Olaf's audio hoekje.

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Leeuwarden »

Olaf, dit is toch een klasse AB versterker?
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Olaf Analogue »

Dat klopt inderdaad. Het voorversterker gedeelte is klasse A.
De eindtrappen zijn klasse A/B
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Leeuwarden »

Mooi hoor! Het zal met die warmte inderdaad wel meevallen. Kan je de voortrap ook loskoppelen van de eindtrap om zodoende een andere eindtrap te gebruiken?
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Olaf Analogue »

Dat kan inderdaad. Dat kun je via de instellingen regelen.
Er gaan dan met een dikke klik een paar stevige relais om waarmee de voor trap geheel gepasseerd wordt.
Er dient wel rekening mee gehouden te worden dat vanaf dat moment de volume regeling dan niet meer mee doet dus het toestel dan zoals iedere eindversterker alles vol uit stuurt
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Leeuwarden »

Reden waarom ik dat vraag is dat, als je de pre los kan gebruiken, het heel interessant zou zijn om een zo’n bejubelde Purifi of Ncore te vergelijken. Voor mijn gevoel staan alle klasse D fanaten dan weer met twee voetjes stevig op de grond. Maar ja, draai zelf ook met AB versterkers dus ik ben wel wat bevooroordeeld 8)
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Olaf Analogue »

Ik heb inderdaad je vraag niet helemaal juist gelezen. Mijn antwoord klopt dat je het toestel dan als eindversterker kunt gebruiken, maar de pre kun je dan helaas niet los gebruiken omdat het toestel geen pre-out uitgangen op de achterzijde heeft. Dat had het trouwens wel compleet gemaakt als ze die er dus wel ingebouwd hadden, en volgens mij had dat ook prima gekund

Verder ga ik overigens wel met je mee, ik blijf ook voorlopig bij klasse A/B. Ik ben nog niet om voor klasse D (buiten het eventueel aansturen van een sub)
Overigens is in mijn auto wel alles klasse D en dat klinkt op zich prima. Maar een auto is wel een hele andere omgeving.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door dre »

Ik ben benieuwd hoe warm hij zo gaat worden.....
Mijn voorkeur heeft het niet. .
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Leeuwarden »

Voor sub en auto is D een prima oplossing! Voor muziek is het niet mijn ding…
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Leeuwarden »

Dre heeft wel een puntje, ventilatie zijkant lijkt prima maar de bovenkant lijkt mij ook niet voldoende…
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Walt »

Lijkt mij ook te krap eigenlijk…?
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door FR_Aad »

Een paar sleuven in het bovenblad frezen gaat vast helpen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door dre »

Hij is al naar een mooi rackje aan het kijken. :goedzo:
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Olaf Analogue »

dre schreef: za 10 feb 2024, 14:13
Ik ben benieuwd hoe warm hij zo gaat worden.....
Mijn voorkeur heeft het niet. .
Dit heeft inderdaad ook niet mijn voorkeur, wordt vervolgd dus.
Ik ben mij aan het oriënteren op de aanschaf van een audiorack
Overigens heeft de versterker de hele dag staan te spelen en hij was nog niet eens hand warm. Ik kan hier uiteraard ook alleen maar op laag volume draaien omdat ik in een tussenwoning woon.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door dre »

Af en toe moet het gas er op! :lol:

Heb je al een rack op het oog?
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Olaf Analogue »

Er staan twee hele mooie Creaktiv racks bij W&W audio met driepunts dempers er in per paneel.
En hun leveren ook de racks van Norstone Stäbbl Hifi
Dus één van die racks zou het kunnen gaan worden, tenzij jij of iemand anders nog tips voor me heeft.
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op za 10 feb 2024, 20:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Olaf Analogue »

dre schreef: za 10 feb 2024, 20:05
Af en toe moet het gas er op! :lol:
Dat kan twee keer twee weken per jaar als mijn bejaarde buren met de caravan er op uit trekken. :mrgreen:
De jonge gast die aan de andere kant woont maakt het niet uit.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Walt »

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door dre »

Gouden tip!
Geen geld en een van de beste ooit!
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Olaf Analogue »

Walt schreef: za 10 feb 2024, 20:15
Damn! jammer dat hij er nog maar één heeft, ik had ze graag beiden gehad.
Bedankt voor de tip Walt!
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op za 10 feb 2024, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Olaf Analogue »

Hiervan staan er twee stuks bij W&W audio, die kan ik voor een nette prijs overnemen:
https://www.yumpu.com/en/document/read/ ... e-creaktiv
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door dre »

Ook niets mis mee. :goedzo:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door richard »

Olaf Analogue schreef: za 10 feb 2024, 20:13
dre schreef: za 10 feb 2024, 20:05
Af en toe moet het gas er op! :lol:
Dat kan twee keer twee weken per jaar als mijn bejaarde buren met de caravan er op uit trekken. :mrgreen:
In mijn eerste huis bejaarde buren gehad die doof waren maar ook niet sliepen.
Ook niet ideaal.

Wat betreft de koeling is het vooral een levensduur dingetje; hoe beter de versterker zijn warmte kwijt kan, hoe langer hij plezier zal geven.
Naar mijn idee is zo'n mooie bak ook wel een fatsoenlijk rack waard.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door dre »

Precies!
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Olaf Analogue »

Klopt helemaal wat je zegt hoor Richard, het is alleen ineens snel gegaan dat het toestel er kwam, dus vandaar nog even deze minder fraaie oplossing.
Maar er komt een mooi rack voor in de plaats, het wordt ook wel een keer tijd dat het kastje weg gaat, deze beperkt me namelijk sowieso in mijn keuze vrijheid voor nog meer apparatuur. qua ruimte.
Ik heb nog steeds de neiging om de Creativ racks van W&W audio te pakken, want die vond ik wel erg mooi en degelijk.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Walt »

Dat zijn ook mooie racks, en altijd goed om zaken te doen met je vaste partij, jij helpt hun, en zij helpen jou als dat nodig is.

Je kan later altijd nog eens Leobus zijn ringen onder de versterker testen, dat geeft een verdere verbetering verwacht ik.
Laatst gewijzigd door Walt op za 10 feb 2024, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie