ZBA CA versterkers bouwen
Moderator: Beheerdersteam
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Ik heb al een zeskanaals PGA liggen met ingangskeuze (ook 2 keer stereo) voor dit project.
Dan een batterij ZBA CA2-en erachter en vooruit maar met de MC SACD
bij mij moet alles altijd groter grootst
Dan een batterij ZBA CA2-en erachter en vooruit maar met de MC SACD
bij mij moet alles altijd groter grootst
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Tja, SACD is wel een gepasseerd station als je highres kan streamen, sorry 
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Er komen dagelijks nieuwe SACDs uit.
En is dat streamen native multichannel?
En is dat streamen native multichannel?
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Nee gelukkig niet, zou ik niet meer willen, heb hier 7.1 gehad met een behoorlijke Yamaha versterker, ‘less is more’ stereo setup met streamer/vv en CA is genoeg.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Tja,
Hires stereo genoeg hier. En hires opnamen van bijvoorbeeld het concertgebouw zijn in de stereo downmix best wel..... oké of zo.
Op een goed uitgelijnde 5 kanaals SACD installatie is het echt een ander verhaal.
Niet dat stereo - hi-res of niet, zo enorm zijn die verschillen niet- voor mij een gepasseerd station is; bij goede opnamen en goede stereo downmix kan het verschil klein zijn.
Ik heb ook wel pop in MC hires gehoord, geen fan van omdat de mixert meestal geen kans ziet om met z'n vingers van de knoppen af te blijven, met achter je langs rennende drumkits tot gevolg. Erg vermoeiend.
Hires stereo genoeg hier. En hires opnamen van bijvoorbeeld het concertgebouw zijn in de stereo downmix best wel..... oké of zo.
Op een goed uitgelijnde 5 kanaals SACD installatie is het echt een ander verhaal.
Niet dat stereo - hi-res of niet, zo enorm zijn die verschillen niet- voor mij een gepasseerd station is; bij goede opnamen en goede stereo downmix kan het verschil klein zijn.
Ik heb ook wel pop in MC hires gehoord, geen fan van omdat de mixert meestal geen kans ziet om met z'n vingers van de knoppen af te blijven, met achter je langs rennende drumkits tot gevolg. Erg vermoeiend.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Ligt hem vooral aan de muziek die je luistert denk ik, ik luister weinig klassiek.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Zeker. En ook i.c.m. een goede beamer met beeld erbij voegt het beslist wat toe als het goed gedaan is. En aan dat laatste schort het nog wel eens. Dan wordt het al snel een vermoeiend effectje.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Precies, ik luister vooral Spotify en dan is een hyper analytische installatie misschien niet het beste idee.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
https://mostlyopera.blogspot.com/2008/1 ... zburg.html
Waanzinnig goed met een goede beamer en een goede 5.1 installatie. Al doen de frontspeakers het meeste werk
Waanzinnig goed met een goede beamer en een goede 5.1 installatie. Al doen de frontspeakers het meeste werk
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Dat hoeft ook niet. Maar dat is wel 1 van die muzikale voorbeelden dat het tot zijn recht komt. Het is ook niet mijn ambitie hoor maar als anderen die wel hebben is het wel leuk 
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Vanavond even gewisseld;
Nu via Coax is ie braaf, heb via optisch uit toch nog af en toe een hikje,
of dat nou de streamer of de optische kabel is
Nu kan de eindbak open voor een paar modificaties, inbouw van kaku en 12v trigger, deksel wat verzwaren. (Want dat klinkt gewoon als een goedkoop blikje
)
Nu via Coax is ie braaf, heb via optisch uit toch nog af en toe een hikje,
of dat nou de streamer of de optische kabel is
Nu kan de eindbak open voor een paar modificaties, inbouw van kaku en 12v trigger, deksel wat verzwaren. (Want dat klinkt gewoon als een goedkoop blikje
Re: ZBA CA versterkers bouwen
En maar weer de eindbak terug gezet, 1 kanaal van de AFDAC+CA is er mee gestopt, vanavond eens kijken wat het is 
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Heb m'n AFDAC-CA open liggen, slecht contact in de voeding van het rechter kanaal, zo te zien niks terminaal stuk 
Laatst gewijzigd door Shadow op zo 24 feb 2019, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Soms komt je lompigheid pas laat om de hoek
Draden van de trafo ingekort en stekkers op gekrompen maar vergeten de epoxy lak eraf te fikken natuurlijk
Linker kanaal gelijk ook maar doen dus
Draden van de trafo ingekort en stekkers op gekrompen maar vergeten de epoxy lak eraf te fikken natuurlijk
Linker kanaal gelijk ook maar doen dus
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15174
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: ZBA CA versterkers bouwen
De discussie over de Yamaha streamer met de hik gaat waarschijnlijk nog wel even door, en is afgesplitst hiernaartoe.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Die chinezen houden wel van een nieuwjaarsfeestje, maar uiteindelijk na bijna 2 maanden geleverd;
Luidspreker en tulp bussen niet inclusief, maar ook via Ali gekocht. Naast z'n designvoorbeeld had ie iets groter gemogen, maar goed.
Luidspreker en tulp bussen niet inclusief, maar ook via Ali gekocht. Naast z'n designvoorbeeld had ie iets groter gemogen, maar goed.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Het past toch? Vind het juist beter smoelen dan het "design voorbeeld". Valt mij alleszins mee.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Ja hij is leuk! Vooral de koelribben ook;
Alles is minimaal 3mm alu, front is 8mm, lekker zwaar nu al
Alles is minimaal 3mm alu, front is 8mm, lekker zwaar nu al
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Afgelopen februari in Hengelo stonden ze er mooi bij;
Maar CA nr. 1 had een mechanische klik-aan-klik-uit die niet helemaal lekker werkte, dus van Barry2001 nog wat kaku's over genomen en één ervan inbouwen in nr. 1;
Breda in aantoooocht
Maar CA nr. 1 had een mechanische klik-aan-klik-uit die niet helemaal lekker werkte, dus van Barry2001 nog wat kaku's over genomen en één ervan inbouwen in nr. 1;
Breda in aantoooocht
