En Stefan: wat zit er een bizarre hoeveelheid bas in die speakers van je. Heel bijzonder.
Van wie was dat "Queen Mary ??" muziekstuk ? Vergeten de naam te noteren....
Met muzikale groet.
Reinout
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Francine Thirteen vermoedelijk. Was niet bij de luisterdag hoor, maar het is zo’n typisch demo nummer 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
zo, weer thuis na een zeer geslaagde dag. bedankt voor de organisatie George!
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
George dank weer voor je organisatie, Stefan voor de meet-hulp en iedereen voor de de leuke dag! Jammer dat ik voor t eind van de dag naar m’n hondenuitlaat moest racen..
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Op het forum zetten werkt beter;Levinson7331 schreef: ↑za 28 sep 2024, 14:50Leuke dag gehad, helaas moesten we wat eerder weg ivm andere afspraak.Hierbij de gemaakte foto's .Iedereen mag/ kan zijn foto toevoegen aan onderstaande link ( please do)
https://photos.app.goo.gl/fzkYQYgLK7btoGxP7
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Toch een beetje meegenieten op afstand, ben benieuwd of GerardJ zijn opzet nog gespeeld heeft, is ook wel wat bijzonders.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Leuke dag gehad. Afgesloten met een lekkere maaltijd. Bedankt voor de organisatie George.
En Stefan, had ik al gezegd dat je speakers fantastisch zijn?
En Stefan, had ik al gezegd dat je speakers fantastisch zijn?
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Weer een zeer gezellig dag! En wat was er weer veel moois 
