Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: napraten...
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: updates in topicst
Zie ik nu goed dat de speakers van Walt bovenop een andere speaker stonden? Dit heeft nogal wat invloed op de bafflestep compensatie, die wordt te fors. Vaak heeft dit soort opstellingen ook geen positief effect op de controle in het laag, de speaker staat te zwabberen en de speaker eronder gaat meetrillen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: updates in topicst
Roland heeft toch niet weer z'n bril laten liggen 
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: updates in topicst
deel 3.... en nee, de bril is meegegaan, ook zijn afstandbediening heb ik niet aangetroffen in de luisterruimtes dus die zal hij ook nog wel hebben 
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: updates in topicst
Als laatste ook nog een panorama foto van ruimte 10 tijdens de luistersessie van de set van RN acoustics
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: updates in topicst
Wie was er nou op zoek naar een service manual voor een JBL subwoofert ? 
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: updates in topicst
Dat was ik Raymond. Ik zal het typenummer nog even opzoeken.
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: updates in topicst
Zijn die dubbelkast luidsprekers die aan de otls hingen ook terug te vinden op de site?
of ergens anders ?
of ergens anders ?
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: updates in topicst
Goede vraag, ik ben ook wel benieuwd naar de ontwikkeling hier achter. Volgens mij is het al wel een wat ouder systeem wat al eens eerder op een luisterdag voorbij is gekomen.
Ik vond trouwens wel dat de AT mid niet volledig tot zijn recht kwam, terwijl de midkast toch zeer degelijk gebouwd aanvoelde. Ik ben derhalve benieuwd naar de filtering tussen mid en hoog. De AT mid is behoorlijk kritisch qua seriespoel. Deze dient doorgaans niet groter dan 1.2mH te zijn anders gaat het mooie mid verloren.
Groetjes Walter
Ik vond trouwens wel dat de AT mid niet volledig tot zijn recht kwam, terwijl de midkast toch zeer degelijk gebouwd aanvoelde. Ik ben derhalve benieuwd naar de filtering tussen mid en hoog. De AT mid is behoorlijk kritisch qua seriespoel. Deze dient doorgaans niet groter dan 1.2mH te zijn anders gaat het mooie mid verloren.
Groetjes Walter
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: updates in topicst
Volgens mij was dat "the voice" van http://www.rnacoustics.nl/
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: updates in topicst
Dat klopt, vorig jaar Hengelo was Roland van de partij met deze speakers.Walt schreef:Volgens mij is het al wel een wat ouder systeem wat al eens eerder op een luisterdag voorbij is gekomen.
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: updates in topicst
Voor wat het waard is: mijn favorieten van de dag (ben er tot 14.30u geweest dus niet alles gehoord):
Absolute topper de CT 250. Een ontwerp wat hier niet door de schoonheidscommissie komt, maar wat een power. Ik had hier echt het gevoel alsof je live naar een concert aan het luisteren was. De hoorn zonder kast maakt heel nieuwsgierig naar kleinere ontwerpen die wel de woonkamer kunnen halen.
De speaker van Rudy, met de dubbele css drivers klonken ook erg ruimtelijk en prettig. Bijna té ruimtelijk. Nieuwsgierig wat deze drivers in andere configuraties doen.
En weet iemand welke speaker onder de 2-weg van Walter staan? Ze klonken erg prettig, al was het geluidsbeeld wat diffuus. Alsof de speakers te ver uit elkaar stonden. De speakers van Walter klonken ook erg goed, naar mijn gevoel kwam er wat te veel bas uit deze kleine kastjes. Daardoor werd het totaalbeeld wat minder sprankelend dan gedacht.
In de grote zaal werd ik vooral nieuwsgierig wat de speakers van Pappaleo en de Concertante van Tony in een andere ruimte zouden doen. Klonken goed, maar vast veel beter in een andere ruimte.
Kortom: weer een hele geslaagde dag. Dank aan de organisatie!
Absolute topper de CT 250. Een ontwerp wat hier niet door de schoonheidscommissie komt, maar wat een power. Ik had hier echt het gevoel alsof je live naar een concert aan het luisteren was. De hoorn zonder kast maakt heel nieuwsgierig naar kleinere ontwerpen die wel de woonkamer kunnen halen.
De speaker van Rudy, met de dubbele css drivers klonken ook erg ruimtelijk en prettig. Bijna té ruimtelijk. Nieuwsgierig wat deze drivers in andere configuraties doen.
En weet iemand welke speaker onder de 2-weg van Walter staan? Ze klonken erg prettig, al was het geluidsbeeld wat diffuus. Alsof de speakers te ver uit elkaar stonden. De speakers van Walter klonken ook erg goed, naar mijn gevoel kwam er wat te veel bas uit deze kleine kastjes. Daardoor werd het totaalbeeld wat minder sprankelend dan gedacht.
In de grote zaal werd ik vooral nieuwsgierig wat de speakers van Pappaleo en de Concertante van Tony in een andere ruimte zouden doen. Klonken goed, maar vast veel beter in een andere ruimte.
Kortom: weer een hele geslaagde dag. Dank aan de organisatie!
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: updates in topicst
Ja, dat waren waarschijnlijk de wedstrijdspeakers van DréFredM schreef:En weet iemand welke speaker onder de 2-weg van Walter staan? Ze klonken erg prettig, al was het geluidsbeeld wat diffuus.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: updates in topicst
25%jeroen_d schreef:Zie ik nu goed dat de speakers van Walt bovenop een andere speaker stonden? Dit heeft nogal wat invloed op de bafflestep compensatie, die wordt te fors.
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: updates in topicst
Dat lijkt me overdreven, de kasten zijn bijna 2x zo hoog als breed, dan zou het zijn circa 17% en ik denk nog een stuk minder want vanuit de kasthoeken heb je ook een virtueel oppervlak te pakken.
In de avond sessie stonden ze wel netjes op statieven trouwens.
Maar ik denk dat ik de serie spoel sowieso kleiner ga maken, 2.0mH of 1.8mH.
Groetjes Walter
In de avond sessie stonden ze wel netjes op statieven trouwens.
Maar ik denk dat ik de serie spoel sowieso kleiner ga maken, 2.0mH of 1.8mH.
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: updates in topicst
25% maximaal Walt.
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: updates in topicst
Reken op 1 dB extra van alles beneden 400Hz.
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: updates in topicst
Zo klonk het niet.
Het geheel miste punch.
Ik had niet de indruk dat er op de overgang veel fout ging in ieder geval.
Ik vermoed toch een te lage afstemming,want met wat harder spelen gingen de woofertjes al redelijk snel tot hun x-max.
Het geheel miste punch.
Ik had niet de indruk dat er op de overgang veel fout ging in ieder geval.
Ik vermoed toch een te lage afstemming,want met wat harder spelen gingen de woofertjes al redelijk snel tot hun x-max.
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: updates in topicst
Ze hebben de achterste poolplaat wel even aangetikt inderdaad
Ik vond zelf de overgang tussen mid en hoog ook goed. Andere mensen blijkbaar niet, wellicht wordt dit beter met een iets kleinere serie spoel.
De poort korter maken, dus een hogere reflex afstemming, staat sowieso op de 'to-do' lijst. Jammer dat mijn ATB meet set niet meer werkt, nu kan ik de huidige impedantie curve niet opmeten.
Groetjes Walter
Ik vond zelf de overgang tussen mid en hoog ook goed. Andere mensen blijkbaar niet, wellicht wordt dit beter met een iets kleinere serie spoel.
De poort korter maken, dus een hogere reflex afstemming, staat sowieso op de 'to-do' lijst. Jammer dat mijn ATB meet set niet meer werkt, nu kan ik de huidige impedantie curve niet opmeten.
Groetjes Walter
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: updates in topicst
Weer een topdag gehad. Veel oude bekenden en ook nieuwe forumleden gesproken. Dank aan de organisatie die dit soort dagen mogelijk maakt. 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: updates in topicst
Jammer dat ik dit jaar niet kon komen. Wat me opvalt is dat dit jaar er minder aanvoer is van spullen ( en dan vooral randapparatuur) en minder bezoekers.
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: updates in topicst
Op een bepaald moment stonden beide zalen vol met mensen, ik ben benieuwd hoeveel er totaal waren maar ik denk best een hoop.
Qua randapparatuur was er niet heel veel maar er waren zat setjes speakers.
Groetjes Walter
Qua randapparatuur was er niet heel veel maar er waren zat setjes speakers.
Groetjes Walter
- RNacoustics
- Berichten: 381
- Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: updates in topicst
Ik vond de luisterdag wederom zeer geslaagd
Mijn complimenten aan de heren organisators.
Ik was erg onder de indruk van open baffles systeem van Mick.
Wel een egocentrische luidspreker, want de breedbanders bundelen nogal. Maar als je optimaal in de sweetspot zit, is het een prachtig geluidsbeeld.
Klink erg makkelijk, open en accuraat.
Mijn complimenten aan de heren organisators.
Ik was erg onder de indruk van open baffles systeem van Mick.
Wel een egocentrische luidspreker, want de breedbanders bundelen nogal. Maar als je optimaal in de sweetspot zit, is het een prachtig geluidsbeeld.
Klink erg makkelijk, open en accuraat.
- RNacoustics
- Berichten: 381
- Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: updates in topicst
Volgens mij heb ik nu niets achter gelatenBarry2001 schreef:Roland heeft toch niet weer z'n bril laten liggen
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: updates in topicst
Thanx Roland! 'You made my day!' 
