Laat mtb maar uitleggen hoe hij aan zijn aanname komt. Hij gooit dat balletje op, vangt ie het ook zelf maar opcve schreef:Pjotr wil je voor mij uitleggen waarom mtb zijn aanname niet klopt. Leer ik weer iets.Pjotr schreef:Bovendien klopt mtb zijn verdere aanname ook nietHenkjan schreef:zonder sneer mag ook hoor
(Edit op speciaal verzoek van Anne)
Co
Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Geen Co-lere en toch niet gelukkig.En Peter ook al zo droevigPjotr schreef:Laat mtb maar uitleggen hoe hij aan zijn aanname komt. Hij gooit dat balletje op, vangt ie het ook zelf maar opcve schreef:Pjotr wil je voor mij uitleggen waarom mtb zijn aanname niet klopt. Leer ik weer iets.
Co
Zal door 't weer komen
Anne
Hoezo droevig? Er ligt een schone taak voor je Anne: Een Co-cursus basis elektronicaAh!buis schreef:Geen Co-lere en toch niet gelukkig.En Peter ook al zo droevig![]()
Zal door 't weer komen![]()
![]()
Anne
Een cursus creatief met kurk is misschien dan beter geschikt voor mij?Pjotr schreef:Hoezo droevig? Er ligt een schone taak voor je Anne: Een Co-cursus basis elektronicaAh!buis schreef:Geen Co-lere en toch niet gelukkig.En Peter ook al zo droevig![]()
Zal door 't weer komen![]()
![]()
Anne
Co
Daar kun jij toch zelf een cursus in geven?
Laten we Ray zijn topic maar niet verder vervuilen met persoonlijk geneuzel.
Verder met het gewapper dan maar.Pjotr schreef:Daar kun jij toch zelf een cursus in geven?Laten we Ray zijn topic maar niet verder vervuilen met persoonlijk geneuzel.
Co
Echt snel is Peter's ontwerp niet, ondanks de snelle Op-Amp en BAT's:
Maar wel bruikbaar: na 0,5 sec heeft ie de piekwaarde te pakken, die na 0,1 sec al op de helft zit en na 0,1 sec ook weer weg is en dat kan de meter nog wel volgen.
Als je echt snelle pieken langer wil zien, wordt het al gauw een deel van het ontwerp zoals beschreven in http://www.tronola.com/Audio_Level_Meter_Article.pdf.
Als je echt snelle pieken langer wil zien, wordt het al gauw een deel van het ontwerp zoals beschreven in http://www.tronola.com/Audio_Level_Meter_Article.pdf.
Sorry, maar dit is helemaal geen piekmeter, dit is een VU-meter
(wat overigens eerder in dit draadje ook vermeld is). En i.d.d. met een bewuste tijdconstante van ca. 0,1 sec, sneller houdt de meter toch niet bij.
Maar het is mij nu nog niet duidelijk waar je die 40 mA, die je noemde, vandaan hebt gehaald..........
Maar het is mij nu nog niet duidelijk waar je die 40 mA, die je noemde, vandaan hebt gehaald..........
Ik wilde eigenlijk net een zij-uitstapje gaan maken naar de voeding van de eindverversterker.cve schreef:Verder met het gewapper dan maar.Pjotr schreef:Daar kun jij toch zelf een cursus in geven?Laten we Ray zijn topic maar niet verder vervuilen met persoonlijk geneuzel.
Co
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Elco's op kurken plaatjes monteren..... 
Soort dienblad dus. Net m'n eten op, niet zoveel belangstelling in voeding nuray5150 schreef:Neuh, glasvezelversterkte epoxy.
Anne
Ook leuk, maar die wappers doen meer stof opwaaien.Ik wilde eigenlijk net een zij-uitstapje gaan maken naar de voeding van de eindverversterker.
Co
En ik heb ze nog wel errùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùg langzaam gemaakt (volgens de expert dan)cve schreef:Ook leuk, maar die wappers doen meer stof opwaaien.Ik wilde eigenlijk net een zij-uitstapje gaan maken naar de voeding van de eindverversterker.
Co
'Tis ook nooit goed
Och, als die 47µ begint uit te drogen wordt ie wel sneller
Anne
Anne
Bedoel je nu die 47µ In het ontwerp van mtb?Ah!buis schreef:Och, als die 47µ begint uit te drogen wordt ie wel sneller![]()
Anne
C
Dat is een Co py van die van Pjotrcve schreef:
Bedoel je nu die 47µ In het ontwerp van mtb?![]()
C
Anne
Weet ik, maar ik had een beetje hoop dat mtb die juist zou vervangen. Of uitleg zou geven waarom die 47µ er juist niet behoort te zitten. Nu weten we wat Pjotr allang had uitgelegd.
Co
Co
Die 40mA zou voor een piekmeter bij hoge frequenties van belang zijn en sneller dan 0,1 sec moet je 'm inderdaad niet maken, dus vandaar die 47µF.Pjotr schreef:Sorry, maar dit is helemaal geen piekmeter, dit is een VU-meter(wat overigens eerder in dit draadje ook vermeld is). En i.d.d. met een bewuste tijdconstante van ca. 0,1 sec, sneller houdt de meter toch niet bij.
Een VU-meter moet toch de piek aangeven?, belangrijk voor klippen!
Om de traagheid van de meter op te vangen, richt je eerst gelijk en vlak je dan af en de gelijkspanning/stroom zet je op de meter: Voor Ray's meters heb je de log-versterker en dus ook de auto-range niet nodig en dan is het niet zo ingewikkeld.
Ray gaat er volgens mij niet mee varen......mtb schreef:Een VU-meter moet toch de piek aangeven?, belangrijk voor klippen!
PP-meters (peak programme meter) vind je in radio studio's om de zender niet te oversturen en tegenwoordig veelal in digitale studio's omdat AD converters nou eenmaal naar gaan vervormen bij oversturen. Analoge tape had daar minder moeite mee en vind je op analoge spullen vrijwel altijd VU-meters. Maar goed, in dit geval is het versiering van een versterker, of die versterker clipt hoort Ray zo ook wel denk ik
Clippen ?
Het is een versterker om mee in een huiskamer te draaien, niet om een PA systeem in De Kuip mee aan te sturen.
Volgende keer pak ik wel een stel 3915's.
Het is een versterker om mee in een huiskamer te draaien, niet om een PA systeem in De Kuip mee aan te sturen.
Volgende keer pak ik wel een stel 3915's.