Luisterdag 7 october 2006 Breda II

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Het is sowieso maar de vraag of ik het nogmaals organiseer. Er komt veel meer bij kijken dan alleen wat op dit forum rondstruinen, en de eindverantwoordelijkheid dragen is meer dan je zou denken, ook al gaat het over een hobby. Het was idd zéér moeilijk een goede locatie te vinden. Zelfs als je veel meer geld uit zou geven is het nog bijna onmogelijk. En met veel meer geld heb ik het echt over 15 euro plus (als je dat al haalt....).

en dan nog is de ene acoustiek nog niet de juiste voor die bepaalde set. daarbij zijn dit zaken die door zelfbouwers worden gedaan, en zo gauw als er iets niet helemaal klinkt zoals ze gewend zijn dan zou het zomaar aan de acoustiek liggen. De grote bovenruimte wordt nu veel bekritiseerd, terwijl daar de vorige keer de meest mooie dingen te beluisteren waren......tja, wat moet je daar dan mee.

De perfecte luisterconditie is dat je bij die persoon thuis gaat luisteren om te kijken hoe het allemaal klinkt.

Dus zou ik me niet ál te druk maken over de acoustiek. Hij is zelden goed (genoeg).

Overigens zie ik het niet als negatieve kritiek, maar ik voelde al wel aan dat het enigzins deze kant op zou gaan (sets klinken niet goed...acoustiek mogelijk de schuldige). Waarschijnlijk heb ik dat zelf een beetje in de hand gehad door mijn mening dat acoustiek bijzonder belangrijk is. Een perfecte match wordt erg moeilijk te vinden voor álle sets die die dag spelen denk ik.

Maar het zou natuurlijk wel heel erg leuk zijn als iemand anders eens zou willen kijken naar een leuke locatie. Hou het wel een beetje in de buurt van brabant, anders moet ik weer zo'n pokke-eind rijden :mrgreen:

Jan
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ach, de akoestiek vond ik 't enigste minpunt en kon me daar gemakkelijk overheen zetten, het belangrijkste vond ik toch de goede sfeer, het contact met de andere forumleden en 't uitwisselen van ideeen etc.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

SSassen schreef:
Ach, de akoestiek vond ik 't enigste minpunt en kon me daar gemakkelijk overheen zetten, het belangrijkste vond ik toch de goede sfeer, het contact met de andere forumleden en 't uitwisselen van ideeen etc.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Is zeker waar :), maar het kan toch verschrikkelijk frustrerend zijn als het niet klinkt zoals het moet klinken.
Ik vond de kleine ruimte met de monitors prima gaan. Beetje zslaapkamer idee zegmaar.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Ik heb al wel eens eerder aangegeven dat ik bij ons thuis wel de mogelijkheid heb om een flink aantal mensen te herbergen. Als er geïnteresseerden zijn, wil ik wel iets organiseren. Almelo ligt op zich ook nog redelijk centraal in Nederland, zodat ook de noorderlingen zouden kunnen overwegen te komen.
Wie heeft interesse?
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

audiomanics schreef:
Je kunt zelf wel uitfilteren wat de acoustiek met het geluid doet.

Kees
Dat lukt dus blijkbaar niet zo goed. Kijk naar de recensies over de Concave in Zutphen, bijna geen enkele was positief. Daarbij is het zo dat de wat meer pretentieuze systemen uitermate kritisch worden beluisterd, daar zeg je niet 'goh, best wel goed voor zo'n klein speakertje', terwijl dat soort systemen alleen tot zijn recht kan komen in een goede luisteromgeving. Als je dat voor elkaar hebt dan is er geen tweeweg systeem dat het kwalitatief nog kan volhouden tegen de grotere jongens (mits goed ontworpen natuurlijk). Grotere systemen hebben het wat luisterruimte betreft gewoon moeilijker, pas als je ze met liefde behandelt tonen ze hun werkelijke kunnen.

Ik vind nog steeds dat de grote ruimte van DDIY_2005 erg goed was. Ik zou daar graag wat pretentieuze systemen horen, een 2-weg systeem is net te klein voor die ruimte. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de nieuwe creaties van Sander, Tony en FrankG. Als het dan iets meer kost, vind ik niet erg. Heb je meteen niet teveel bezoekers en de echte liefhebbers bij elkaar :twisted: . Daniel? Zijn er belemmeringen om weer van die ruimte gebruik te maken? Je mag het antwoord in het goede draadje geven hoor...
satch
Berichten: 135
Lid geworden op: do 12 mei 2005, 8:02

Bericht door satch »

Op www.audiofreaks.nl wordt nu ook een luisterdag georganiseerd, niet voor zelfbouw maar voor de commerciele spullen in verschillende setu-ups. Als locatie is gekozen voor een Van der Valk gelegenheid. De kosten bedragen nu voor 16 personen ongeveer 13 euro, dat vind ik redelijk. Als er meer mensen komen zal het uiteraard goedkoper worden.
Ik heb geen idee hoe de akoestiek is, daar durf ik pas iets over te zeggen na de luisterdag. Wie weet, misschien is dat een optie? Er zijn door het hele land Van der Valks, Accors, Mercury-hotels etc., dus een centraal gelegen locatie is dan makkelijk te vinden.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

ik vraag kme dan gelijk iets praktisch af.

Hoe zit het dan met geluidsoverlast (jaja zou je niet denken dat wij dat produceren dan :P :twisted: )
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

b_force schreef:
ik vraag kme dan gelijk iets praktisch af.

Hoe zit het dan met geluidsoverlast (jaja zou je niet denken dat wij dat produceren dan :P :twisted: )
Geen enkel probleem! Ik woon in een oude pastoriewoning. Beneden staat het leeg, de bovenste twee verdiepingen zijn van ons. De dichtsbijzijnde buren wonen op een goeie 40 meter afstand.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Klinkt aantrekkelijk. Hoeveel mensen kun je ontvangen?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

is alleen niet echt in de buurt :P
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Woonkamer is ongeveer 5 bij 11. Tot een man of 10 moet op zich kunnen.
Beneden kan dan eventueel nog een kamer ingericht worden als luisterkamer. Daar moet ook wel tot een man of 10 kunnen. Deze ruimtes zijn echter minder aangekleed dan de woonkamer en daardoor akoestisch iets minder geschikt. Met een kleine voorbereiding is daar uiteraard wel wat op te vinden.
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

SSassen schreef:
Ach, de akoestiek vond ik 't enigste minpunt en kon me daar gemakkelijk overheen zetten, het belangrijkste vond ik toch de goede sfeer, het contact met de andere forumleden en 't uitwisselen van ideeen etc.
Idem dito, waarbij "wij" dan nog het voordeel hebben van onze electronica, dat doet het vrijwel altijd goed in welke ruimte dan ook ;-)

(alhoewel je de koppeling met speaker/ruimte zeker bij buizen of ZNFB niet moet uitvlakken.....)

Ik liep zelf nog te denken aan het afhuren van bijv. de blokhoeve in Nieuwegein, buiten de congressen en beurzen die daar gehouden worden zijn de prijzen best te doen, en het dan koppelen aan een soort audio-ruil/koop beurs voor particulieren, wat lezinkjes etc.
Klinkt al weer een beetje als DDIY2007, niet?
Krachten eens bundelen?

We hebben allemaal wel een zolder vol onderdelen/versterkers/CD spelers/speakers staan die we wel kwijt zouden kunnen, toch? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Christian
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 05 okt 2005, 10:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Christian »

@b_force

Hangt er wel een beetje van af waar je woont, denk je niet? :wink:
FFF
Berichten: 144
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 20:04
Locatie: Tilburg

Bericht door FFF »

Martijn M schreef:
.
Wie heeft interesse?
Ik.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

de blokhoeve in Nieuwegein
Da's weer een beetje dichter bij voor het noorden.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Martijn M schreef:
Ik heb al wel eens eerder aangegeven dat ik bij ons thuis wel de mogelijkheid heb om een flink aantal mensen te herbergen. Als er geïnteresseerden zijn, wil ik wel iets organiseren. Almelo ligt op zich ook nog redelijk centraal in Nederland, zodat ook de noorderlingen zouden kunnen overwegen te komen.
Wie heeft interesse?
pff Almelo!

Jij haalde het tot Amsterdam om bij mij te komen, andersom moet ik Almelo ook wel halen dan! :wink: (mits geschikte dag)

mvg,

Montana
RobT
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 29 jul 2005, 18:13
Locatie: Deventer

Bericht door RobT »

Je weet het, in Almelo is altijd wat te doen, vraag maar aan Finkers...

Bij deze heb ik dus ook interesse, lekker dichtbij (Deventer)!
Ik wil dan mijn (nog niet affe maar tegen die tijd vast wel) XT18's meenemen (monitors).
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Zoek het wat centraler. omgeving Utrecht, Hilversem, Almere of zo. Makkelijker ook vanwege recht toe recht aan wegen. Het zuiden en noorden moeten toch altijd het verst rijden en dan zijn grote wegen wel handig.
satch
Berichten: 135
Lid geworden op: do 12 mei 2005, 8:02

Bericht door satch »

Nieuwegein is mooi centraal. Verder ben ik niet bevooroordeel omdat ik daar woon of zo...... :lol: Er ligt ook een goed bereikbaar Mercure-Hotel bij Bunnik, naast de A12. Of de beruchte Van der Valk bij Breukelen natuurlijk......
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Voor mensen uit het noorden is Almelo inderdaad niet heel goed bereikbaar. Ze zullen in ieder geval het laatste stuk over secundaire wegen moeten. De reistijd hoeft echter niet zo lang te zijn. Ik rij zelf soms naar Groningen. Dat is in anderhalf uur goed te doen.
Vanuit het zuiden en westen is Almelo goed bereikbaar.
Nog centraler in het land is natuurlijk ook een optie, maar dan kan beter iemand die centraler woont dat organiseren.
Ik zal even een nieuw topic openen over een luisterdag in Almelo.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Martijn M schreef:
Vanuit het zuiden en westen is Almelo goed bereikbaar.
Dat ligt er maar aan wat je onder zuiden en westen verstaat. :)

Vanuit West-Brabant is het 230km, vanuit zuid Limburg 250km, vanuit Zeeland en België.... Dit lijkt me toch meer iets voor mensen uit Midden- en Noord/Oost-Nederland.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Marp schreef:
Martijn M schreef:
Vanuit het zuiden en westen is Almelo goed bereikbaar.
Dat ligt er maar aan wat je onder zuiden en westen verstaat. :)

Vanuit West-Brabant is het 230km, vanuit zuid Limburg 250km, vanuit Zeeland en België.... Dit lijkt me toch meer iets voor mensen uit Midden- en Noord/Oost-Nederland.
Je hebt gelijk. Almelo ligt wel tamelijk oostelijk.
Jan Deckers
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 27 okt 2004, 18:59
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Jan Deckers »

Hi Martijn,

lijkt me een heel goed plan...Almelo is niet zo ver voor mij.....Sterker nog .......
Ik kan evt wel iets te luisteren meenemen?

Ik geloof dat onze luisterafspraak hier even mis is gegaan....heb binnenkort even een weekje vrij....dus altijd welkom.
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

@ Caratje

Je kent dit topic?

Of is je upgrade van je 275 tweeter niet meer aan de orde?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php? ... #msg573510
Gebruikersavatar
Caratje
Berichten: 101
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 3:08
Locatie: Eindhoven de gekste
Contacteer:

Bericht door Caratje »

Hans Nootdorp schreef:
@ Caratje

Je kent dit topic?

Of is je upgrade van je 275 tweeter niet meer aan de orde?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php? ... #msg573510
Nog niet, maar nu wel :wink:

Maar interesant verhaal!!! Ik sluit zo'n upgrade niet uit, maar zal het toch eerst met een weerstandje en zo proberen omdat ik momenteel 3x Carat + 2x Impuls heb... En als ik het in 5 kanaals wil opstellen, zal er eerst ook nog een aardig huisje gekocht (dwz effe minder geld voor dit soort dingen). Maar in de toekomst zie ik nog wel gebeuren dat ik er bijvoorbeeld 2x 2x Carat van ga maken, waarbij eventueel een set met andere tweeters maar zeker een kast met meer van mezelf.

Groetjes!!!
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”