Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door mischa72 »

hannesie schreef:
Nu toch eens, mede op verzoek van als ik het goed heb Mischa72 eens kijken naar MiniDsp onder Linux.
Samen met Wine krijg ik het wel aan de praat, maar hij ziet de Hardware via de USB niet. :roll:

Dat moet dus beter kunnen, maar hoe?
Schermafdruk.png
Yes, geweldig Hans, je had mij inderdaad aangeboden het eens te proberen.

Als USB binnen Wine niet werkt, zal dat hoogstwaarschijnlijk liggen aan een instelling in Wine. Vooral Ubuntu is normaal gesproken extreem meewerkend als het gaat om ondersteuning van hardware.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

@ Mischa, ik krijg het niet voor elkaar om de MiniDsp software met de combinatie Ubuntu/Wine aan de praat te krijgen met de noodzakelijke USB connectie.

Ook op een andere machine/PC geprobeerd, geen "sjoege" op de USB poort.

De Ministreamer ziet hij wel direct, ook op dezelfde poort maar geen contact te krijgen met de USB poort.

Ook nog wel wat trucjes geprobeerd, Intel en AMD machines, helaas. :o :(

Met mijn netbookje kan ik met dualboot XP/Ubuntu 12.04 wel alles doen. :P
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door mischa72 »

Hey Hans,

Heel erg bedankt voor het testen. Ik ben bezig een dual boot op te zetten van Windows 7 en Ubuntu 12.04 LTS 64bit. Dit om even te kijken of ik met Ubuntu alles kan wat ik zou willen. Als dat het geval is, vliegt de 250GB harddisk uit mijn notebook en komt er een 60GB SSD in en wordt de 250GB gebruikt als externe schijf.

Ik heb nog een systeem net Win7 staan en eventueel nog een ontwikkel/testnotebook met XP.

Nogmaals bedankt :goeie: :goeie: .

Groeten,
Mischa
Plaats reactie