De IDUNN ++ (zijn klaar)
Moderator: Beheerdersteam
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Het origineel heeft 20
liter, en ik kan er maar 14,8 liter
bier in kwijt en dan heb ik het verlies van de speaker e.d. nog niet verwerkt.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Vinculum schreef:Dat ziet er inderdaad heel erg mooi uit! Wat voor fineer zit er op de kasten en hoe heb je deze behandeld?
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Sorry, ik dacht jij leest het wel uit het verhaal.
Het is mdf met een laag bamboe van + 1,5 mm aan beide zijden, daarna is er een zwarte beits gebruikt, licht transparant zodat de bamboe nog enigszins herkenbaar zou zijn, daarna een laagje of 2 hardwax.
Tenminste, dat was de bedoeling.
Arno had het al eens gebruikt voor een kastje met Philips units maar dan zonder een kleurtje, en toen ben ik op dat idee gekomen om het donker te maken.
Ik zit trouwens al een uurtje of wat naar de rechter speaker te luisteren, het bevalt mij wel, het laag is rustig maar zeker wel aanwezig, zelfs nu al dat het los is van de speakers
Edit: ik merkte later dat er nog 1 sub aanstond.
Het was nog steeds goed, maar geen 30 Hz.
Het is mdf met een laag bamboe van + 1,5 mm aan beide zijden, daarna is er een zwarte beits gebruikt, licht transparant zodat de bamboe nog enigszins herkenbaar zou zijn, daarna een laagje of 2 hardwax.
Tenminste, dat was de bedoeling.
Arno had het al eens gebruikt voor een kastje met Philips units maar dan zonder een kleurtje, en toen ben ik op dat idee gekomen om het donker te maken.
Ik zit trouwens al een uurtje of wat naar de rechter speaker te luisteren, het bevalt mij wel, het laag is rustig maar zeker wel aanwezig, zelfs nu al dat het los is van de speakers
Edit: ik merkte later dat er nog 1 sub aanstond.
Het was nog steeds goed, maar geen 30 Hz.
Laatst gewijzigd door hannesie op ma 21 feb 2011, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Hoe zit dat met thinner-achtige substanties? Want die zwarte nitrobeits is nou niet bepaald op waterbasis...hannesie schreef:Ik heb teveel surfplanken gebouwd, als ik nu in aanraking kom met epoxy gaat mijn tong kriebelen als eerste reactie en dan gaat het snel met gezwollen ogen en huidirritaties, tevens kan het gedrag veranderen, vraag dat maar aan mijn vrouw![]()
Die liep destijds bijna gillend weg, viel wel mee hoor,
maar het is inderdaad dat je niet meer hetzelfde bent door deze blootstelling aan die zooi.
Of ik er nu nog steeds last van heb![]()
![]()
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Ik had gisterenavond hoofdpijn, waarschijnlijk van die thinner in een onvoldoende geventileerde ruimte.
Bij een werkelijke 2 componenten epoxy komt er tijdens het uitharden (reageren van de stoffen op elkaar) stoffen vrij die voor mij de aanleiding zijn om te vertrekken.
Hier thuis heb ik een siergrindvloer die ook met epoxy is gelegd, maar tijdens het leggen was ik er niet bij.
Ik heb de man een hand gegeven toen hij kwam, en ben toen weggegaan, om vervolgens 3 dagen later (weekendje weg, positief denken
) en veel geventileerd weer in huis terug te komen. Dus na uitharding geen probleem.
De nitrobeits heb ik ook geen last van gehad toen we wat hebben uitgeprobeerd
.
Bij een werkelijke 2 componenten epoxy komt er tijdens het uitharden (reageren van de stoffen op elkaar) stoffen vrij die voor mij de aanleiding zijn om te vertrekken.
Hier thuis heb ik een siergrindvloer die ook met epoxy is gelegd, maar tijdens het leggen was ik er niet bij.
Ik heb de man een hand gegeven toen hij kwam, en ben toen weggegaan, om vervolgens 3 dagen later (weekendje weg, positief denken
De nitrobeits heb ik ook geen last van gehad toen we wat hebben uitgeprobeerd
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Het frontje is nu wel aardig opgedroogd.
Op de foto zie je meer als in het echt, en zo slecht zijn mijn ogen ook weer niet.Als je het weet zie je het.

Nu de rest nog.
Nu de rest nog.
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Oei, las in een ander topic je ervaring maar een flinke domper 
Het is fantastisch spul om de boel dicht te krijgen maar een dikke zooi wat betreft netheid, pur is net zulke troep.
Werk er met regelmaat mee op werk, maar hier wordt je niet vrolijk van
suc6 met het herstel.
Het is fantastisch spul om de boel dicht te krijgen maar een dikke zooi wat betreft netheid, pur is net zulke troep.
Werk er met regelmaat mee op werk, maar hier wordt je niet vrolijk van
suc6 met het herstel.
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Ik zat vandaag even te peinzen, schuur ik het helemaal of werk ik de details bij.
En dacht, in afwachting van de nitro beits, ik kan hem toch al wel even opbouwen om alvast het effect van de baffle te horen.
Zo gezegd, zo gedaan, de kast heeft dus nu geen enkele demping, behalve de loodbitumen is het verder zoals de units hiervoor waren v.w.b. het filter.
Als tijdelijke voet de oude kasten
Dus muziek erop,
Het klinkt wel even anders, helderder en tevens is het zo dat het effect wat ik wilde bereiken met de luisterpositie, het bundelt voor geen meter.
Je kunt op iedere plaats de boxen beluisteren zonder iets van plaatsing te missen.
Bij de eerste opzet al niet slecht, maar nu helemaal lekker.
Het laag is zelfs met stevige muziek als Wesbound van Lee Rittenour en stevig klassiek echt goed en direct, de cd met Poem of Chinese Drums van de Burmeister geeft ook een prima indruk.
Ik zal nog wel even spelen met met demping, maar dat kan nooit veel worden naar mijn idee.
En dacht, in afwachting van de nitro beits, ik kan hem toch al wel even opbouwen om alvast het effect van de baffle te horen.
Zo gezegd, zo gedaan, de kast heeft dus nu geen enkele demping, behalve de loodbitumen is het verder zoals de units hiervoor waren v.w.b. het filter.
Als tijdelijke voet de oude kasten
Het klinkt wel even anders, helderder en tevens is het zo dat het effect wat ik wilde bereiken met de luisterpositie, het bundelt voor geen meter.
Je kunt op iedere plaats de boxen beluisteren zonder iets van plaatsing te missen.
Bij de eerste opzet al niet slecht, maar nu helemaal lekker.
Het laag is zelfs met stevige muziek als Wesbound van Lee Rittenour en stevig klassiek echt goed en direct, de cd met Poem of Chinese Drums van de Burmeister geeft ook een prima indruk.
Ik zal nog wel even spelen met met demping, maar dat kan nooit veel worden naar mijn idee.
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Na een poosje luisteren toch maar even wat noppenschuim er in gezet.
Mij vrouw kwam namelijk beneden en gaf direct aan, het nu wel erg helder, ik vind zo niet zo mooi.
Zij kan het altijd direct horen, maar zegt het niet altijd direct, zoals nu.
Nu inderdaad rustiger, maar weer eens een poosje luisteren.
Mij vrouw kwam namelijk beneden en gaf direct aan, het nu wel erg helder, ik vind zo niet zo mooi.
Zij kan het altijd direct horen, maar zegt het niet altijd direct, zoals nu.
Nu inderdaad rustiger, maar weer eens een poosje luisteren.
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Leuk dat je vrouw ook komt mee luisteren 
Je front baffle ziet er puik uit Hans !
Je front baffle ziet er puik uit Hans !
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Ik heb het geluid van de prototype's weer terug.
Ik heb nu al een aardig aantal nummers voorbij laten komen, en het is echt lekker.
Het front zal Leeuwarden (Jan) wel bevallen door de symmetrie
En als je dan kijkt naar het resultaat van de minst mooie ziet hij er toch nog wel mooi uit

Ik heb nu al een aardig aantal nummers voorbij laten komen, en het is echt lekker.
Het front zal Leeuwarden (Jan) wel bevallen door de symmetrie
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Maar hij klinkt echt als een grote.Leeuwarden schreef:Yep! Mooi speakertje!
Ze zetten een breed en wel diep beeld neer, echt een raar effect, je zou eerder denken dat die grote speakers aan staan.
Nou ja, mijn zus is de gelukkige.
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Dat zou best wel eens kunnen
Moet nog wel een voetje bij voor de juiste hoogte.
Moet nog wel een voetje bij voor de juiste hoogte.
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Stand van zaken nu.
De box in renovatie is nu in een drogend stadium.
De baffle is opnieuw gespoten, de Nitrobeits is bijgewerkt met een penseeltje, retoucheren zeg maar, ook gelijk wat randjes meegenomen.
En nu een laagje Osmo Hardwax er op. Ik hoop dat het er bij daglicht er net zo goed uitziet als met het oog.
De flits van het fototoestel is verraderlijker.
Ik heb ze even door Photoshop gehaald, dan zie je met een correctie voor de helderheid nog net kleine spoortjes. Ik hoop morgenochtend op wat vriendelijker licht.
De box in renovatie is nu in een drogend stadium.
De baffle is opnieuw gespoten, de Nitrobeits is bijgewerkt met een penseeltje, retoucheren zeg maar, ook gelijk wat randjes meegenomen.
En nu een laagje Osmo Hardwax er op. Ik hoop dat het er bij daglicht er net zo goed uitziet als met het oog.
De flits van het fototoestel is verraderlijker.
Ik heb ze even door Photoshop gehaald, dan zie je met een correctie voor de helderheid nog net kleine spoortjes. Ik hoop morgenochtend op wat vriendelijker licht.
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Ik kom zojuist terug van Hannesie... Ten eerste een uitermate gezellige avond gehad, hartelijk dank voor de gastvrijheid!
Ten tweede... Die speakers klinken prima! Mooi gebalanceerd, met een heel behoorlijke laagweergave gezien het formaat. Ik heb nog niet vaak passieve radiatoren gehoord, maar op basis van wat ik vanavond mee heb gemaakt denk ik dat er duidelijke voordelen zijn boven een reflexpoort.
Hoe dan ook, erg leuk om te zien en horen. Die bumperspray is trouwens prachtig, dat idee ga ik denk ik lekker jatten voor mijn eigen project
Ten tweede... Die speakers klinken prima! Mooi gebalanceerd, met een heel behoorlijke laagweergave gezien het formaat. Ik heb nog niet vaak passieve radiatoren gehoord, maar op basis van wat ik vanavond mee heb gemaakt denk ik dat er duidelijke voordelen zijn boven een reflexpoort.
Hoe dan ook, erg leuk om te zien en horen. Die bumperspray is trouwens prachtig, dat idee ga ik denk ik lekker jatten voor mijn eigen project
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Hé, is dat geen bumperkleven.
Het was plezierig en ontspannen luisteren, zeker toen ik in de gaten kreeg dat we bijna de hele avond naar de DAC van de Squeezebox zaten te luisteren.
Het verschil was ook wel duidelijk, ondanks het volume verschil.
Het was plezierig en ontspannen luisteren, zeker toen ik in de gaten kreeg dat we bijna de hele avond naar de DAC van de Squeezebox zaten te luisteren.
Het verschil was ook wel duidelijk, ondanks het volume verschil.
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Ze staan nu bij mijn zus, en komen er niet vandaan tot 28 mei
In overleg besloten dat ik toch maar de eigen voetjes ga maken.
In de geest van het eerdere ontwerp.
We hebben dus nog wat te doen voor 28 mei.
In overleg besloten dat ik toch maar de eigen voetjes ga maken.
In de geest van het eerdere ontwerp.
We hebben dus nog wat te doen voor 28 mei.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Optisch erg elegant, zwart op zwart.
En die waveguide is ook wel handig met zo'n vloer.
En die waveguide is ook wel handig met zo'n vloer.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Mooi geworden zo met die spetterlak-effect zeg
erg gaaf!
erg gaaf!
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Als je naar Breda komt kun je ze ook beluisteren
En dat is nog belangrijker als de uiteindelijke afwerking
Effe zonder dollen, ik ben er ook blij mee dat het zo goed gelukt is.
Alleen ik was dus weer even bij mijn zus vanmorgen, en constateerde dat ik toch wel een fout in het ontwerp heb.
Ze legt er van alles op en de lak is al behoorlijk "vies" , ik had dus toch een schuine/aflopende bovenzijde moeten maken, dan valt er niets op te leggen.
En dat is nog belangrijker als de uiteindelijke afwerking
Effe zonder dollen, ik ben er ook blij mee dat het zo goed gelukt is.
Alleen ik was dus weer even bij mijn zus vanmorgen, en constateerde dat ik toch wel een fout in het ontwerp heb.
Ze legt er van alles op en de lak is al behoorlijk "vies" , ik had dus toch een schuine/aflopende bovenzijde moeten maken, dan valt er niets op te leggen.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Jazekers!!!
Ben erg benieuwd hoe ze klinken, maar zeker ook nieuwsgierig naar die afwerking met die Colormatic-spuitbus, dat vindt ik er zeker 1 om te onthouden
enne....gewoon 220 op de bovenzijde
Ben erg benieuwd hoe ze klinken, maar zeker ook nieuwsgierig naar die afwerking met die Colormatic-spuitbus, dat vindt ik er zeker 1 om te onthouden
enne....gewoon 220 op de bovenzijde
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Had dit nog niet gezien... WOW, mooie speakers!
Misschien eens aan mijn ouders laten zien voor hun nieuwe woonkamer...
Misschien eens aan mijn ouders laten zien voor hun nieuwe woonkamer...
